מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?

רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 3,172
דירוג: 4.9 מתוך 10 הצבעות
התקבלו 10 דירוגים בציון ממוצע 4.9 מתוך 5
דיאטות הבנויות על איסורים לא יחזיקו מעמד להרבה זמן, כי כל סטייה מהתכנית מוגדרת בעינינו כמשבר וכאובדן דרך. משבר זה מצטרף לרצף קודם של אכזבות. "אכלתי קרואסון, טעמתי מהשוקולד ועכשיו הכל נהרס", זו המחשבה העולה לראשנו. מחשבה שלילית זו יוצרת השתלשלות מחשבתית כמו של מגדל קלפים שמתמוטט: נכשלתי הפעם, ולכן הכל נהרס.

רוצים לשמור על אורח חיים בריא? היכנסו עכשיו לפורום:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, אכילה רגשית

האשמה עולה במעלה הגוף, הביקורת מבעבעת ועוגמת הנפש צצה ממחבואה. ואז מגיע לביקור חבר ותיק שלנו – מנגנון העונש והפיצוי הטמון בנו. קודם נעניש את עצמנו על הכישלון, ואז נפצה את עצמנו על התחושות הקשות. כיצד? דרך האוכל. גם מתוקים הם סוג של נחמה, לא?

מחשבה יוצרת מציאות

שפת הדיאטה שמה דגש על הנחיות שליליות – מה לא לאכול, לא לקחת תוספת, לא לאכול מתוק, לא לנשנש בלילה. רק לא. הבעיה הגדולה היא שהמוח האנושי לא מסוגל להקשיב להנחיות שליליות. בטח לא לטווח הארוך.

בשביל להצליח באופן עקבי יש לשנות את צורת החשיבה והדיבור ולהתמקד בחשיבה חיובית – מה כן לאכול, מה כן לעשות.

שלילה, הימנעות ואיסורים מעמידים אותנו בקונפליקט מול ערך חשוב ביותר בחיינו – החופש.

ברגע שאדם מרגיש שהוא מאבד את העצמאות שלו, הוא יחל להיאבק בכל דבר הכובל אותו לשלשלאות וגוזל את הדרור שלו. בדיוק בשל כך, גבולות נועדו להישבר. אין בהם אפשרויות בחירה או גמישות מחשבתית. זה שחור או לבן- אין אפור. אם חרגתי בקלוריות או סטיתי מהתפריט, זה מעיד על כישלון. זה הכל או כלום.

אולי תרצו לקרוא גם:
הסוד: איך עושים דיאטה ומצליחים
לא חייבים לרעוב לצורך הרזיה!
התמודדות עם אכילה רגשית
כיצד לרזות ללא דיאטה?
בא לי משהו מתוק

העבודה היא קשה. קיימים חסמים רבים בדפוסי החשיבה שלנו. כדי להצליח במטרות שהצבנו לעצמנו, יש צורך ביותר מכוח רצון או מוטיבציה. גם מאמץ איננו התשובה. מאמץ מייצר הצלחות ארעיות וקצרות, הגורמות לחוסר יציבות ולתנודות במשקל. שינוי אמיתי בהרגלי האכילה מתחיל מבפנים. פנו לתת המודע שם מצויה צורת החשיבה שלנו והקוד לתכנותה מחדש.

התחילו בתהליך צעד אחר צעד. התנסו בשינוי אחד, תחוו את ההצלחה, הקשיבו לקונפליקטים, השקיפו על הקשיים, זהו את הכלים שעזרו לכם להצליח ופרגנו לעצמכם על ההצלחה. גם אם היא קטנה. גם אם היא מלאת מהמורות. רק ככה תפנימו שאתם מסוגלים.

תמשיכו בדרך. אספו הצלחות קטנות. וגם אם אתם נופלים קצת, תסלחו לעצמכם וקומו להמשיך.

טליה לביא – דיאטנית הוליסטית

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר