רוצים לרדת במשקל? אתם צריכים יותר מכוח רצון

כוח רצון הוא הכרחי כדי לדבוק בדיאטה ולהוריד במשקל, אך לא די בכך. הדרך הנכונה היא למצוא תזונה שתספק את כל הצרכים
| 053-4877820 | 06/11/2018 |
צפיות: 301
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
רונית התיישבה מולי באנחה עמוקה ואמרה "אין לי מושג מה אני בכלל עושה פה, כבר עשיתי מיליון דיאטות, ושום דבר לא עבד". ואכן, רונית היא שועלת דיאטות ותיקה, מילדות היא עסוקה במשקל שלה ואפילו עשתה ניתוח קיצור קיבה. במהלך השנים היא רזתה עשרות קילוגרמים וגם עלתה עשרות קילוגרמים. בין דיאטה לדיאטה היא רק משמינה, את הייאוש ואת הכאב אפשר לראות בעיניים שלה. "כנראה אין לי מספיק כוח רצון" סיכמה רונית, והמשפט הזה היה הצורם ביותר מכל הדברים שאמרה עד כה. איך אפשר לומר על אישה שהתנסתה בכל כך הרבה דיאטות שהיא חסרת כוח רצון?

שוב עליתם במשקל? היכנסו לפורום:
פורום תזונה נכונה - ירידה במשקל

דיאטה מאוזנת לאורך זמן

אבל למעשה, זה מה שאנשים רבים חושבים, אותם "רזים" שיורדים בקלות את 2 הקילו שעלו, הם באמת חושבים שזו לא בעיה ושאפשר לרדת במשקל רק כי רוצים. וזו עוד התגובה הקלה, לא פעם אפשר לשמוע אמירות קשות יותר – "אם רק תסתמי את הפה תרדי במשקל". אבל אם זה היה נכון, בעיית ההשמנה לא הייתה קיימת, והדבר המצער הוא שדרך המחשבה של "הרזים" חלחלה גם לעולם של "אנשי הדיאטות" והם מאמינים באמת ובתמים שאם רק יסתמו את הפה הם יצליחו להוריד במשקל, ואם לא, כנראה שאין להם די כוח רצון. למען האמת, אותם האנשים שאומרים את אותם המשפטים הבטלים, קרוב לוודאי שלא היו מצליחים בעשירית מהדיאטות שחבריהם ניסו.

אין לבטל את המשמעות של כוח הרצון והוא הכרחי לכל שלבי הדיאטה, אך הוא לא מספיק. נוסף לכוח הרצון צריך להאמין, לקחת אחריות והכי חשוב – למצוא דיאטה מאוזנת שאפשר לדבוק בה לאורך זמן. הבעיה האמיתית היא לא החוסר בנחישות או בכוח רצון, אלא הדיאטות שבהן מתנסים.

ובחזרה לרונית, למעשה מגיע לה פרס ישראל לכוח רצון, בכל מקום שתלך צריך להשתרך אחריה תור של מעריצים שמשבחים אותה ומוחאים לה כפיים. הרי למרות כל הניסיונות שלא צלחו ולמרות כל המכשולים שעברה, היא לא אמרה נואש והיא רוצה לנסות עוד הפעם. אבל כדי שגם הניסיון הזה לא יהפוך לכישלון, שרק יוסיף לתחושת הייאוש ולחוסר האמונה, היא חייבת ללמוד מטעויות עבר. יש להסיק מסקנות מהניסיונות הקודמים, לאמץ דרכים שהובילו לתוצאות חיוביות ולא לחזור לדרכים שהובילו למפח נפש. על כן, צריך למצוא דיאטה שאפשר לחיות איתה, לא לחודש או לחודשיים, אלא לכל החיים.

לכתבות נוספות בנושא קראו גם:
תזונה צמחונית לילדים
התחלת דיאטה? כל מה שחשוב בהליך הירידה במשקל
נטייה להשמנה: כיצד לנצח את הגנטיקה?
דיאטה והתייחסות לעודף משקל – שינויים בגישה ולאן מתקדמים?
עלייה במשקל בזמן הדיאטה – דווקא סימן חיובי

תזונה מותאמת אישית

לאמיתו של דבר, זו בכלל לא דיאטה אלא תזונה, וככזו היא חייבת להיות מותאמת אישית לכל אדם בפני עצמו ולפי הצרכים שלו. דיאטות מהפכניות שסוחפות את העולם כנראה יתאימו לאנשים בודדים, בעוד שאר האנשים יצליחו לעמוד בה כמה חודשים במקרה הטוב, אבל לאחר מכן הסיכויים הגבוהים הם שהם ישובו לאכול כמו לפני הדיאטה ובדרך ככל גם עם פיצוי על החודשים האבודים. כדי להתאים לאדם את הדיאטה שלו יש לבחון היטב איזה מאכלים הוא אוהב ואיזה לא, מהן שעות האכילה שלו ומאיזה מאכל, מושחת ככל שיהיה, אי אפשר להיפרד. תזונה נכונה לא צריכה לכלול איסורים, אלא דווקא הרשאות.

השינוי המהותי הוא בכמות ובסדר העדיפויות. כך, למשל, הערך הקלורי של פרוסת עוגה עשירה הוא 700 קלוריות לערך, אותו מספר קלוריות שווה לשניצל + תפוח אדמה + פלח אבטיח + 3 כדורי גלידה. אז מה מהם עדיף?

רחל גרנות – יועצת תזונה, בעלת תואר שני בחינוך ובבריאות הציבור, מפתחת תכנית חדשנית לירידה במשקל ולשמירה על התוצאות

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם רחל גרנות
יועצת תזונה, בעלת תואר שני בבריאות הציבור וחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה"ב. עסקה שנים רבות בהדרכה בנושאי בריאות ורפואה במסגרת שירותי בריאות. פיתחה תוכנית ייחודית לירידה במשקל ושמירה על ההישגים. זו תוכנית שפויה וידידותית המאפשרת לצאת לחופשות, לבלות במסעדות, להשתתף באירועים ולעבור חגים בשלום. כל זה בלי צווים, חוקים וכללים דרקוניים. בלי אסור ומותר. כי הכול מותר – כן, גם מתוק! זה רק עניין של כמויות. במסגרת התכנית לומד/ת כל משתתף/ת לבנות את התפריט שמתאים לו/לה. הרי לא יתכן שאותו תפריט יתאים לכולנו. זו תוכנית לחיים – מעניקה כלים לחיות בשלום עם האוכל. רחל פרסמה שני ספרים – לאכול ולרזות עם רחל גרנות בהוצאת ידיעות אחרונות. מועדון המנצחים – בשיתוף עם סמדר שיר, בהוצאת ידיעות אחרונות. מיועד לבני נוער. מופיעה באמצעי תקשורת רבים. התוכנית מיועדת לבני נוער ומבוגרים. מסגרת אישית וקבוצתית. ימי פעילות : יום שני- בוקר ואחהצ בתל אביב. מכון תל אביב לפסיכותרפיה, רח' פרופ' שור 16 יום שלישי אחה"צ – מרפאת TOP MEDICAL, רחוב מדינת היהודים 89, הרצלייה יום רביעי – בוקר, מרפאות הרצליה מדיקל סנטר, רחוב החושלים 8, הרצליה. התוכנית מתקיימת באופן אישי וקבוצתי.

אולי יעניין אותך גם

עלייה במשקל בזמן הדיאטה – דווקא סימן חיובי
| 18/10/2018 |
צפיות: 746
עלייה במשקל בעיצומה של דיאטה עלולה להיות מתסכלת ולהוביל למפח נפש. אך יש להסתכל על המכשול כהזדמנות לחזור לתלם ולהכניס דברים לפרופורציות
קרא עוד
דיאטה והתייחסות לעודף משקל – שינויים בגישה ולאן מתקדמים?
| 15/08/2018 |
צפיות: 356
כמו שאין דיאטת קסם שהופכת אותנו לרזים בן רגע אין תפריט אחד שמתאים לכולם. שינוי בתפיסת הדיאטות והתאמתן לכל אדם לפי צרכיו הם המפתח לירידה בריאה ונכונה במשקל
קרא עוד
אמריקה מאוהבת: דיאטת 'דיי-טו'
מאת מערכת BeOK
| 13/08/2018 |
צפיות: 686
מחקר שהתפרש על פני חמש שנים העלה ממצאים משמעותיים שתרמו להמצאת דיאטה חדשה, כזו המתאפיינת בשינויים מרחיקי לכת שלא דומים למה שאתם מכירים. ויש גם פאנץ' קטן: אולי תוכלו להתפנק על מתוקים או פחמימות כחלק מן התפריט הדיאטטי החדש. הכירו את הפיתוח הישראלי שנולד במכון ויצמן וכבש את לב האמריקאים
קרא עוד
לרזות בקיץ: איך לשמור על הדיאטה בחודשים החמים?
| 01/08/2018 |
צפיות: 404
הקיץ מסמן את מתקפת הדיאטות, אך העונה החמה מביאה עמה מכשולים שונים שיכולים לחבל בירידה במשקל. כדאי לשמור על דיאטה נכונה ומאוזנת כדי להכיר את המכשולים ולשים לב אליהם
קרא עוד
נטייה להשמנה: כיצד לנצח את הגנטיקה?
| 11/07/2018 |
צפיות: 855
עודף משקל יכול לגרום לתחושת מסכנות וקיפוח, בעיקר אם הוא נובע מנטייה להשמנה, אך התגברות על תחושות אלה ושינוי הגישה הם המפתח לדיאטה מוצלחת
קרא עוד
התחלת דיאטה? כל מה שחשוב בהליך הירידה במשקל
| 25/06/2018 |
צפיות: 898
אי אפשר להוריד במשקל ללא מאמץ, אך בשמירה על כמה כללים אפשר להקל על ההליך ואפילו ליהנות ממנו
קרא עוד
תזונה וגיל המעבר: כיצד מזון משפיע על גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2018 |
צפיות: 933
גיל המעבר הוא תקופה בלתי נמנעת שעוברת כל אישה, אך חוקרים מצאו כי מאכלים מסוימים יכולים לעכב אותו בעוד מאכלים אחרים יכולים לגרום להקדמה שלו
קרא עוד
תזונה צמחונית לילדים
| 24/05/2018 |
צפיות: 622
תזונה בריאה לילד צמחוני לא צריכה להיות מטלה קשה מדי, הקפדה על כמה כללים פשוטים תקנה נחת להורה המודאג
קרא עוד
הרעלת חלבון: נזקים בריאותיים של עודף חלבון
מאת מערכת BeOK
| 14/05/2018 |
צפיות: 1,261
חלבון הוא רכיב תזונתי אשר הכרחי לתפקוד הגוף. עם זאת, כמות יתרה של חלבון בשילוב מיעוט של פחמימות ושל שומנים עלול להוביל להרעלת חלבון
קרא עוד
לאכול פסטה ולשמור על המשקל
מאת מערכת BeOK
| 03/05/2018 |
צפיות: 706
דיאטה ושמירה על המשקל אינן בהכרח אומרת להפסיק לאכול את כל המאכלים האהובים, בשמירה על כמה כללים אפשר להפוך פסטה למזון על ולשלב אותה בתפריט
קרא עוד