12 כללי זהב לחיזוק הביטחון העצמי

בטחון עצמי נובע פעמים רבות מחיזוקים חיצוניים של הסביבה, אך כדי להעריך את עצמך באמת הביטחון צריך לבוא מבפנים. המשימה אינה בהכרח פשוטה, אך עבודה עצמית יכולה לחזק את הביטחון ולעשות פלאים
ד``ר אסנת רזיאל
| 053-4877813 | 23/01/2019 |
צפיות: 3,409
דירוג: 4.4 מתוך 21 הצבעות
התקבלו 21 דירוגים בציון ממוצע 4.4 מתוך 5
לחיות את חיינו עם הערכה עצמית נמוכה משול לנסיעה בדרך ארוכה כאשר בלם היד של המכונית מורם, אין בכך שום דבר מעודד או מעצים, ובעיקר החוויה שלנו הופכת אט אט לשלילית. ד"ר אסנת רזיאל מגישה לכם את עשרת כללי הזהב לחיזוק הביטחון העצמי, הדברים הקטנים שיעצימו אתכם נמצאים פשוט מסביבכם, לפעמים כדאי לשים לב, וכן, כולם בטווח השגה ריאלי מאד.

בנייה של הערכה עצמית

מעטים מאד הם האנשים הנולדים עם ביטחון עצמי גבוה. כדאי לדעת שאם לאדם מולכם יש ביטחון עצמי גדול, סביר להניח שהיא או הוא עבדו על כך לא מעט. ביטחון עצמי הוא משהו שאתם לומדים לבנות בעבודה, ובחיים הפרטים. בעידן הרשתות החברתיות, חלק גדול מן ההערכה העצמית של רבים מאתנו מושג דרך הנוכחות שלנו ברשתות החבריות, פרסום של ההישגים שלנו וצפייה בהישגים של אחרים. הרבה פעמים אנחנו גם מודדים את הצלחתנו על פי המשוב שקיבלנו לפרסום ההישגים והחוויות שלנו (עשו לי LIKE או לא? ראו את ה-POST שכתבתי או שהוא נעלם בתהומות הנשייה?).

כן, לרשתות חברתיות יש חלק חשוב לרבים מאתנו בחיזוק אותו ביטחון עצמי, אבל אם לביטחון הזה אין "קבלות" אמתיות, תחושת הישג פנימית אמתית שלנו, הרי החיזוקים שאנו מקבלים מהן הופכות לטפל ולא לעיקר.

כיצד באמת ניתן לחזק את הביטחון עצמי שלנו? ובכן, נסו את המהלכים הבאים, כל אחד ואחד מהם בנפרד או ביחד יכולים להביא לתחושת העצמה שלכם ולתת לכם תחושת סיפוק של ממש ביום יום שלכם.

מתקשים ליישם את הכללים? היכנסו לפורומים:
פורום ניתוחי קיצור קיבה-השמנת יתר
פורום השמנה - לחיות בגדול

היו חיוביים כלפי עצמכם

דמיינו את עצמכם כפי שאתם רוצים להיות. ויזואליזציה היא טכניקה של ראיית תמונה רצויה של עצמך. אתם הופכים להיות גאים כבר בתהליך החשיבה שלכם במי שאתה רוצים להפוך להיות. אתם רואים את האדם שאתם רוצה להפוך להיות. לעיתים יש לנו תפיסה גרועה של עצמנו אשר אינה מדויקת. עיסוק ביצירת פנטזיה ויזואלית של מה שנרצה להפוך להיות, תורם מאד להשגת המטרות שלנו בהקשר זה, אנחנו "רואים" את האני החדש שאנו מבקשים להפוך אליו.

אשררו את עצמכם. הצהרות חיוביות כלפי עצמנו הן עניין מקדם, בעיקר אם אתם אומרים לעצמכם אותן בקול רם. אנו נוטים להאמין לעצמנו כמעט בכל מה שאנחנו אומרים, למשל, אם אתם לא מרוצים מהופעתכם הפיזית, נסו דווקא לתרגל לעצמכם לומר משהו על החלק בגופכם שאתם כן אוהבים, וכן מרוצים ממנו, בתוך זמן קצר תגלו כי מדובר בחוויה מעצימה של ממש.

פחדים, גרשו אותם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם פחד היא פשוט להתעמת אתו. משהו מאיים עליכם? התנהגות שלילית שלכם או חוסר ביטחון בסיטואציה חברתית מסוימת? נסו פשוט להתעמת עם הפחד על יד כך שתציבו את עצמכם במרכזה של הסיטואציה שמפחידה אתכם, "השד" פחות נורא ממה שחשבתם וממה שהערכתם, אתם עתידים לגלות בתוך זמן קצר, כי אתם יכולים להתמודד עם מרבית הפחדים שלכם בקלות יחסית.

רסנו את קולו של המבקר הפנימי שלכם, יש לו נטייה לשפוט אתכם ואת מעשיכם בחומרה יתרה. אסטרטגיות כגון תרפיה קוגניטיבית יכולה לסייע לכם לצבור עדויות התומכות או דוחות את השיפוטיות המרובה שלכם ולהבחין בין טפל לעיקר. אל תייסרו את עצמכם בביקורת פנימית שלא לצורך.

אף אחד לא יכול לגרום לכם להרגיש נחות מבלי שתסכימו. קחו לעצמכם את אתגר "100 הימים של דחייה", נסו לראות כיצד אתם מצליחים בדיוק במקום שבו נכשלתם. לא התקבלתם למשהו שרציתם, נסו שנית, השתדלו יותר, נסו במקום אחר לחפש אלטרנטיבה מתאימה. נחישות, כך תגלו, משתלמת.

נולדתם לנצח. כדי לבסס את הביטחון העצמי שלנו עלינו להתרכז בהצלחות שלנו, ולא בכישלונות או במה שלא עלה בידנו להשיג. יותר מדי אנשים מתייאשים, מכיוון שהציבו לעצמם מטרות גדולות מדי, לא ריאליות. התקדמו בצעדים קטנים המתאימים לכם ולאורך חייכם. מטרות ביניים, הן דרך מצוינת להעריך נכונה את ההישגים האמתיים שלכם.

למאמרים נוספים של ד''ר רזיאל:
לילדי מכורים יש סיכוי גבוה יותר להשמנה
הקטנת חזה לפני ניתוח בריאטרי: מומלץ?
ניתוח בריאטרי: מה הם הגורמים להצלחתו?
הדבר הבא? קיצור קיבה על ידי רובוט
חורף רזה – כיצד לעבור את העונה הקרה מבלי לעלות במשקל?

לתת לעצמך בעזרה לאחר

תגמלו את עצמכם. כן, כן, מגיעה לכם טפיחה אמתית על השכם (מעצמכם). בחרו נקודות ציון שבהן אתם מפרגנים לעצמכם. במחמאה, בפינוק שאתם זקוקים לו. תגמלו את עצמכם על הישג ביניים כזה או אחר, אתם ראויים, ואתם הראשונים להבחין בכך, החובה לתגמל את עצמכם בדרך להישגים מוטלת לפיכך עליכם לפני כולם. זו הולכת להיות חוויה מעצימה הרבה יותר ממה שחשבתם.

בחרו לכם שיר שאתם אוהבים או סרט כמוטיב להעצמה. כשאתם מוצאים זהות רגשית בתוך יצירת אומנות, הדבר מסייע לכם לזנק עם הלב למקום שבו אתם מעוניינים למצוא את עצמכם, או במילים אחרות: השראה.

עזרו למישהו אחר מבלי לבקש תמורה. לאלטרואיזם השפעה אדירה לא רק על תחושת המסוגלות והשווי שלנו, הוא גורם לנו לסיפוק אדיר כאשר אנו ממשים את היכולות שלנו ולוקחים אותם על מנת לסייע לאחר. אנחנו מעצימים בסופו של דבר גם את עצמנו והתחושה המלווה אותנו היא תחושה של הצלחה וערך במי שאנחנו.

תדאגו לעצמכם. כן, זהו לא משפט שחוק, לביטחון עצמי קשר ישיר לאיך שאנחנו מרגישים, לבריאות הפיזית והרגשית שלנו. קשה להרגיש טוב כאשר אתם לא מרוצים מעצמכם או מרגישים לא טוב. שנו כל מה שביכולתכם לשנות בנושא של תזונה, פעילות גופנית וטיפול רגשי מעצים כזה או אחר לבחירתכם, (כל אחד ותחום התרפיה המועדף עליו) – כשאתם מטפחים את עצמכם ואת גופכם, פיזית ורגשית, תחושת הביטחון העצמי שלכם עולה פלאים!

צרו לעצמכם סט גבולות אישי. למדו לומר לעצמכם ולאחרים 'לא!' כבדו גם אחרים מהו מתחם הגבולות והפרטיות שהם צריכים לכבד אצלכם. חנכו אנשים מסביבכם הן בסביבת העבודה והן ברמה האישית לבדוק מה אתם רוצים, מה אתם צריכים, מהו הדבר שיטיב אתכם. ככל שהסביבה שלכם תגלה בכם התחשבות (וכן, עליכם לדרוש אותה פעמים הרבה), הרי תחושת הביטחון השווי והערך עצמי שלכם תבנה גם מכך.

עשו מעבר לתחושת שווי וערך נכונה של עצמכם, לא ביחס לאחר. "לרצות להיות מישהו אחר, הוא בזבוז של האדם האמתי שאתה"(מרילין מונרו). אנשים בעלי ביטחון עצמי נמוך רואים בהצלחת האחר שיקוף רע של עצמם. במקום לנסות ולהתאים את עצמכם לתפיסת הצלחה, שווי או ערך, גלו את התחושה הנכונה לכם אשר בתוכה אתם מרגישים מוצלחים וטובים. נסו לגלות במה אתם טובים, מהן החוזקות שלכם, לא בהשוואה לאף אדם אחר, אלא מתוך תחושה פנימית המובלת מתוך האמת שלכם. זה עובד! הביטחון העצמי שלכם ישתפר במהירות.

ד"ר אסנת רזיאל – כירורגית בכירה, הממציאה והמפתחת של השיטה LIVING LARGE

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר אסנת רזיאל
מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה
טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת, ניתוחים חוזרים להרזיה

אולי יעניין אותך גם

Stigma and Epilepsy
ד"ר תמרה אליזוב פישל
| 14/11/2019 |
צפיות: 279
קרא עוד
פיברומיאלגיה – זה לא "הכול בראש", אלא "הכול במוח"
ד"ר בן עמית
| 16/09/2019 |
צפיות: 2,758
בשנים האחרונות מתגברת והולכת המודעות לתסמונת הפיברומיאלגיה, המתבטאת בכאבים מפושטים ונודדים באזורים רבים בגוף. מאחר ואין בדיקת מעבדה אבחנתית לפיברומיאלגיה, כגון צילום או בדיקת דם, עד כה לרבים מהמטופלים היה נאמר כי "זה הכול בראש", הוצע להם לעבור בירור נפשי, לאזור כוחות ולהתגבר. לכן, מעבר לכך שרבים מהמטופלים לא קיבלו מזור למכאוביהם, הם מתארים תחושת בדידות קשה מול המערכת, ניכור והעדר אמפתיה. בשנים האחרונות מחקרים חדשים שופכים אור על המקור לפיברומיאלגיה, אשר מאשרים כי מדובר בתסמונת אמיתית לכל דבר ואף נפוצה, מסייעים למטופלים להבין שהם לא לבד, ונותנים תקווה למציאת טיפול יעיל. במאמר זה נסקור מעט מהחידושים בתחום.
קרא עוד
קנאביס רפואי וסגולותיו הרפואיות
ד"ר בן עמית
| 10/09/2019 |
צפיות: 2,739
באחרונה עולה רבות לתשומת הלב הציבורית נושא ה"קנאביס הרפואי", או שימוש בסם הקנאביס בכדי להקל על תסמינים ולטפל במצבים בריאותיים שונים. יחד עם זאת, השימוש בקנאביס למטרות רפואיות אינו חדש, וקיימות עדויות לכך שהצמח שימש לצרכים רפואיים זה אלפי שנים, החל בסין ובמצרים העתיקה.
קרא עוד
דיכאון בקרב ילדים ונוער- סרטון
ד"ר אילן בוש
| 13/08/2019 |
צפיות: 3,527
קרא עוד
כיצד ילדים יכולים לרכוש חוסן נפשי?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2019 |
צפיות: 820
ילד עם חוסן נפשי מגיב טוב יותר ללחץ, לקשיים ולאירועים בלתי צפויים. כדי שילד יפתח חוסן נפשי רצוי שיהיה מודע לחוזקות שלו, שיהיה אופטימי, שיהיה בעל יכולות חברתיות ועוד
קרא עוד
התפתחות מינית: המשחקים שצריכים להדאיג
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 28/07/2019 |
צפיות: 650
התפתחות מינית היא תהליך שמתחיל בגיל ינקות, לכן אין זה נדיר לראות משחק בין ילדים הכולל נגיעות, התפשטות ועוד. עם זאת, חשוב לדעת לזהות את ההבדלים בין משחק תמים למשחק מדאיג
קרא עוד
קוהוט ופסיכולוגית העצמי: כל ילד זקוק להערכה מהוריו
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/07/2019 |
צפיות: 739
כל ילד רוצה הערכה והערצה, זהו צורך טבעי ונורמלי בהתפתחות תקינה. ילדים שלא חוו כלל הערכה והערצה עלולים להישאר עם תחושת "עצמי" פגועה, אותה הם ינסו למלא באמצעות האדרה עצמית לא מציאותית
קרא עוד
CBT: מהו טיפול התנהגותי קוגניטיבי
טובי פלד
| 18/07/2019 |
צפיות: 803
טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא אסכולה פסיכולוגית שבה משלבים בין דפוסי חשיבה לבין דפוסי התנהגות למען שינוי הרגלים שליליים ולמניעת חרדה
קרא עוד
שיימינג: בריונות ברשת בקרב בני נוער
ד"ר אילן בוש
| 14/07/2019 |
צפיות: 1,122
בעידן הרשתות החברתיות, הבריונות הפכה לפומבית יותר ולחסרת רסן. בני נוער רבים חשים בושה, השפלה קשה וחווים טראומה שמותירה בהם צלקות נפשיות, ואלו מערערות את הערך העצמי. מהי תופעת השיימינג? מאלו נורות אדומות אסור להתעלם? ומהם נושאי התקיפות הנפוצים ביותר?
קרא עוד
הפרעות שינה: למה כדאי לישון עם הכלב?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 09/07/2019 |
צפיות: 553
אנשים רבים לא מרשים לכלב שלהם לישון איתם באותה המיטה, אך ההפסד כולו שלהם. שינה עם הכלב מספקת חום בחורף, תחושת רוגע ומקלה על הליך ההירדמות
קרא עוד