קלוריות שלא נספרות - זה משמין

אוהבים לנשנש קרקרים בין הארוחות? אוכלים גרנולה בבוקר ובטוחים שאכלתם ארוחת בריאות? חלי ממן מלמדת אותנו כמה עובדות על הדברים הקטנים שהופכים לגדולים כשמדובר במשקל שלנו
מאת חלי ממן
| 16/03/2008 |
צפיות: 21,877
שומנים חיוניים לתפקודן התקין של מערכות שונות בגוף, הם מסייעים לגדילה ושומרים על העור.

מאחר שהשומנים מתעכלים לאט הם נותנים הרגשת שובע לתקופה ארוכה יחסית. השומן מרפד ותומך באיברים שונים, ומשמש חומר מבודד מחום וקור.

שומנים נותנים לנו את כמות הקלוריות הגדולה ביותר מכל אבות המזון האחרים, תשע קלוריות לגרם והם מהווים כ-25% מכמות הקלוריות היומיות.

למרות היתרונות התזונתיים של השומן, אין זה מצדיק צריכה מוגברת שלו. מעבר לשומנים השונים הגלויים לנו כגון: החמאה, המרגרינה וכדומה, כמעט בכל דבר שאנו אוכלים יש כמות מסוימת של שומן. בין אם מדובר בבשר, בגבינות ועוד.

למידע נוסף בנושא דיאטה היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תמיכה בדיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות

הקלוריות שלא נספרות: לכמות השומנים הנצרכת במשך היום יש השפעה משמעותית על תהליך הירידה במשקל והצלחתנו בתוכנית.

הרבה פעמים אנו לא שמים לב לכמויות השמן באוכל. להלן מספר דוגמאות ל"קלוריות סמויות" שפשוט שכחנו לקחת בחשבון:

שקדי מרק וקרוטונים. הם נראים קטנים, תמימים ולא מזיקים, אך בעלי תכולה של 25% שומן וכ-500 קלוריות ל-100 גרם.

מה שאומר שמרק בעל ערך קלורי כמעט אפסי יכול להפוך בשנייה למרק עתיר קלוריות ושומן. פיתרון אפשרי: להכין קרוטונים תוצרת בית מלחם קל ותבלינים ללא תוספת שומן.

גרנולה. היא נחשבת אמנם למזון בריא, אבל חשוב לזכור שהיא עשירה מאוד בקלוריות ובשומן בהתאם לתכולת הגרעינים והפירות שבה. שימו לב מה כתוב על גבי האריזות.

כיתוב של "גרנולה בריאות", או "גרנולה טבעית" לא מעידים בהכרח על כמות שומן נמוכה, ויש תמיד לקרוא את האותיות הקטנות. בכל מקרה יש למדוד את הכמות ולא לשפוך ישר מהקופסא.

טחינה ושאר רטבים. טחינה, בניגוד לחומוס, אינה מהווה תחליף למנת חלבון, אלא למנת שומן. רטבים לסלט כגון: ויניגרט וכאלו המבוססים על מיונז הם עתירי שומן וקלוריות.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
חילוף חומרים: כיצד להעלות הילוך
תרופות פלא להרזיה? שלא יעבדו עליכם
משטר חכם: לאכול כל 3 שעות
ממתיקים מלאכותיים? זה משמין
לפטין: בין פעילות גופנית והשמנה

וכפי שכבר ציינו, כל גרם של שומן שווה תשע קלוריות לעומת גרם של חלבון השווה רק ארבע קלוריות. מכאן שסלט ירקות תמים ובעל ערך קלוריות כמעט אפסי, שוב, יכול להפוך בין רגע לסלט עתיר בקלוריות ושומן.

קרקרים. קיימים סוגים שונים ומגוונים של קרקרים. הם נראים יבשים ולא מזיקים, אך למעשה מכילים אחוז גבוה של שומן מוקשה ולפעמים גם כמות גדולה של קלוריות.

בדרך כלל שני קרקרים מהווים תחליף למנת הפחמימה, אך משביעים הרבה פחות מלחם. מי שלא יכול להסתפק בשני קרקרים, רצוי שיצמד ללחם הקל.

בישול עוף עם העור. בישול בצורה כזו "משחרר" לתבשיל כמות גדולה של שומן שלרוב אנו נוטים להתעלם ממנו, או להחשיב אותו כחלק ממנת הבשר.

שמן, שמן ועוד שמן. שתי מנות שומן בלבד מותרות בתוכנית, מנה אחת בארוחת הצהריים ועוד מנה בארוחת הערב. שימו לב כיצד נראית ארוחת הצהריים שלכם.

אם נשים שמן במרק, שמן בירקות המאודים, שמן בסלט הירקות, שמן באורז ושמן במנת הבשר, ארוחת הצהריים כבר לא תכלול מנה אחת של שומן, אלא חמש מנות! דבר המסתכם בתוספת של 300 קלוריות בממוצע.

לאתר של חלי ממן

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 306
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 820
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,028
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 779
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,814
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,232
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 626
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 695
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 583
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 853
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד