10 תירוצים להתחמקות מכושר גופני

אין לי מצב רוח, אני לא רואה תוצאות, קר לי, אין לי זמן, הרגע חזרתי מהעבודה, כמה תירוצים אנחנו יכולות להמציא כשמדובר באימון כושר? לפניכן 10 הדברים שמפרידים בין נשים לבין חדר הכושר
מאת נעמי גרינברג-לוי
| 15/01/2008 |
צפיות: 6,508
במשפחה המורחבת של התירוצים יש צמיחה גדולה של צאצאים. ניתן לחלק את המשפחה הזו לשניים: לפני ואחרי.

התירוצים של לפני ההרשמה לחדר כושר או לאימון, כמו: זה יקר, זה רחוק, אין לי זמן וכו'. והתירוצים של אחרי שיש מסגרת ספורטיבית: היום אני עייפה, מחר אני אלך על הבוקר, ועוד.

צוות המאמנות בחדר הכושר בבית דרך חיים, גיבשו את עשרת התירוצים שמרחיקים מאיתנו את אימון הכושר. כל התירוצים וכל התשובות.

1. אין לי מצב רוח. הלחצים בלימודים, בעסק, במשרד ולעיתים אף בזוגיות, משפיעים עלינו ונותנים בנו את אותותיהם. אימון, מכל סוג ואורך שהוא, מהווה דרך התמודדות נהדרת עמם.

למידע נוסף בנושא היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום פילאטיס
פורום הורים ומתבגרים
פורום יוגה, מדיטציה
פורום תזונת ספורט

אם יצאת, ולו לאימון קצר, כבר עשית לעצמך טוב. ויתור על אימון יוביל, להצטברות מתחים וכעסים לא פרוקים. אם אינך מצליחה להביא את עצמך לנעול את נעלי הספורט, חשבי על תחושת הסיפוק שתלווה אותך משום שלא ויתרת. מנגד, דמייני את תחושת התסכול אם תוותרי לעצמך.

2. אני לא רואה תוצאות. היאזרי בסבלנות. האם ידעת שהיקף השריר ועיצובו משתנים למראית עין רק לאחר שלושה חודשי אימון? כדי שלא תתייאשי מראש, נסי לחשוב שמטרת האימון היא להרגיש טוב ולאו דווקא להיראות טוב.

מובטח לך, כי התחושה הטובה תושג כבר אחרי האימון הראשון. כך גם תרגישי כי בכל אימון המטרה הושגה. עם ההתמדה באימון תגענה גם התוצאות, ותיראי טוב יותר בלי שתשימי לב. אגב, אפילו אימון של פעם בשבוע יספיק כדי לשפר את הרגשתך.

3. אין לי זמן. היי ממוקדת ותכליתית. אין סיבה שתתאמני שעתיים כאשר גם אימון כוח של חצי שעה, מספק את התוצאות להתפתחות שריר ופיתוח סבולת. זכרי כי האימון אמור להשתלב בסדר היום, לא להיפך.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
תזונת ספורט - עיצות לתפריט
מהו האימון שהכי מתאים לך?
משמעות החימום לפני פעילות גופנית
כושר בזוג - לא רק במיטה
וידאו: אימון כושר לכל הגילאים

4. לא התאמנתי מלא זמן. אנו נוטות לחשוב כי אם פספסנו אימון או שניים, לא נוכל לחזור לאימון סדיר, אך לא כך הוא הדבר. שנני תמיד כי מחר הוא יום חדש, וכי אחרי השבוע הנוכחי, מגיע אחד אחר.

גם אחרי היעדרות של שבוע, גופך ייראה אותו הדבר, וזאת מפני שהשריר בנוי. אחרי הפסקה האימון אמנם יהיה קצת קשה יותר, אבל בשבוע אחר כך כבר תחזרי לעצמך. כשאת חוזרת להתאמן, הקפידי לעשות זאת בהדרגה.

5. אין לי מוטיבציה. הציבי לעצמך מטרה מוגדרת. רוצה לרדת חמישה קילוגרם במשקל עד החתונה? רוצה להיכנס למידה 38? מטרה ברורה ומציאותית, בשילוב פרק הזמן הדרוש להשגתה מעלים את הסיכויים להתמדה ולתוצאות.

המוטיבציה הראשונית יורדת אחרי כמה שבועות, וכמו באהבה, גם באימון צריך לעבוד על החיזוקים. החיזוק יכול להיות חיצוני, ולבוא בצורת מוזיקת רקע קצבית, או חיזוק פנימי, פרגון עצמי על הפסגות אותן את כובשת.

6. קשה לי. לאנשים יש נטייה לקפוץ מהר וגבוה, ועומק הנפילה הוא כגובה הקפיצה. לכן גם אם את מרגישה שאת מסוגלת, תני לגופך לספוג את האימונים ולבנות כושר בסיסי.

התחילי בהדרגה בחיזוק הגוף, הקפידי על הכנה כללית, ורק בשלב מאוחר יותר עברי לאימון עוצמתי יותר.

7. הרגע נכנסתי הביתה. למי יש כוח להכין תיק, להתלבש ולצאת לאימון כושר אחרי שחזרנו הביתה מיום עבודה? הפתרון הוא פשוט, אל תגיעי הביתה.

הכיני תיק מראש וקחי אותו איתך לעבודה. הניחי אותו במשרד ובכך תשיגי מטרה כפולה: התיק יזכיר לך את המשך היום וימנע גלישה לשעות נוספות בעבודה, וכמובן יגרום לך ללכת להתאמן. התיק מוכן. מה, לא תלכי?

8. חם לי, קר לי. חם לך? קומי שעה קודם והתחילי את היום באימון מרענן, או לחלופין צאי להתאמן בערב. מכיוון שלחום יש השפעה על איכות האימון, הקפידי לשתות הרבה מים.

את מאלה שקר להן? התלבשי היטב, עשי חימום ארוך, סיימי את האימון במקלחת חמה והכל יבוא על מקומו בשלום.

9.משעמם לי. גם הסטייק הכי משובח נמאס לפעמים, לכן חשוב לגוון את הפעילות. המשיכי בחיפוש מתמיד אחר תרגילים ואימונים חדשים. הקפידי לרענן את מטרותייך מעת לעת.

דרך נוספת לגוון את האימון היא להתאמן יחד עם חברה, ככה גם מבלים זמן איכות וגם מתאמנים.

10. אין לי סידור לילדים. בקשי עזרה בבית, כי אם לא תקבלי חיזוקים מהמשפחה יהיה לך קשה להתמיד לאורך זמן. זכרי כי אדם שמתאמן גם נראה טוב יותר וגם מסתובב במצב רוח מרומם יותר, כך שהעסקה משתלמת לכל הצדדים.

לאתר של בית דרך חיים

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר