מהן הסגולות הבריאותיות של שיבולת השועל?

שיבולת שועל היא מזון על המסייע למצבים בריאותיים שונים, כמו סוכרת, כולסטרול, מתח, קשיים בשינה, בעיות עיכול, משקל עודף ובעיות עור
סיגל ברנר- נטורופתיה ורפואה טבעית
| 24/01/2019 |
צפיות: 2,201
דירוג: 3.6 מתוך 9 הצבעות
התקבלו 9 דירוגים בציון ממוצע 3.6 מתוך 5
שיבולת שועל תרבותית היא מין של שיבולת שועל המשמשת לא רק למאכל אלא גם כצמח מרפא (שם מדעי: Avena sativa). הזרעים של הצמח מכילים רכיבים תזונתיים רבים, לרבות אבץ, מנגן, ברזל, סידן, ויטמין A, ויטמיני B וויטמין E, אשר הופכים את הצמח ליעיל בריפוי וסיוע במצבים בריאותיים שונים.

הורדת כולסטרול ושמירה על בריאות הלב בעזרת שיבולת שועל

צריכה של שיבולת שועל מומלצת על ידי ארגון הלב האמריקאי (American Heart Association),
מחקרים שונים מצאו כי שיבולת שועל בצריכה יומית מסייעת לירידת כולסטרול וזאת בשל הסיבים שבה הלוכדים את הכולסטרול ומונעת את ספיגתם.

שיבולת שועל מכילה נוגדי חמצון בשם אבנאנטראמידים אשר מפחיתים את רמות הציטוקינים בגוף – כימיקלים המקשרים בין מערכת החיסון לבין שאר רקמות הגוף. רמה גבוהה של ציטוקינים מעלה את הסיכויים ללקות בבעיות בריאותיות כרוניות, כמו סוכרת ומחלות לב. שיבולת השועל מכילה גם סידן ואשלגן, הידועים במניעת לחץ דם גבוה.

נוסף על כך, שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים בשם בטא גלוקן אשר מפחיתים את הרמות ה-LDL – "הכולסטרול הרע". משכך, צריכה קבועה של התמצית מסייעת לשמור על רמות תקינות ומאוזנות של שומנים בדם וכך שומרת על בריאות הלב ומונעת בעיות לב שונות כמו מחלת לב איסכמית וכן בעיות בדם כמו קרישי דם שעלולים לגרום להתקף לב.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לפורום:
פורום נטורופתיה ותזונה

סוכרת

שיבולת השועל מכילה סיבים תזונתיים התורמים להורדת רמות הסוכר בדם על ידי האטת ספיגת הפחמימות בגוף. במחקרים רבים נמצא כי צריכה קבועה של שיבולת שועל מורידה את הסיכוי לחלות בסוכרת בכ-40%. כמו כן, נמצא כי צריכת שיבולת השועל ברמה יומית סייעה לירידה ברמות הסוכר וברמות ההמוגלובין המסוכרר (HbA1c) ושיפור תגובת האינסולין לאחר הארוחה בחולי סוכרת סוג 2.

שיפור העיכול וסיוע בירידה במשקל

בעזרת הסיבים המסיסים של שיבולת השועל, התנועתיות וקצב התרוקנות המעי משתפר ומסייע למניעת מחלות מעי דלקתיות, מניעת עצירות וגזים. הסיבים המסיסים סופחים נוזלים (לכן חשוב לשתות הרבה) ומוסיפים נפח למזון, מה שמגביר תחושת שובע ומסייע בירידה במשקל.

למאמרים נוספים של סיגל ברנר:
מהן הסגולות הבריאותיות של הכורכום?
כיצד מזון משפיע על עור הפנים?
סוכרת: מניעת המחלה בדרכים טבעיות
זרעי המפ: סגולות רפואיות ותופעות לוואי

הרגעה ושינה טובה יותר

שיבולת השועל מכילה טריפטופן – חומצת אמינו המעלה סרוטונין. לסרוטונין תפקיד ראשי בהפגת מתחים, הרגעה ושיפור מצב הרוח. נוסף על כך, הטריפטופן הוא חומר בסיס לייצור מלטונין. אנשים שסובלים מחוסר במלטונין סובלים מקשיי שינה, וצריכה יומית של שיבולת שועל עשויה לסייע להם.

השימוש בתמצית שיבולת שועל כתרופה מסייע במצבים של חוסר איזון במערכת העצבים כמו: מתח, חוסר שקט, דכדוך, חרדה וגם שיפור בתפקוד המיני בגברים ונשים בזכות הפחתת מתח ושיפור בזרימת הדם.

טיפול חיצוני בעור יבש ומגורה

לשיבולת השועל ריכוז גבוה של בטא קרוטן ועמילן המסייעים לשימור הלחות בעור. כמו כן, שיבולת השועל עשירה באבץ, נחושת, סלניום, תיאמין וניאצין המגנים על העור ומסייעים לבריאותו.
כשמערבבים את שיבולת השועל במים, החומרים הרב-סוכרים שבה הופכים למעין ג'ל המטפל בעור יבש ומגורה. גם החומרים האנטי-דלקתיים שבה מסייעים להרגיע עור מודלק ומגורה.
להרגעת עור מגורה (גם לילדים) ניתן לשים כ4 כפות שיבולת שועל בגרב ולהניח את השקיק באמבט (או לקשור לברז, כך שבזמן מילוי האמבט השקיק יישטף). ניתן גם להשתמש בשקיק כספוג רחצה.

סיגל ברנר – נטורופתית (N.D), רפלקסולוגית, אירידולוגית והרבליסטית קלינית (CI.H)

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד