משטר חכם: לאכול כל 3 שעות

מנשנשים בין הארוחות? יכול להיות שאתם עושים בשכל. אכילה כל שלוש שעות היא הדרך האידיאלית לשמירה על בריאותנו. יאיר להב מסביר על חשיבות ארוחות הביניים. הידד למנשנשים בחוכמה
מאת יאיר להב
| 11/02/2008 |
צפיות: 15,137
בשנים האחרונות סדר היום שלנו עובר שינוי מהותי, הלחץ והמרוץ היומיומי נגד הזמן תופסים בו מקום מרכזי.

על מנת להספיק לעמוד בכל המשימות היומיומיות שלנו, אנו מוצאים את עצמנו "מג'נגלים" מהמשרד לפגישה, מפגישה ליום הורים, מסיעים את הילד לחוג, ממהרים להרצאה חשובה.

כל זאת, מבלי לדאוג שבראש סדרי העדיפויות יופיע הדבר החשוב מכל - הבריאות שלנו. אנחנו נוטים לאכול אוכל לא בריא ובעיקר לדלג על ארוחות כי פשוט אין לנו זמן.

כדי לשמור על הבריאות והמשקל, צריך לאכול בכל שלוש שעות, בלי לוותר ובלי לקזז. מלבד שלוש ארוחות מרכזיות: בבוקר, בצהריים ובערב יש להקפיד על ארוחות ביניים קלות כמו, תפוח, מעדן או חטיף וגם שתייה מרובה של מים.

חשוב שלא ליפול למלכודת של דילוג על ארוחות הביניים במחשבה שהארוחה הבאה קרובה, כי אז אנחנו נוטים להגיע אליה רעבים מאוד ולאכול הרבה יותר.

למידע נוסף בנושא תזונה היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תזונה קלינית
פורום בישול בריאות
פורום תזונת ספורט

אנשים העוסקים בפעילות גופנית ואנשים המעוניינים להפחית באחוזי השומן מגופם צריכים לאמץ הרגלי אכילה של ארבע עד שש ארוחות קטנות ביום.

ארוחות אלו מאפשרות הזנת הגוף במינון סדיר של חלבונים ופחמימות לאורך היום, המעודדת את תהליכי ההתאוששות מאימון, שומרת ואף מעלה את מסת השרירים.

אכילה בכל שלוש שעות, מסייעת להפחתה במשקל ובאחוזי השומן תוך שמירה על מסת השריר, מאחר ושריפת הקלוריות ההכרחית לצורך פירוק השומן לא פוגעת ברקמת השריר. התוצאה היא "ירידה איכותית" בשומן ולא במסת השריר.

אחד הממצאים המרכזיים העולה ממחקרים שבדקו את תדירות האכילה והקשר שלה להשמנה, הראה כי אכילה בתדירות נמוכה הגורמת להפרשה מוגברת של אינסולין, מונעת פירוק שומן ומעודדת את אחסונו בתאי השומן של הגוף.

לעומת זאת, אכילת מזון בפרקי זמן קצרים מדכאת רעב, מפחיתה את צריכת הקלוריות בארוחות המרכזיות ומפחיתה את רמות האינסולין והכולסטרול בדם ובעיקר את ה-LDL.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
תזונה נכונה לטיפול בסוכרת וכולסטרול
סקר: 30% מהישראלים סובלים מהשמנה
כמה שיותר מלא יותר טוב?
סקר: 56% מהישראליות משמינות בחורף
למה התזונה שלנו לא בריאה בחופשות?

נתונים נוספים מצביעים על כך שצריכת קלוריות אצל אנשים שאוכלים בכל שלוש שעות, הינה מדויקת יותר בכל ארוחה ותואמת את צרכיו האמיתיים של האדם.

כדי לאמץ אורח חיים בריא הכולל אכילה כל שלוש שעות, יש לשלב בתפריט ארוחות ביניים. ארוחות ביניים וחטיפים, הן ארוחות הנאכלות בין הארוחות "הרגילות" ומכילות לפחות 50 קק"ל (תפוח, יוגורט, וכו').

הטעות הנפוצה בקרב הציבור היא העדפת ארוחות ביניים בצורת קינוחים, משקאות ממותקים, וחטיפים עשירים בשומן וסוכרים, שהן בחירות פחות בריאות ונותנות פתח ל"נשנוש" מזונות בעלי תכולת שומן וקלוריות גבוהים, לכן רצוי לבחור בפירות, יוגורטים, וחטיפים דלי שומן, או בסנדוויץ דל שומן.

אז איך עושים את זה? כיצד מוצאים את הזמן לשמור על הבריאות? רק אם תקפידו על חלוקת זמן נכונה, תוכלו להמשיך "לג'נגל" בין המשימות הרבות וגם לשמור על הבריאות ומראה גוף חטוב.

הצטיידו בחטיפים ברכב ובמשרד - אוכל זמין ימנע זלילות, הכינו אותו מראש.

בפניכם יום ארוך? קנו על הדרך כריכים בריאים, פירות וחטיפי אנרגיה!

לא רעבים? אל תיפלו למלכודת. לגוף חוקים משלו, עצרו ואכלו.

הכי קל לוותר על ארוחת בוקר. הפגיעה בגוף כתוצאה מכך גדולה ביותר, שמרו על ארוחת הבוקר והיא "תשמור" על בריאותכם.

קיזוזים? לא אצלנו, גם אם אכלתם 3,000 קלוריות אל תדלגו על הארוחה הבאה.

בדרך הביתה עצרו, אכלו סנדוויץ או יוגורט יחד עם גרנולה וכך לא תכנסו לסף חוסר שליטה באוכל עם כניסתכם הביתה.

גם אם לרשותכם מספר דקות אכלו בישיבה ובאופן מסודר - חנויות הנוחות מאפשרות זאת.

ריכוז, רוגע נפשי, שליטה (גם באוכל), הם תולדה, בין היתר, של רמת הסוכר בדם. ספקו זאת לגופכם בעיתוי נכון ובמרכיבי מזון בריאים.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 138
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 239
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 245
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 270
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 207
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 414
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 237
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 444
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 624
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 1,923
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד