משטר חכם: לאכול כל 3 שעות

מנשנשים בין הארוחות? יכול להיות שאתם עושים בשכל. אכילה כל שלוש שעות היא הדרך האידיאלית לשמירה על בריאותנו. יאיר להב מסביר על חשיבות ארוחות הביניים. הידד למנשנשים בחוכמה
מאת יאיר להב
| 11/02/2008 |
צפיות: 14,832
בשנים האחרונות סדר היום שלנו עובר שינוי מהותי, הלחץ והמרוץ היומיומי נגד הזמן תופסים בו מקום מרכזי.

על מנת להספיק לעמוד בכל המשימות היומיומיות שלנו, אנו מוצאים את עצמנו "מג'נגלים" מהמשרד לפגישה, מפגישה ליום הורים, מסיעים את הילד לחוג, ממהרים להרצאה חשובה.

כל זאת, מבלי לדאוג שבראש סדרי העדיפויות יופיע הדבר החשוב מכל - הבריאות שלנו. אנחנו נוטים לאכול אוכל לא בריא ובעיקר לדלג על ארוחות כי פשוט אין לנו זמן.

כדי לשמור על הבריאות והמשקל, צריך לאכול בכל שלוש שעות, בלי לוותר ובלי לקזז. מלבד שלוש ארוחות מרכזיות: בבוקר, בצהריים ובערב יש להקפיד על ארוחות ביניים קלות כמו, תפוח, מעדן או חטיף וגם שתייה מרובה של מים.

חשוב שלא ליפול למלכודת של דילוג על ארוחות הביניים במחשבה שהארוחה הבאה קרובה, כי אז אנחנו נוטים להגיע אליה רעבים מאוד ולאכול הרבה יותר.

למידע נוסף בנושא תזונה היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תזונה קלינית
פורום בישול בריאות
פורום תזונת ספורט

אנשים העוסקים בפעילות גופנית ואנשים המעוניינים להפחית באחוזי השומן מגופם צריכים לאמץ הרגלי אכילה של ארבע עד שש ארוחות קטנות ביום.

ארוחות אלו מאפשרות הזנת הגוף במינון סדיר של חלבונים ופחמימות לאורך היום, המעודדת את תהליכי ההתאוששות מאימון, שומרת ואף מעלה את מסת השרירים.

אכילה בכל שלוש שעות, מסייעת להפחתה במשקל ובאחוזי השומן תוך שמירה על מסת השריר, מאחר ושריפת הקלוריות ההכרחית לצורך פירוק השומן לא פוגעת ברקמת השריר. התוצאה היא "ירידה איכותית" בשומן ולא במסת השריר.

אחד הממצאים המרכזיים העולה ממחקרים שבדקו את תדירות האכילה והקשר שלה להשמנה, הראה כי אכילה בתדירות נמוכה הגורמת להפרשה מוגברת של אינסולין, מונעת פירוק שומן ומעודדת את אחסונו בתאי השומן של הגוף.

לעומת זאת, אכילת מזון בפרקי זמן קצרים מדכאת רעב, מפחיתה את צריכת הקלוריות בארוחות המרכזיות ומפחיתה את רמות האינסולין והכולסטרול בדם ובעיקר את ה-LDL.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
תזונה נכונה לטיפול בסוכרת וכולסטרול
סקר: 30% מהישראלים סובלים מהשמנה
כמה שיותר מלא יותר טוב?
סקר: 56% מהישראליות משמינות בחורף
למה התזונה שלנו לא בריאה בחופשות?

נתונים נוספים מצביעים על כך שצריכת קלוריות אצל אנשים שאוכלים בכל שלוש שעות, הינה מדויקת יותר בכל ארוחה ותואמת את צרכיו האמיתיים של האדם.

כדי לאמץ אורח חיים בריא הכולל אכילה כל שלוש שעות, יש לשלב בתפריט ארוחות ביניים. ארוחות ביניים וחטיפים, הן ארוחות הנאכלות בין הארוחות "הרגילות" ומכילות לפחות 50 קק"ל (תפוח, יוגורט, וכו').

הטעות הנפוצה בקרב הציבור היא העדפת ארוחות ביניים בצורת קינוחים, משקאות ממותקים, וחטיפים עשירים בשומן וסוכרים, שהן בחירות פחות בריאות ונותנות פתח ל"נשנוש" מזונות בעלי תכולת שומן וקלוריות גבוהים, לכן רצוי לבחור בפירות, יוגורטים, וחטיפים דלי שומן, או בסנדוויץ דל שומן.

אז איך עושים את זה? כיצד מוצאים את הזמן לשמור על הבריאות? רק אם תקפידו על חלוקת זמן נכונה, תוכלו להמשיך "לג'נגל" בין המשימות הרבות וגם לשמור על הבריאות ומראה גוף חטוב.

הצטיידו בחטיפים ברכב ובמשרד - אוכל זמין ימנע זלילות, הכינו אותו מראש.

בפניכם יום ארוך? קנו על הדרך כריכים בריאים, פירות וחטיפי אנרגיה!

לא רעבים? אל תיפלו למלכודת. לגוף חוקים משלו, עצרו ואכלו.

הכי קל לוותר על ארוחת בוקר. הפגיעה בגוף כתוצאה מכך גדולה ביותר, שמרו על ארוחת הבוקר והיא "תשמור" על בריאותכם.

קיזוזים? לא אצלנו, גם אם אכלתם 3,000 קלוריות אל תדלגו על הארוחה הבאה.

בדרך הביתה עצרו, אכלו סנדוויץ או יוגורט יחד עם גרנולה וכך לא תכנסו לסף חוסר שליטה באוכל עם כניסתכם הביתה.

גם אם לרשותכם מספר דקות אכלו בישיבה ובאופן מסודר - חנויות הנוחות מאפשרות זאת.

ריכוז, רוגע נפשי, שליטה (גם באוכל), הם תולדה, בין היתר, של רמת הסוכר בדם. ספקו זאת לגופכם בעיתוי נכון ובמרכיבי מזון בריאים.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 361
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 317
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 244
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 503
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 229
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 250
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 726
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 401
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד