מתכוני בריאות שיצננו אתכם הקיץ

קשה להתעלם מהחום ומהלחות שנחתו עלינו יחד עם הקיץ. על מנת לעזור לכם להצטנן מעט, הכנו עבורכם כמה מתכוני בריאות טעימים וקרירים שיעזרו לכם לעבור את הקיץ.
מאת אסתר ארליך
| 16/06/2010 |
צפיות: 5,898
הקיץ הגיע ואיתו הלחות והחום ואנחנו מחפשים איך להצטנן. אין ספק שהים והמזגן יודעים לעשות עבודתם נאמנה אך יחד עימם כדאי ואף מומלץ להתאים לגופנו תזונה קלה ומקררת המותאמת לתקופת הקיץ. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם בנושא:

שתייה מרובה.

צריכת מים חשובה, גם ללא תחושת צמא. גופנו זקוק לכמות נוזלים הנעה בין 1.5 ליטר לשני ליטר ליום. בימי הקיץ החמים כדאי להגדיל את הכמות ולו רק כדי למלא את איבוד הנוזלים בזיעה. מבנה הגוף, מכיל 60% נוזלים, שחיוניים לחילוף חומרים תקין, לפעילות של כל מערכות הגוף ולמניעת עצירות. לכן, עקב שתייה לא מספקת עלולה להתפתח התייבשות, שבין סימניה: עייפות, סחרחורת וכאבי ראש.

למידע נוסף בנושא מתכוני בריאות ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה קלינית
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום תזונת ילדים, השמנת ילדים

על מנת לספק לגוף את כמות הנוזלים הרצויה יש להרבות בשתיית מים, אך גם באכילה מספקת של ירקות המלאים באופן טבעי בנוזלים ובוויטמינים ומינרלים שיש להשיב לגוף.

לגבי פירות ומיצי פירות טבעיים יש לזכור שהם מכילים כמות רבה של סוכר - כוס מיץ טבעי מכילה כארבע כפיות סוכר ופחית מיץ כשמונה כפיות. לכן כדאי להגביל את כמות הפירות לפרי עד שלושה פירות ביום בהתאם למידת שמירת המשקל ורמות הסוכר בגוף. כמובן שעדיף לאכול פרי מאשר ממתק.

אכילה קלה.

כדי לקחת את הקיץ בקלות, גם התזונה צריכה להיות קלה יותר. נסו לחלק את הארוחות לארוחות קטנות יותר. כך תאכלו חמש עד שש ארוחות ביום במרווחים של שלוש שעות ביניהן. האכילה, מסתבר, עשויה להגביר את שריפת השומן בגוף, בתנאי כמובן שיודעים לאכול נכון. אכילת ארוחות קטנות תעזור לווסת את ריכוז הסוכר בדם ולהיפטר ביתר קלות מעודפי השומן.

בחודשי הקיץ החמים אנו נוטים באופן טבעי להמיר את הארוחה הבשרית בארוחה פחות כבדה כדוגמת ארוחה חלבית או צמחונית. הנטייה הטבעית להמעיט במזונות בשריים איננה בעייתית כלל, מה גם שבקיץ הבשר עלול להתקלקל ביתר קלות ועלינו לשים לב לטריות המזון בכלל ולטריות הבשר בפרט על מנת למנוע שלשולים וקלקולי קיבה. יחד עם זאת יש לשים לב אם ההימנעות מכל המזונות הבשריים (עוף, הודו ובקר) הינה לאורך זמן ואז יש לשים לב להתפתחות חוסרים תזונתיים כמו למשל חוסר בברזל, אבץ וויטמין B12.

הקפידו לאכול מספיק ירקות, עלים ירוקים ודגים במהלך הקיץ. ממחקרים שבוצעו בתחום עולה כי צריכתם הקבועה מסייעת במניעת סרטן העור. צריכה קבועה של ירקות צהובים, כתומים ואדומים לעומת זאת חשובה גם היא, היות והיא מספקת לגוף בטא קרוטן שמסייע בהגנה מפני נזקי קרינת השמש.

וכעת לכמה מתכוני בריאות שיעזרו לכם להצטנן ולשמור על בריאותכם במהלך הקיץ:

חליטות צמחים מרוות ומצננות



מרכיבים:


כמה לימונים טריים.
תה ירוק/לואיזה/נענה.

הוראות הכנה:


1.

סחטו כמה לימונים והקפיאו את המיץ במגשית קוביות קרח.

2.

הכינו חליטה מנענע, לואיזה או תה ירוק.

3.

הגישו את קוביות הקרח בקנקן מים קרים יחד עם החליטה.

סלט פירות מצנן עשיר בברזל ואבץ (למנה אישית)



מרכיבים:


תמרים לחים
תפוח חמצמץ
תאנים טריות סגולות או ירוקות
גרגרי רימוני וגרעיני דלעת
כף טחינה גולמית (100% שומשום מלא)
כפית סילאן
כף מיץ לימון

הוראות הכנה:


1.

חיתכו גס את התמרים ותאנים. את התפוח חתכו לרצועות דקות.

2.

הוסיפו גרגירי רימונים וגרעיני דלעת.

3.

להכנת רוטב ערבבו היטב את הטחינה עם סילאן ומיץ לימון ומזגו על הסלט.

נשנוש עשיר בבטא קרוטן (מתאים בין הארוחות)



מרכיבים:


גזר
פלפל אדום
סלרי
שומר
שמן זית
מלח ופלפל גרוס
מיץ לימון

למתכוני בריאות נוספים:
מתכוני בריאות: פשטידת פטריות
מתכון בריאות: חציל ממולא
מתכון בריאות: שיפודי פירות וגבינה
מתכוני בריאות אביביים: לתזונה נכונה
תזונאית מציעה: מתכון גלילי דג סול

הוראות הכנה:


1.

חתכו את הגזר, הפלפל, הסלרי והשומר לרצועות.

2.

תבלו אותם במעט שמן זית, מלח, פלפל גרוס והרבה מיץ לימון.

3.

אחסנו בקופסה הרמטית לילה בקירור.

4.

קחו עימכם לעבודה ונשנשו בין הארוחות. מצנן וטעים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד