יום החופה: תזונה נכונה וקלה עבור הכלה

תזונה נכונה לפני חתונה אולי עוזרת להורדה במשקל, אך תזונה נכונה ביום החופה עוזרת להרגעת הבטן ולהעלאת האנרגטיות של הכלה ביום המרגש. מה זו תזונה נכונה וקלה לכלה? התפריט המלא בפנים.
 לימור בן חיים
| 01/06/2009 |
צפיות: 6,949
חתונה נתפשת כאירוע משמח, מלא אור ואושר, בו הכלה חייכנית ונינוחה, ממתינה לגבר של חייה אשר יישא אותה לאישה ויישא אותה אל עבר האופק. למעשה, ברוב המקרים אפשר להשוות את הכלה ביום החופה למתעמלת ביום התחרות באולימפיאדה: שתיהן אמורות להיות אנרגטיות אך רגועות, שבעות אך לא מלאות, קלות אך יציבות ובעיקר חדורות תשוקה לנצח את האירוע, בין אם מדובר על החופה או על ריצת 100 מטר.

כעת, כשהאמת נכתבה, נשאלת השאלה כיצד לדאוג שהבטן תישאר בפנים ומערכת העיכול לא תקרקר או תתנפח מרעב? כיצד לגרום לשיער ולעור להיות מלאי בריאות זוהרים ולא רק על ידי איפור מקצועי? ולא פחות חשוב: איך לא להתעלף באמצע האירוע - גם אם זה נשמע רומנטי - בגלל חוסר סוכר ועודף אלכוהול?

על מנת לענות על השאלות הללו, הנה כמה טיפים לתפריט תזונה קלה לכלה:

תפריט טעימות. זוכרת את ערבי הטעימות, בו בדקתם את תפריט האוכל בכל קייטרינג במדינה? כך, בערך, צריך להראות התפריט שלך - אומנם זה היום הגדול אבל הכל אוכלים בקטן.

לפרטים נוספים על תזונה נכונה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות

אנרגטיות על ידי פחמימות. כל כלה יודעת שכדי להגיע עם בטן שטוחה כדאי לקצץ בפחמימות ולעבור לחלבונים. יחד עם זאת, כל אישה יודעת כי פחמימות מספקות אנרגיה ומצב רוח טוב, מצרכים חיוניים בערב החופה. לכן, מומלץ לצרוך לאורך היום מנות קטנות של פחמימות, ממש כמו לפני תחרות ספורט. חשבי שאת בעלת מדד גליקמי נמוך, כלומר צריכה למשוך את האנרגיה לאורך זמן עד החופה כמו משקאות יוגורט, מיצי פירות , פירות וכן לחם , קרקרים עם מעט שומן כמו טחינה או אבוקדו הנותנים לפחמימות עוד קצת כוח הלאה עד שבירת הכוס.

בטן בפנים? הסלט בחוץ! את הבטן, כך יודעת כל אחת, מומלץ להכניס טוב-טוב בחתונה. יחד עם זאת, יהיה קצת קשה להכניס את הבטן כשהיא מלאה מארוחה כבדה, או פעלתנית ועצבנית מעודף סיבים. לכן, אל תפריזי במזון עשיר בסיבים.

זהו היום היחידי שאפשר ומומלץ לוותר בו על קערת הענק של הסלט הדיאטטי, הדגנים המלאים, ולחם עשיר הסיבים. השילוב בין כלה במתח וסיבים עלול להיות מתכון לבטן מלאה ונפוחה ועצורה מצד אחד, או בטן רגזנית המריצה אותנו בלחץ לשירותים.

לשתות ושוב לשתות. עצירות והתייבשות עלולים, כידוע, לגרום לנפיחות של הבטן,לנבילות של העור, לכאבי ראש ולתשישות. אז כמו בספורט, הקפידי לשתות ולפזר את השתייה במשך היום עם צריכה של לפחות שמונה כוסות. מומלץ תה ירוק, תה קמומיל, שוּמר ועוד, המרווים אך גם מרגיעים את מערכת העיכול, וכמובן מים. המעיטי במלח ומזון מלוח הצוברים נוזלים ואל תשאירי את משמעת המים לשעה האחרונה כי אז תבלי שעות יקרות אלו בשירותים.

מזון לאוהבים. לאחר שבועות בלי שוקולד אבל עם הרבה אהבה, ליל הכלולות ושוקולד הם הקינוח האמיתי של הערב. לפני שסופרים את הצ'קים, מומלץ קינוח זוגי ואינטימי במיוחד: הכי מושחת ועשוי שוקולד. הפחמימות בשוקולד יעלו את האנרגיה , הערנות, הסרוטונין ומצב הרוח. רכיבי הקקאו ישחררו במוח את סם האהבה פניל אתיל אמין, או בקיצור: מזון לאהבה.

תפריט תזונה מומלץ לכלה ביום החופה:

במשך היום 8 כוסות שתייה.

בוקר:
משקה יוגורט (מקור פחמימות עם מדד גליקמי נמוך - אנרגיה מתמשכת לאורך היום).
קרקרים (לא מלוחים) מרוחים במעט גבינה או אבוקדו או ריבה.

ביניים:
פרי לא עשיר בסיבים כמו תפוח, אגס, בננה (מקור לאנרגיה ואשלגן התורמים לחיוניות ואנרגטיות).


צהריים:
לחם אחיד או קימל לא מלא (מקור פחמימות עם מדד גליקמי נמוך - אנרגיה מתמשכת לאורך היום)
מרוח בגבינה קוטג', טחינה, אבוקדו, גבינה צהובה, נתחי עוף, עגבניה, מלפפון או תפוח אדמה, יוגורט, גזר או קישוא מבושל.

למאמרים נוספים בנושא חתונה, תזונה נכונה ועוד:
דיאטה לפני חתונה: כושר גופני בא לעזרתכם
שתיית מים: הופכת כל אישה ליפהפייה
איפור כלות - לא כלה היא, לא קלה דרכנו
תזונת נשים טובה, כי לגוף אין חלקי חילוף
עיצוב שיער ליום החתונה

נשנוש במשך היום:
קרקרים, דגני בוקר לא מלאים.

לפני החתונה :
מיץ פרי טבעי/שייק פרי/גלידת יוגורט (מקור לאנרגיה).
אגוזים או שקדים לא מומלחים (מקור למגנזיום התורם להרפיית שרירים).

בחתונה:
(מי בכלל שואל אותנו...) להקפיד לפחות לשתות, אם אלכוהול אז תמיד נשנוש קטן ליד.

בלילה - לבד (בלי האורחים) ובזוג:
שוקולד (מקור פחמימות אנרגיה, הנאה ואהבה).

למחרת:
חושבים על העתיד: איך שומרים על תזונה נכונה במשפחה הצעירה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד