הרזיה לפי סוג הדם

נדמה שאין קשר בין הרזיה לסוג דם. במידה מסוימת זה נכון, אלא ששינוי הרגלי אכילה לפי סוג דם, יביא לבריאות טובה יותר ולאיזון טוב יותר שיגרמו, בסופו של דבר, לתהליך בלתי נמנע של הרזיה.
מאת שרה בר אשר
| 28/12/2009 |
צפיות: 17,618
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
מה הקשר בין סוג הדם לבין הרזיה? מסתבר ששיטת ההרזיה הדוגלת באכילה ע"פ סוג דם, היא שיטה שעובדת ומבוססת על 1,500 מחקרים קונבנציונליים שנעשו באוניברסיטאות ובבתי חולים בעולם. המחקרים עליהם מבוססת השיטה, מאמתים את ההנחה, שכיוון שהדם הוא המקור הבסיסי לתזונת הגוף, ההבדלים בין סוגי הדם, גורמים לתגובות שונות אצל בעלי סוגי דם שונים. לכן לפי השיטה, לכל אחד מארבעת סוגי הדם מתאים תפריט מזון אחר, פעילות גופנית שונה, שיטות הרפיה שונות ועוד. במילים אחרות, כשאוכלים וחיים לפי סוג הדם, חיים בהתאמה לתורשה שלנו והתוצאה היא: מערכת חיסון ומערכת עיכול חזקות, שיפור בחילוף החומרים ובתוצאות בדיקות הדם והבונוס - המשקל שלנו מתאזן ונהיה תקין.

עם זאת, שיטת סוג הדם איננה שיטת הרזיה. זוהי שיטה שנועדה מלכתחילה לשפר את הבריאות, אלא שכשהגוף מאוזן ובריא גם המשקל מתאזן. זאת אומרת: שמי שצריך להשמין, יעלה במשקל ומי שמאוזן יישאר מאוזן. כמובן שמי שצריך לרזות ירזה. זוהי 'תופעת לוואי' המתרחשת בד בבד עם שיפור הבריאות. אין צורך להמתין לשיפור הבריאות ורק אחר כך תתרחש הירידה במשקל. לכן כדאי לאמץ את השיטה ולתפוס שתי ציפורים בפעם אחת. השיטה מיועדת גם לאנשים בריאים.

למידע נוסף בנושא הרזיה, תזונה נכונה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום אחרי לידה
פורום תזונה בהריון

עשרה דברים שיש לדעת לפני שמתחילים עם השיטה
1. קיימים ארבעה סוגי דם: O - הכי נפוץ. A- קצת פחות נפוץ. B- עוד פחות נפוץ. AB- רק כ- 4% מהאוכלוסייה הם בעלי סוג הדם הזה.

2. כיוון שאתן לאחר לידה, בדקו בכרטיס מעקב ההיריון, מהו סוג הדם שלכן. רשמו אותו במקום שיישאר לכן לאורך שנים. משום מה, רוב הרופאים לא מאשרים בדיקת סוג דם לנשים שאינן הרות. (למרות שהם יאשרו לכם, בקלות, בדיקות דם אחרות).

3. אין משמעות, מבחינת השיטה, ל- Rh. זאת אומרת שזה לא משנה אם את, למשל, בעלת סוג דם O+ , או O-. כמובן שזה מאוד חשוב לעניין תרומת דם ולעניין ההיריון.

4. התפריט המומלץ לכל אישה מתחשב גם בסוג הדם שלה, אך לא רק בו. ממש כפי שתפריט רגיל, אינו אחיד לכולם. לכן כשבונים תפריט יש להתחשב קודם כל באישה עצמה, בבדיקות הדם שלה, באורח חייה, הרגלי האכילה שלה, הטעמים שלה ועוד. סוג הדם מהווה בסיס מצוין לתפריט אך שתי נשים בעלות אותו סוג דם יקבלו תפריט שונה.
<@ --- IMG_2 --- @>
5. שיטת סוג הדם איננה שיטת הרזיה אלא שיטה שנועדה, לכתחילה, לאזן ולשפר את הבריאות. המערכות הראשונות שמתחזקות הן מערכת העיכול ומערכת החיסון. כשהגוף מאוזן מבחינה בריאותית הוא יכול להתפנות לתהליך הרזיה. זה לא אומר, שקודם משפרים את הבריאות ואחר כך מרזים, אלא שני הדברים קורים בו זמנית. במילים אחרות 'באתי בגלל ההרזיה, נשארתי בגלל הבריאות'...

6. אם אתן בעלות סוג דם אחד ואילו תינוקכן בעל סוג דם אחר, אתן אוכלות לפי סוג הדם שלכן, גם אם אתן מיניקות. זאת, בנוסף לעובדה, שברוב המקרים אתן לא יודעות מה סוג דמו של התינוק. (אלא אם כן בדקו זאת בבית החולים, או שאת ואבי התינוק, בעלי אותו סוג דם). בזמן ההנקה עם החלב מופרשים גם הרעלים של האם. אם תאכלי לפי הגנטיקה שלך, זאת אומרת לפי סוג הדם שלך. תייצרי פחות רעלים ותחסכי אותם מתינוקך.

7. נשים רבות שואלות אותי, מאיזה גיל כדאי להתחיל לאכול לפי סוג הדם? האם גם ילדים יכולים לאכול לפי השיטה? תשובתי היא, מומלץ להתחיל בשיטה עוד בשלב העוברי. (קיימים תפריטים מיוחדים לנשים בהיריון, לכל אחד מסוגי הדם. התפריטים קצת שונים מהתפריטים הרגילים). אז אם אכלתן במהלך ההיריון לפי השיטה, תינוקכן זכה. וכנראה שכעת לא תצטרכו להתלבט באיזו דרך לרזות . פשוט כי שמרתן על משקלכן במהלך ההיריון.

8. כשהאם אוכלת לפי סוג הדם, תינוקה היונק בד"כ סובל פחות מגזים, אם בכלל. כיוון שהאם מפרישה בהנקה מזון שעוכל על ידי מערכת העיכול שלה, בצורה אופטימלית.

9. בשיטת סוג הדם אוכלים מכל קבוצות המזון. כך שאם מבצעים נכון את השיטה לא יכולים להיגרם חסרים תזונתיים. עם זאת, ישנם מזונות בתוך כל קבוצת מזון שמזיקים לבעלי סוג דם מסוים. כך למשל, אין מצב שאסור לאכול קטניות, אלא קטניות מסוימות משמשות בגוף כמו 'רעל' לאותו סוג דם.

10. מומלץ ליטול תוספי תזונה, כמו מולטי ויטמין לנשים הרות ומיניקות, לפי סוג הדם שלכן. לצערי, כעת ניתן להשיג תוספים אלו רק במרכז סוג הדם בארה"ב.

ילדת? שיהיה בשעה טובה ומוצלחת! אך מה עושים עכשיו עם כל העודפים? זכרי במשך ששת החודשים הראשונים שלאחר הלידה, גופך צריך להחזיר לעצמו את החסרים שצבר במהלך ההריון. בנוסף הוא אמור לכלכל תינוק בעל משקל וצרכים גדולים יותר, מצרכים של עובר. אך זה פחות או יותר הזמן, שבו אמהות מגלות את המציאות הגדולה הנשקפת מן המראה ומחליטות - לצמצם היקפים! ויפה שעה אחת קודם!

כאן המקום להבהיר, שכשעושים דיאטת 'כאסח', השומנים שהם גם המחסן של הרעלים מתפרקים בבת אחת אל זרם הדם ומציפים, בין היתר, את חלב האם שלך. את בוודאי לא רוצה שתינוקך יקבל את כל זה בהנקה. את הרי מניקה כי את מאמינה שזה הדבר הכי בריא עבורו. מנגד, מדובר כאן בחלון הזדמנויות מצוין. כיוון שיש לך שותף לצלחת. זאת למרות שאת לא אוכלת בשביל שניים, הרי מדובר בתינוק קטן ולא בעוד אם רעבה עם הורמונים משתוללים, שעדיין 'לא שבו אל מקומם בשלום'...

לכן, עלייך ללמוד להקשיב לגופך. תצטרכי להשיב לעצמך את מנגנון הרעב והשובע הטבעי שלך. המנגנון הזה כנראה נפגע במהלך השנים ואולי גם במהלך הדיאטות שעשית וכנראה גם בזמן ההיריון. אחרת לא היית כעת, ערב תחילת תפריט חדש בחייך. התחילי לאכול רק כשאת מרגישה רעב. לא רעב מוטרף שבו אינך זוכרת מי את, אלא רעב קל. סיימי את הארוחה כשתרגישי שובע נעים ולא כשתרגישי שאת מתפוצצת. רק כך תוכלי להשיב לעצמך את תחושת הרעב והשובע.

כעת, את מוזמנת לקרוא אודות הגורמים העיקריים לירידה במשקל, אצל כל אחד מסוגי הדם. המידע לקוח מתוך הספר 'אכול נכון לפי סוג הדם שלך' מאת הנטורופת ד"ר פיטר ד'אדאמו ומלווה בהערות שלי:

גורמי הרזיה אצל בעלי סוג דם O:


בדיאטה לבעלי סוג דם O יורדים במשקל כבר בהתחלה, אם נמנעים מצריכת דגנים וקטניות. הגורם המכריע בעליה במשקל אצל בעלי סוג דם O הוא הגלוטן המצוי בנבט החיטה ובמוצרי חיטה מלאה. אתן יכולות לאכול גלוטן, אך עליכן להימנע מן הגלוטן המצוי בחיטה, כיוון שהוא מפריע לחילוף החומרים. במקום להשאיר אתכן במצב רזה ונמרץ, מפריע גם, גלוטן החיטה לפעילות האינסולין ומשבש את השימוש היעיל בקלוריות ליצירת אנרגיה. לכן המירו את הלחם מחיטה ללחם מכוסמין, או לחם משיפון.

במידה פחות קיצונית, גם לתירס ישנה השפעה דומה, בהאצת העלייה במשקל של בעלי סוג דם O.

עדשים מכל הצבעים ושעועית אדומה הופכים את השרירים לפחות יעילים בזמן פעילות גופנית.

לבעלי סוג דם O ישנה נטייה לרמות נמוכות של הורמון בלוטת התריס. בלוטת התריס אחראית בין היתר, לחילוף חומרים תקין ולכן היא קשורה להרזיה. בדקו מה מצב ה- TSH שלכן בבדיקות הדם.

גורמי הרזיה אצל בעלי סוג דם A:


באופן טבעי תרזי כאשר תאמצי את הדיאטה לבעלי סוג דם A. אם את רגילה לאכול בשר בקר, תהיה הירידה הראשונית במשקל די מהירה, לאחר שתוציאי את המזונות הרעילים לתפריטך. רשימת המזונות כתובה בספר – 'לחיות נכון לפי סוג הדם שלך' , או באתר האינטרנט. ייתכן ששמת לב לעובדה שכשאת אוכלת בשר בקר את עייפה וחסרת מרץ לעומת הפעמים שאת אוכלת חלבונים מהצומח. חלק מבעלי סוג דםA סובלים מהצטברות נוזלים, שכן מערכת העיכול שלהם מעבדת לאט את המזונות הקשים לעיכול. בעלי סוג דם A אוגרים את הבשר בסופו של דבר כשומן. אחת הסיבות היא שלבעלי סוג דם A ישנה חומציות קיבה נמוכה, יחסית. עיכול תקין של בשר בקר דורש חומצת קיבה רבה.

מוצרי חלב מתעכלים אצלכם בקושי. הם מעוררים תגובות אינסולין, זהו גורם נוסף בהאטת חילוף החומרים. בנוסף, הם עשירים בשמנים רוויים המסכנים את הלב ומעודדים השמנה וסכרת.

מאמרים נוספים בנושא הרזיה, תזונה נכונה ועוד:
האמת מאחורי מזון קל מופחת קלוריות
הרזיה באמצעות מוצרי חלב
קלוריות. לאזן על מנת לרזות
לאכול אוכל גורמה ולשמור על המשקל
העלאת משקל בהריון: כמה מומלץ ולמי?

גורמי הרזיה אצל בעלי סוג דם B:


המאכלים הבאים: תירס, כוסמת, עדשים, בוטנים ושומשום. כל אחד מהם מכיל חלבונים שונים, הפוגעים ביעילותו של תהליך חילוף החומרים. הדבר מתבטא בעייפות, בהצטברות נוזלים ובהיפוגליקמיה (=נפילת סוכר).

בעלי סוג דםB דומים לבעלי סוג דם O בתגובתם לגלוטן המצוי בנבט החיטה ובמוצרי חיטה מלאה. כך שאם עד כה התייחסתם לנבט החיטה כמזון בריא. מעתה אתן יודעות כי הוא אחד הגורמים להשמנה עבורכן ועבור בעלי סוג דםO , כמו גם לחם מחיטה מלאה.

גורמי הרזיה אצל בעלי סוג דם AB:


לבעלי סוג דם AB ישנה המורשת של הגנים מסוג A ו-B. מכאן שיש לכן כמות קטנה של חומצת קיבה, בדומה לבעלי סוג דם A. לכן בשר בקר לא טוב עבורכן. הוא נוטה להיאגר אצלכן כשומן.

בדומה לבעלי סוג דם B, מומלץ להימנע משעועית לימה, תירס, כוסמת ושומשום. כדי לא לגרום לירידה ברמת הסוכר בדמכם אחרי הארוחות. דבר הפוגע ביעילות חילוף החומרים. (כאן המקום ל'צפירת הרגעה': בעלי סוג דם AB נהנים גם מהיתרונות של בעלי סוג דם A ו- B ).

שיהיה לשובע ולרזון.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר