טארו: שורש שמונע סרטן ומגן על העור

שורש טארו עשיר ברכיבים תזונתיים רבים אשר מסייעים במניעה של בעיות בריאותיות רבות, כמו קטרקט, אנמיה וסוכרת סוג 2
סיגל ברנר- נטורופתיה ורפואה טבעית
| 13/02/2019 |
צפיות: 2,259
דירוג: 5.0 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
טארו או קולקס הוא צמח ממשפחת הלופיים אשר השורש העבה שלו מהווה חלק בלתי נפרד מהמטבח העולמי כבר אלפי שנים. למעשה, צמח הטארו הוא בין הצמחים המבויתים הראשונים של האנושות ויש עדויות לכך כבר מהאלף החמישי לפני הספירה. מוצאו המקורי הוא ככל הנראה דרום-מזרח אסיה ודרום הודו, אך יש זנים מבויתים בכל רחבי העולם, לרבות אפריקה, ספרד וארצות הברית.

נוסף לשורש, ניתן לאכול גם את העלים ואת הפקעת של הצמח, אך חייבים לבשל אותם לפני מכיוון שבצורתו החיה הצמח רעיל בשל הכמות הגדולה של חומצה אוקסלית שהוא מכיל. לאחר הבישול של השורש ניתן לאכול אותו וליהנות מהרכיבים הבריאותיים שהוא מכיל, ובהם סיבים, פחמימות, ויטמין A, ויטמין B6, ויטמין C, ויטמין E, פולאט, אבץ, ברזל, מנגן, אשלגן, נחושת, פוספט ומגנזיום.

האם טארו טוב בשבילכם? היכנסו לפורום:
פורום נטורופתיה ותזונה

שורש טארו למניעת בעיות עיכול

בשל הרכיבים התזונתיים הרבים שיש בו, שורש טארו יכול לסייע במניעה של מצבים בריאותיים רבים וכן הוא מזרז את ההחלמה מהם. היתרון הבולט ביותר של השורש הוא הכמות הגדולה של סיבים שהוא מכיל אשר מסייעים לתהליך חילוף החומרים בגוף ולשמירה על הבריאות של מערכת העיכול. משכך, אכילה של השורש מסייעת לבעיות קיבה ועיכול, כמו גזים ונפיחות, התכווצויות של הבטן, עצירות ושלשולים. מערכת עיכול תקינה שמתפקדת בצורה חלקה למעשה מחזקת את הבריאות הכללית של הגוף ומפחיתה את הסיכויים לחלות בסוגים שונים של סרטן.

שורש הטארו עתיר בוויטמינים ובנוגדי חמצון פנוליים אשר מחזקים את מערכת החיסון ומסייעים להיפטר מרדיקלים חופשיים שיש בגוף. רדיקלים חופשיים הם תוצר לוואי של חילוף החומרים בתא אשר גורמים למוטציות סרטניות בתאים בריאים. יתר על כן, השורש מכיל קריפטוקסנטין, נוגד חמצון אשר נמצא כי הוא מפחית את הסיכויים לחלות בסרטן הריאות ובסרטן חלל הפה.

תזונה עשירה בסיבים יעילה לא רק לתהליך העיכול, אלא גם במניעה של סוכרת סוג 2. הסיבים מסייעים לוויסות של הפרשת האינסולין וגלוקוז בגוף. מכיוון ששורש טארו מכיל כמות גדולה של סיבים, כ-27% מהכמות היומית המומלצת, צריכה שלו מסייעת באיזון המדד הגליקמי ולהפחתת הסיכויים לחלות בסוכרת סוג 2. כמו כן, השורש יכול לסייע לחולי סוכרת במניעה של היפוגליקמיה ושל היפרגליקמיה.

טארו לשיפור הראייה

בטארו יש כמויות גדולות של אשלגן, מינרל הכרחי לתפקוד התקין של כלל המערכות בגוף האדם. נוסף לסיוע בהעברת נוזלים בין ממברנות לרקמות, אשלגן מקל על הלחץ המופעל על כלי הדם. משום שאשלגן מרפה את העורקים ואת הוורידים, הוא מפחית את העומס של כלל מערכת הלב וכלי הדם ומונע מצבים בריאותיים כמו יתר לחץ דם, התקף לב ושבץ.

כאמור, שורש טארו עתיר בנוגדי חמצון, ובהם בטא-קרוטן וקריפטוקסנטין. נוגדי חמצון אלה משפרים את הראייה ומחזקים אותה. נוגדי החמצון מונעים מהרדיקלים החופשיים לתקוף את תאי העינית, אם הם מצליחים לעשות זאת הם גורמים לקטרקט ולניוון מקולרי – מחלה הגורמת לאובדן הראייה חלקי.

אכילה של שורש טארו מגנה על העור בשל הוויטמין A והוויטמין E שהוא מכיל. שני הוויטמינים הללו עובדים יחד ומונעים בעיות עור שונות ושומרים על הבריאות הכללית של תאי העור. כך, למעשה, השורש מזרז את ההחלמה של פצעים, מונע היווצרות של קמטים ומחזיר לעור את הגמישות והזוהר הטבעיים שלו.

למאמרים נוספים של סיגל ברנר:
מהן הסגולות הבריאותיות של הכורכום?
כיצד מזון משפיע על עור הפנים?
סוכרת: מניעת המחלה בדרכים טבעיות
זרעי המפ: סגולות רפואיות ותופעות לוואי
מהן הסגולות הבריאותיות של שיבולת השועל?

חיזוק מערכת החיסון בעזרת טארו

עם כל המרכיבים שהשורש מכיל, אין זה פלא שאחת הסגולות העיקריות שלו היא חיזוק מערכת החיסון. הכמויות הגדולות של ויטמין C שיש בו מעודדות את מערכת החיסון לייצר תאי דם לבנים אשר תפקידם להגן מפני פתוגנים וגורמים זרים. כמו כן, ויטמין C משמש כנוגד חמצון ובכך מונע מחלות כמו סרטן ובעיות לב.

למינרלים שיש בטארו יש מגוון יתרונות בריאותיים, אך הנוכחות הכפולה של ברזל ושל נחושת חשובה במיוחד במניעה של אנמיה והאצת מחזור הדם. שני מינרלים אלה חיוניים להיווצרות של תאי דם אדומים אשר נושאים את החמצן שהתאים צריכים כדי להתקיים.

למרות כל היתרונות הבריאותיים הרבים שיש לשורש טראו, יש לו גם כמה תכונות שליליות, הראשונה היא שבמצבו הנא הוא רעיל ולכן יש להיות זהירים במיוחד לפני שצורכים אותו. תכונה שלילית נוספת היא שלשורש יש ערך קלורי גבוה, 100 גרם ממנו מכילים כ-112 קלוריות ולכן הוא יכול להיות בעייתי לאנשים אשר מנסים לשמור על דיאטה.

סיגל ברנר – נטורופתית N.d, רפלקסולוגית, אירידולוגית והרבליסטית קלינית CI.H

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר