רפואה משלימה: מבט על התמודדות עם כעס

התמודדות עם כעס נראית לכם קשה? אתם לא לבד, גייסנו את רפואה משלימה לעזרתכם. המדריך השלם לאיך להתמודד עם אחד התוצרים הכי משמעותיים של החיים המודרניים: הכעס, ולצאת מזה עם חיוך.
מאת תמי קרן
| 20/11/2009 |
צפיות: 6,175
כבר ב-1200 לספירה הבין הרמב"ן (רבי משה בן נחמן), מגדולי חכמי ספרד, את חשיבות ההתמודדות עם כעס. הרמב"ן כתב, כי הכעס הוא אנרגיה חזקה שפוגעת בנו, ולכן אם אנחנו רוצים לשמור על בריאותנו, צריך להתגבר על יצר הרע ולהכניס לחיינו אהבה, שלווה ורוגע.

נכון שקל לדבר על רוגע, בעוד שהרבה יותר קשה להירגע בזמן כעס, ועוד יותר קשה ההתמודדות עם כעס. להלן מספר טיפים מתחום הרפואה המשלימה, שיעזרו לכם להימנע מכעס, ממתח וממריבות במקום העבודה בפרט ובחיים בכלל:

למידע נוסף על התמודדות עם כעס, רפואה משלימה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום פסיכולוגיה, תמיכה נפשית
פורום דיכאון חרדה
פורום חרדות, טראומות, פחדים
פורום פסיכולוגיה הוליסטית
פורום רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית

1. נשימות - חשוב מאוד לפנות 10 דקות בבוקר ו-10 דקות בערב כדי לתרגול נשימות. שבו בחדר שקט, בגב זקוף ועצמו את עיניכם. תשתחררו ממחשבות ומכעס האופף אותן, ושימו לב לקצב הנשימה. תשאפו אוויר דרך האף, ותרגישו איך הסרעפת מתמלאת. תספרו עד 3 ואז תשחררו את האוויר בנשיפה דרך הפה. חשוב להרגיש איך כל תא בגוף מקבל את החמצן הדרוש לו.

2. מדיטציה - עצמו את עיניכם ותנו לגוף להירגע. נשמו אוויר דרך האף, ושחררו אותו דרך הפה בנשיפה. חזרו על הפעולה שלוש פעמים, ואפשרו לעצמכם להיכנס לתוך השקט ולהירגע מהכעס. דמיינו שמאחורי לבכם יש דלת, ממנה יוצאים החוצה כל הכעס, המתח והלחצים שצברתם במהלך היום. אתם משתחררים, והלב מציף אתכם בתדר של אהבה. הוא מזרים פנימה אנרגיה של רוגע ושלווה. דמיינו איך אור זורם בתוך הגוף שלכם דרך הוורידים, מנקה מקומות בהם היה מתח וחושך, ובמקום מתחילים להתקיים אור, אהבה ושלווה.

3. ניקוי רעלים - חשוב להקפיד על ניקיון הגוף, כי נפש בריאה שוכנת בגוף בריא כדברי חז"ל. אחת הדרכים לנקות את הגוף ולהביא אותו למצב של רגיעה, היא לשתות 8 כוסות מים ביום.

למאמרים נוספים בנושא התמודדות עם כאב, רפואה משלימה ועוד:
עשרת הדיברות להפחתת מצבי סטרס
מחלות לחץ: כשהגוף קורס תחת לחץ
הומאופתיה - אין צורך במיתוסים
הומאופתיה: כשהטבע רוקח תרופות
ארומתרפיה וצמחי מרפא לשנה החדשה

4. תזונה נכונה - ויטמינים C ו- E הם הראשוניים להיפגע כתוצאה מחשיפה לכעס ולמתח. מחסור בוויטמין C גורם לחולשה ולפגיעה ביכולת ההתמודדות עם כעס. לכן, מומלץ לצרוך פירות הדר טריים, תפוחי אדמה אפויים, קיווי, עגבניות, כרוב וכרובית. על מנת למנוע מחסור בוויטמין E, מומלץ לצרוך שמנים מכבישה קרה (כגון שמן נבט חיטה), לחם מחיטה מלאה, חסה, אגוזים ודייסה. רצוי להרבות בשתייה של תה צמחים על בסיס קמומיל או תמצית תה נענע, פסיפלורה או מליסה ובבונג, המסייעים בתהליך ההריגעות וההתמודדות עם הכעס.

5. אבני מרפא וקריסטלים - אבני החן מוזכרות עוד בתנ"ך כמקור אנרגיה טבעי. כך למשל, הכהן הגדול ששירת בבית המקדש, הניח על חזהו חושן בו שובצו אבני החושן, שיוחסו להן יכולות ריפוי. האבנים שמומלצות להתמודדות עם הכעס, לשחרור המתח ולניקוי הכבד הן ג'ספר אדום, לאופרדסקין, מלכית ועין הנמר, אשר בנוסף לכל מעניקה לנו אומץ וגישה חיובית.

לסיום, זכרו שכעס הינו בעל אנרגיה שלילית, וכי למילים שיוצאות לנו מהפה בעת כעס יש משקל. כדי להתמודד עם הכעס, דברו על מה שמפריע לכם. אבל, למדו לבטא את עצמכם בדרך נאותה, דברו בכבוד כלפי האדם שעומד מולכם, והכי חשוב – כלפי עצמכם.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • סיגל ברנר- נטורופתיה ורפואה טבעית
    סיגל ברנר- נטורופתיה ורפואה טבעית
    נטורופתית, רפלקסולוגית, אירידולוגית והרבליסטית קלינית. בעלת קליניקה פרטית ברעננה. תחומי טיפול: בעיות עיכול, מחלות מטבוליות, אלרגיות, השמנה, ניקוי רעלים, בעיות הורמונליות, ליווי תזונתי ועוד. ... קרא עוד