דיאטה: מה מומלץ לאכול בחתונה?

דיאטה לעיתים נראית כמילה גסה, במיוחד אם בדיוק הוזמנתם לחתונה ואתם מצפים לסעודת מלכים. אבל, אם בריאותכם חשובה לכם, אולי בכל זאת לא כדאי להרוס דיאטה בגלל חתונה.
מאת שרה בר אשר
| 27/12/2009 |
צפיות: 6,013
הוזמנתם לחתונה? שיהיה במזל טוב. הבעיה היא שרוב רובן של החתונות מתרחשות כידוע בשעות הערב וכמובן כוללות סעודה, אלא שאכילה בשעות הערב היא בהחלט אחד מסעיפי ה"אל תעשה" בכל הקשור לדיאטה בפרט ולתזונה נכונה ולבריאות בכלל. אז גם אם כתבתם צ'ק עם סכום נכבד לזוג הצעיר, זה עדיין לא מצדיק לצאת מהאירוע עם משקל כבד ועודף.

למידע נוסף בנושא דיאטה, תזונה נכונה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום הפרעות אכילה - תמיכה

רגע לפני שהיד שלכם נוחתת שוב על הבופה, בואו נזכר מה אכלתם אתמול בערב. אם אתם דומים לרוב האנשים ובמיוחד את אתם שומרים על דיאטה או על תזונה נכונה, סביר להניח שמה שהגיע אל מערכת העיכול שלכם היה חביתה, סלט ירקות ופרוסת לחם או משהו בסגנון. אך כעת אתם עומדים מול כל השפע הזה. אז מה, לא תאכלו!?

החתונות הקטלניות ביותר, מבחינת דיאטה, הן החתונות שבהן סגנון הריקודים לא מתאים לסגנון שלכם. במצב כזה, כל שנותר לכם לעשות (כמובן כדי לשמח את החתן והכלה ובמיוחד את המחותנים שעוברים ושואלים אם הכול בסדר) הוא להעמיס. "אכלו לפני האירוע ובאירוע השקיעו בשיחה ובריקודים" – זה הרעיון שבדרך כלל מציעים למי שעושה דיאטה. "מקסימום תשתו מים ותאכלו מלפפון חמוץ". לדעתי, מדובר ברעיון נורא. קל מאוד לזהות גם ממרחק של כמה שולחנות את הסובל התורני. מתוך הראש שלו מתנשא "בלון קומיקס" שאומר: "תאכלו ותיהנו, אני אסבול לי כאן בשקט. חכו עד שאסיים את הדיאטה התורנית ומיד אפצה את עצמי". ההבדל המהותי בין המרזה התורני לבין הרזה האמיתי הוא, שהאחרון באמת עסוק בשיחה ובריקודים ואילו המרזה נמצא בעיצומה של תוכנית הישרדות.

להלן מבחר עצות כיצד להישאר נאים כמו החתן והכלה, או לפחות לא פחות נאים מאיך שהגעתם לחתונתם:



קבלת הפנים. בקבלת הפנים, אכלו רק את הירקות שבבופה. אתם יכולים ליהנות גם מהירקות המוקפצים בתנאי שהם ללא נודלס ומהירקות המאודים ומהסלטים בתנאי שאין בהם מיונז. הנטייה הטבעית היא לקחת ירקות מצד הערימה. המלצתי - קחו דווקא את אלה שבראש הערימה. השמן נוזל כלפי מטה, לכן בראש הערימה כמעט אין שמן אלא רק טעם (למרות שטכנית קל יותר לקחת מהצד).

מנה ראשונה. למנה ראשונה אכלו ירקות ודג, בחרו כמובן דג אפוי. בשעת הדחק ואם אין ברירה הזמינו דג מטוגן וקלפו ממנו את החביתה שעוטפת אותו. גם דג אפוי יכול להיות מצופה הרבה מעל המצופה, במקרה זה מומלץ שתסירו עם המזלג את הרוטב השמנוני. בורקסים, פחזניות ושאר פחמימות לבנות הם ממש מיותרות ומשמינות. כבד קצוץ – בהיותו הפילטר של הרעלים, העדיפו לא לכלול בסעודה שלכם. בנוסף, אתם יכולים לבקש מהמלצר שיביא לכם ירקות מהבופה גם לאחר שפינו אותו.

למאמרים נוספים בנושא דיאטה, תזונה נכונה ועוד:
האמת מאחורי מזון קל מופחת קלוריות
אומגה 3 ואומגה 6: הבדלים ומקורות
בישול מולקולרי: כשהמדע נכנס למטבח
הרזיה באמצעות מוצרי חלב
קלוריות. לאזן על מנת לרזות

מנת ביניים. הירקות שמוגשים לפני המנה העיקרית שוחים במיונז. גם אם מאוד תתאמצו לא תצליחו להוציא מהקערה חסה או עגבניית שרי ללא מיונז. לכן, בקשו מהמלצר קערת ירקות ללא רוטב.

מנה עיקרית. למה דווקא בשעה 22:30 בלילה מגישים את המנה הכבדה? אז נכון, שילמתם, אז מה? גם הדיאטה שלכם או מערכת העיכול צריכות לשלם? ועוד מנת הבשר הכבדה מגיעה רק אחרי שגמרתם את כל התוספות. תוותרו לה, למערכת העיכול כמובן. אך אם אתם מרגישים שאתם ממש חייבים, אכלו את הירקות.

מנה צמחונית. זו אינה מילה נרדפת למנה דלת שומן, להיפך! המנה הצמחונית יכולה להיות הרבה פעמים שניצל צמחי שטוגן לעייפה, פשטידה מטפטפת או אפילו משה בתיבה עם נקניקיה צמחית. אז באמת אל תטריחו את המלצר.

קינוח. רק בשביל הקינוח שווה לחיות. אך כמות הסוכר והשומן שבו תהרוג אתכם ואם לא אתכם אז בטוח את הדיאטה שלכם. ועוד דבר - אם עד עכשיו האוכל היה נורא, כנראה שגם הקינוח יהיה כזה. חבל להשמין בשביל משהו לא מוצלח.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר ראובן אייכנבאום
    ד"ר ראובן אייכנבאום
    נוירולוג בכיר ומומחה ברפואה פיזיקלית, שיקום ושיקום נוירולוגי. נותן חוות דעת שניה, רפואית ורפואית משפטית.... קרא עוד