לרזות בקיץ: איך לשמור על הדיאטה בחודשים החמים?

הקיץ מסמן את מתקפת הדיאטות, אך העונה החמה מביאה עמה מכשולים שונים שיכולים לחבל בירידה במשקל. כדאי לשמור על דיאטה נכונה ומאוזנת כדי להכיר את המכשולים ולשים לב אליהם
| 053-4877820 | 01/08/2018 |
צפיות: 444
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
בכל הנוגע להרגלי אכילה ולשמירה על דיאטה, החורף הוא עונה שבה אנשים מרשים לעצמם לאכול יותר, ופחות לשמור על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית. לכן, לקראת הקיץ צצות להן שלל דיאטות חדשות וישנות וישנה מתקפת פרסומות על סוגים שונים ומשונים של דיאטות, בכל שנה יש טרנד סוחף אחר.

התזמון של הדיאטות אינו מופיע יש מאין, אלא יש לכך סיבה טובה –מוטיבציה לרזות ולהרגיש טוב בבגד ים ובבגדים קצרצרים. אלה הם תמריצים מצוינים להורדה של כמה קילוגרמים עודפים, אך בדרך כלל השיטות להשגת התוצאות הרצויות הן לא הגיוניות, דיאטות רצחניות שלא מאפשרות הצלחה אמיתית.

למידע נוסף היכנסו לפורום:
פורום תזונה נכונה - ירידה במשקל

היזהרו מפירות הקיץ

אנשים רבים סבורים שקל יותר לרזות בקיץ, הרי המוטיבציה גדולה יותר, אך כמו כל דבר אחר בחיים, גם לנושא זה אין תשובה חד-משמעית ויש אנשים שקל להם יותר לרזות בקיץ ויש כאלה שדווקא קל להם יותר בחורף. בכל דיאטה יש קשיים כמו אהבה לאוכל, שמירה על כמויות ואכילה רגשית, וכל עונה מביאה עמה מכשולים נוספים. בקיץ המכשול העיקרי הוא הפירות. אף על פי שפירות תמיד עדיפים על ממתקים מעובדים אשר עשירים בשומנים ובסוכרים, גם פירות מכילים כמויות גדולות של סוכר.

כך, למשל, אשכול ענבים מכיל 300 קלוריות לכל הפחות, ערך קלורי הזהה כמעט לשל פרוסת עוגה. גם אבטיח יכול להיות מתעתע, אנשים סבורים שהוא מכיל בעיקר מים ולכן אינו משמין, אך למעשה לאבטיח יש ערך גליקמי גבוה, זאת אומרת שהסוכר שיש בו מתפרק במהירות כך שהגוף כמעט שלא משקיע אנרגיה בפירוק שלו. מנה אחת של אבטיח היא כחמש קוביות בינוניות, ואף אחד לא מסתפק רק בחמש קוביות. בשל כך, אין להקל ראש גם באכילה של פירות ואם לא שמים לב לכמויות, לא רק שלא מרזים, אלא מעלים במשקל.

מכשול נוסף שמביא עמו הקיץ הוא שלל האירועים המתרחשים בו – חתונות, בריתות, בר מצוות, מסיבות חוף, מסיבות גג ועוד ועוד. רוב מקומות אינם מגישים לחם קל וגבינה 5% כמו שמומלץ בתפריט הדיאטה ולכן יש לשים לב מה אוכלים ובעיקר כמה אוכלים. כך גם עם נסיעות וחופשות, בעיקר במלונות שבהם הכול כלול, אם לא מתכננים נכון את הנסיעה, תוספת של כמה קילוגרמים היא כמעט ודאית. ואם לא די בכך, גם הילדים בחופש ואין להם לא מסגרת ולא תעסוקה, רק כדי להירגע מההתרוצצויות ומהפעילויות מחסלים מכל הבא ליד.

מדוע קיץ טוב לדיאטה?

היתרון המשמעותי ביותר של הקיץ הוא שחום מדכא רעב ובחודשים החמים והלחים פחות מתחשק לאכול מאכלים חמים וכבדים, וכשחם בחוץ לא תמיד מתאים להדליק את הכיריים ולהתחיל לבשל. על כן, אחרי התעלמות מופגנת של כמה חודשים הסלט שב לככב בתפריט היומי. אך לא כל סלט טוב לדיאטה ואם לא שמים לב למרכיבים ולרוטב גם הסלט יכול להיות בעל ערך קלורי גבוה. לדוגמה, סלט קיסר שמזמינים בבית קפה מכיל 500 קלוריות לפחות, כמות שווה לשני שיפודים בתוספת תפוח אדמה אפוי ועם קינוח של שני כדורי גלידה.

אולי יעניין אותך גם:
מדוע הדיאטה שוב נכשלה וכיצד להצליח להוריד במשקל?
השמנת ילדים: כיצד להתנהל נכון עם ילדים עם עודף משקל?
תזונה צמחונית לילדים
התחלת דיאטה? כל מה שחשוב בהליך הירידה במשקל
נטייה להשמנה: כיצד לנצח את הגנטיקה?

כמו כן, לא מומלץ לאכול את אותו הסלט יום אחרי יום וחשוב מאוד לגוון, יום אחד סלט טונה, ביום אחר סלט עם גבינה ואפשר גם לאכול פרוסת פשטידה. לארוחות הביניים אפשר לאכול מנת פרי עם כדור גלידה. וכן דיאטה נכונה ומאוזנת אינה שוללת התפנקות עם כדור גלידה צונן. כדור גלידה מכיל בין 80 ל-100 קלוריות, הוא טעים ומרענן ודל קלוריות באופן יחסי. דיאטה אמיתית, כזו שמאפשרת ירידה מאוזנת במשקל ושמירה על תוצאות לאורך זמן, היא דיאטה שבה מתייחסים לאוכל בצורה נכונה וגם נהנים ממנו, גם בחורף וגם בקיץ.

רחל גרנות – יועצת תזונה, בעלת תואר שני בחינוך ובבריאות הציבור, מפתחת תכנית חדשנית לירידה במשקל ולשמירה על תוצאות

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם רחל גרנות
יועצת תזונה, בעלת תואר שני בבריאות הציבור וחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה"ב. עסקה שנים רבות בהדרכה בנושאי בריאות ורפואה במסגרת שירותי בריאות. פיתחה תוכנית ייחודית לירידה במשקל ושמירה על ההישגים. זו תוכנית שפויה וידידותית המאפשרת לצאת לחופשות, לבלות במסעדות, להשתתף באירועים ולעבור חגים בשלום. כל זה בלי צווים, חוקים וכללים דרקוניים. בלי אסור ומותר. כי הכול מותר – כן, גם מתוק! זה רק עניין של כמויות. במסגרת התכנית לומד/ת כל משתתף/ת לבנות את התפריט שמתאים לו/לה. הרי לא יתכן שאותו תפריט יתאים לכולנו. זו תוכנית לחיים – מעניקה כלים לחיות בשלום עם האוכל. רחל פרסמה שני ספרים – לאכול ולרזות עם רחל גרנות בהוצאת ידיעות אחרונות. מועדון המנצחים – בשיתוף עם סמדר שיר, בהוצאת ידיעות אחרונות. מיועד לבני נוער. מופיעה באמצעי תקשורת רבים. התוכנית מיועדת לבני נוער ומבוגרים. מסגרת אישית וקבוצתית. ימי פעילות : יום שני- בוקר ואחהצ בתל אביב. מכון תל אביב לפסיכותרפיה, רח' פרופ' שור 16 יום שלישי אחה"צ – מרפאת TOP MEDICAL, רחוב מדינת היהודים 89, הרצלייה יום רביעי – בוקר, מרפאות הרצליה מדיקל סנטר, רחוב החושלים 8, הרצליה. התוכנית מתקיימת באופן אישי וקבוצתי.

יועצים בתחום

  • טליה לביא
    דיאטנית קלינית M.Sc. מאמנת אישית להרזיה ולשינוי הרגלי אכילה (coaching) ומנחת סדנאות "לרזות מהמחשבה"... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

חיים ארוכים? תזונה נכונה!
| 26/11/2018 |
צפיות: 239
המזון שמכניסים לגוף משפיע באופן ישיר על הבריאות הכללית וכך גם על תוחלת החיים. כדי להאריך חיים יש לדעת מה כדאי לאכול וממה יש להימנע
קרא עוד
התמודדות עם אכילה רגשית
| 22/11/2018 |
צפיות: 792
אכילה רגשית היא מנגנון שביסודו בריחה מרגשות שליליים, אך זו לרוב מובילה לרגשות אשם ולאכילה נוספת. כדי לעצור את המנגנון יש להבין את המקורות שלו, וללמוד לבחור באוכל ולא לתת לו לנהל את החיים
קרא עוד
רוצים לרדת במשקל? אתם צריכים יותר מכוח רצון
| 06/11/2018 |
צפיות: 651
כוח רצון הוא הכרחי כדי לדבוק בדיאטה ולהוריד במשקל, אך לא די בכך. הדרך הנכונה היא למצוא תזונה שתספק את כל הצרכים
קרא עוד
עלייה במשקל בזמן הדיאטה – דווקא סימן חיובי
| 18/10/2018 |
צפיות: 829
עלייה במשקל בעיצומה של דיאטה עלולה להיות מתסכלת ולהוביל למפח נפש. אך יש להסתכל על המכשול כהזדמנות לחזור לתלם ולהכניס דברים לפרופורציות
קרא עוד
דיאטה והתייחסות לעודף משקל – שינויים בגישה ולאן מתקדמים?
| 15/08/2018 |
צפיות: 413
כמו שאין דיאטת קסם שהופכת אותנו לרזים בן רגע אין תפריט אחד שמתאים לכולם. שינוי בתפיסת הדיאטות והתאמתן לכל אדם לפי צרכיו הם המפתח לירידה בריאה ונכונה במשקל
קרא עוד
אמריקה מאוהבת: דיאטת 'דיי-טו'
מאת מערכת BeOK
| 13/08/2018 |
צפיות: 831
מחקר שהתפרש על פני חמש שנים העלה ממצאים משמעותיים שתרמו להמצאת דיאטה חדשה, כזו המתאפיינת בשינויים מרחיקי לכת שלא דומים למה שאתם מכירים. ויש גם פאנץ' קטן: אולי תוכלו להתפנק על מתוקים או פחמימות כחלק מן התפריט הדיאטטי החדש. הכירו את הפיתוח הישראלי שנולד במכון ויצמן וכבש את לב האמריקאים
קרא עוד
נטייה להשמנה: כיצד לנצח את הגנטיקה?
| 11/07/2018 |
צפיות: 935
עודף משקל יכול לגרום לתחושת מסכנות וקיפוח, בעיקר אם הוא נובע מנטייה להשמנה, אך התגברות על תחושות אלה ושינוי הגישה הם המפתח לדיאטה מוצלחת
קרא עוד
התחלת דיאטה? כל מה שחשוב בהליך הירידה במשקל
| 25/06/2018 |
צפיות: 968
אי אפשר להוריד במשקל ללא מאמץ, אך בשמירה על כמה כללים אפשר להקל על ההליך ואפילו ליהנות ממנו
קרא עוד
תזונה וגיל המעבר: כיצד מזון משפיע על גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2018 |
צפיות: 1,020
גיל המעבר הוא תקופה בלתי נמנעת שעוברת כל אישה, אך חוקרים מצאו כי מאכלים מסוימים יכולים לעכב אותו בעוד מאכלים אחרים יכולים לגרום להקדמה שלו
קרא עוד
תזונה צמחונית לילדים
| 24/05/2018 |
צפיות: 692
תזונה בריאה לילד צמחוני לא צריכה להיות מטלה קשה מדי, הקפדה על כמה כללים פשוטים תקנה נחת להורה המודאג
קרא עוד