שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים

שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
ד``ר אסנת רזיאל
| 053-4877813 | 29/05/2019 |
צפיות: 1,681
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
שחייה נחשבת לפעילות גופנית מושלמת עבור ימי הקיץ החמים. לשהייה בקרבת מים יש אלמנט תראפויטי- רגשי שמרגיע את הגוף והנפש. השחייה, בניגוד לענפי ספורט אחרים, מעניקה לגוף תחושת צינון מרעננת למשך כל האימון.

מתי הכי מומלץ לשחות?

שעות הבוקר הן השעות הכי מומלצות לביצוע פעילות גופנית בכלל, ושחייה בפרט. אנשים המתאמנים בשעות הבוקר יעמדו בלוח האימונים שלהם הרבה יותר מאלו שבוחרים להתאמן בסוף היום.

האימון בשעות הבוקר נחשב לאפקטיבי יותר. הגעה לבריכה באמצע היום או בשעות הערב משולה לאימון בחדר כושר ללא מזגן: הגוף צריך לצנן את עצמו, ובשל כך נדרש למאמץ עוד לפני תחילת האימון.

בשעות הבוקר, המים בבריכה בעלי טמפרטורה נמוכה. טמפרטורה זו מסייעת להליך צינון הגוף. מה גם, שעומס החום הכבד שמגיע בשעות הצהריים לא ניכר בבריכת השחייה בשעות הבוקר.

רוצים לעבור לאורח חיים בריא? היכנסו עכשיו לפורום:
פורום השמנה - לחיות בגדול

בריכות לא מקורות גורמות לחשיפה לשמש. חשיפה מדויקת לשמש תעניק לכם מאגר בלתי נגמר לוויטמין D. חשיפה מוגזמת לשמש, מנגד, עלולה לגרום לנזקים קשים. לכן, יש לסיים את האימון בבריכה עד השעה עשר בבוקר.

בעונת הקיץ, רוב הבריכות בישראל נפתחות בשעות הבוקר המוקדמות, וזו הזדמנות מצוינת להוסיף אימון מרענן לפני תחילת יום העבודה.

מהו סגנון השחייה המומלץ ביותר?

סגנון השחייה תלוי בכושר הגופני בו אתם מצויים. אם הכושר הגופני שלכם הוא טוב, כל סוגי השחייה מומלצים.

חתירה נחשבת לסגנון השחייה הקל והפשוט ביותר. אם אתם מעוניינים בסגנון שחייה איטי ומתון יותר, נסו שחיית חזה או גב.

באיזו תדירות לשחות?

התדירות משתנה בהתאם ליכולות האדם ולוח הזמנים שלו. אנשים ששוחים במהלך כל השנה ולא מושפעים מתנאי מזג האוויר, בונים לעצמם שגרה ספורטיבית. אנשים ששוחים רק בעונת הקיץ – שחו וכמה שיותר. נצלו את הקיץ לפני שהוא מסתיים.

אולי יעניין אתכם גם:
תזונה נכונה: יתרונות דיאטה ים תיכונית
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?

מהו בגד הים המומלץ ביותר לשחייה?

שחייה בדרך קבע מחייבת בחירה נכונה של בגד הים. בבחירתו, יש לחשוב, קודם כל, על הנוחות שלכם. לכן, בחרו בבגד ים צמוד מסוג לייקרה. בגד ים זה מפחית את כמות החיכוך עם המים, ובכך משפר את ביצועי השוחים.

אילו פעולות נוספות ניתן לבצע במים?

אם שחייה היא לא הפעילות הספורטיבית המועדפת עליכם, אך אתם מעדיפים להתעמל בסביבת מים, חשוב שתדעו שברוב חדרי הכושר קיימים חוגים שמתבצעים במים: זומבה, אירובי מים ועוד.

בדקו בחדר הכושר שלכם האם קיימת גרסת מים של הפעילות שאהובה עליכם.

שחייה נחשבת לפעילות גופנית נהדרת. היא מאמצת את רוב שרירי הגוף ובנוסף, מעניקה אימון אירובי. שחיינים מנוסים הם תמיד בעלי גוף חטוב יותר.

אם תתמידו בשחייה, גם אתם תוכלו ליהנות מגוף חזק וחטוב יותר. אז תקשיבו לגוף שלכם, לבשו את בגד הים וקפצו למים.

ד"ר אסנת רזיאל – כירורגית בכירה, הממציאה והמפתחת של השיטה LIVING LARGE

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר אסנת רזיאל
מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה
טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת, ניתוחים חוזרים להרזיה