מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?

רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,590
דירוג: 5.0 מתוך 5 הצבעות
התקבלו 5 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
דיאטות הבנויות על איסורים לא יחזיקו מעמד להרבה זמן, כי כל סטייה מהתכנית מוגדרת בעינינו כמשבר וכאובדן דרך. משבר זה מצטרף לרצף קודם של אכזבות. "אכלתי קרואסון, טעמתי מהשוקולד ועכשיו הכל נהרס", זו המחשבה העולה לראשנו. מחשבה שלילית זו יוצרת השתלשלות מחשבתית כמו של מגדל קלפים שמתמוטט: נכשלתי הפעם, ולכן הכל נהרס.

רוצים לשמור על אורח חיים בריא? היכנסו עכשיו לפורום:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, אכילה רגשית

האשמה עולה במעלה הגוף, הביקורת מבעבעת ועוגמת הנפש צצה ממחבואה. ואז מגיע לביקור חבר ותיק שלנו – מנגנון העונש והפיצוי הטמון בנו. קודם נעניש את עצמנו על הכישלון, ואז נפצה את עצמנו על התחושות הקשות. כיצד? דרך האוכל. גם מתוקים הם סוג של נחמה, לא?

מחשבה יוצרת מציאות

שפת הדיאטה שמה דגש על הנחיות שליליות – מה לא לאכול, לא לקחת תוספת, לא לאכול מתוק, לא לנשנש בלילה. רק לא. הבעיה הגדולה היא שהמוח האנושי לא מסוגל להקשיב להנחיות שליליות. בטח לא לטווח הארוך.

בשביל להצליח באופן עקבי יש לשנות את צורת החשיבה והדיבור ולהתמקד בחשיבה חיובית – מה כן לאכול, מה כן לעשות.

שלילה, הימנעות ואיסורים מעמידים אותנו בקונפליקט מול ערך חשוב ביותר בחיינו – החופש.

ברגע שאדם מרגיש שהוא מאבד את העצמאות שלו, הוא יחל להיאבק בכל דבר הכובל אותו לשלשלאות וגוזל את הדרור שלו. בדיוק בשל כך, גבולות נועדו להישבר. אין בהם אפשרויות בחירה או גמישות מחשבתית. זה שחור או לבן- אין אפור. אם חרגתי בקלוריות או סטיתי מהתפריט, זה מעיד על כישלון. זה הכל או כלום.

אולי תרצו לקרוא גם:
הסוד: איך עושים דיאטה ומצליחים
לא חייבים לרעוב לצורך הרזיה!
התמודדות עם אכילה רגשית
כיצד לרזות ללא דיאטה?
בא לי משהו מתוק

העבודה היא קשה. קיימים חסמים רבים בדפוסי החשיבה שלנו. כדי להצליח במטרות שהצבנו לעצמנו, יש צורך ביותר מכוח רצון או מוטיבציה. גם מאמץ איננו התשובה. מאמץ מייצר הצלחות ארעיות וקצרות, הגורמות לחוסר יציבות ולתנודות במשקל. שינוי אמיתי בהרגלי האכילה מתחיל מבפנים. פנו לתת המודע שם מצויה צורת החשיבה שלנו והקוד לתכנותה מחדש.

התחילו בתהליך צעד אחר צעד. התנסו בשינוי אחד, תחוו את ההצלחה, הקשיבו לקונפליקטים, השקיפו על הקשיים, זהו את הכלים שעזרו לכם להצליח ופרגנו לעצמכם על ההצלחה. גם אם היא קטנה. גם אם היא מלאת מהמורות. רק ככה תפנימו שאתם מסוגלים.

תמשיכו בדרך. אספו הצלחות קטנות. וגם אם אתם נופלים קצת, תסלחו לעצמכם וקומו להמשיך.

טליה לביא – דיאטנית הוליסטית

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 932
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 700
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,149
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 550
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 629
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 521
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 764
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,144
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 431
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד
כיצד לרזות ללא דיאטה?
טליה לביא
| 14/01/2019 |
צפיות: 666
עשית כבר את כל הדיאטות האפשריות כמעט ועדיין המשקל יורד ועולה? כנראה שהגיע הזמן ללכת בדרך שונה לגמרי. הדרך הנכונה והמבטיחה לירידה במשקל אינה משטר דיאטה מוקפד, או היצמדות לתפריט או לחוקים, אלא בשינוי התפיסה לגבי אוכל, והפרדה בין צרכים נפשיים לצרכים פיזיולוגיים של הגוף.
קרא עוד