חדר כושר: כך תתחילו ברגל ימין

למה כדאי להתאמן בחדר כושר? - כי אימון בחדר כושר משפר את המראה, הבריאות ומצב הרוח. כיצד להתחיל להתאמן בחדר כושר? - לבצע בדיקה גופנית, לקבוע תוכנית אימונים ולהתאזר בסבלנות - בניית שרירים לוקחת זמן.
מאת אלכס סטוקונוב
| 13/12/2009 |
צפיות: 13,724
רוב האנשים מעדיפים את הבילוי הביתי בימי החורף הקרים ונדרשים מהם מאמצים גדולים לקום ולצאת אל הקור כדי להגיע לחדר כושר. כמו כל בני אנוש, אנו מעדיפים לדחות את העשייה בנושא כושר למועד אחר, בתירוצים שונים: אחרי החגים, באביב, מחר וכד'.

דווקא בחורף כדאי להתחיל את הפעילות הגופנית ולהתחיל להתאמן בחדר כושר. פעילות גופנית לא רק מועילה ליציבה, למראה נאה ולבריאות הגוף, אלא גם תומכת במצב נפשי יציב ובריא. בשעת פעילות גופנית מפריש הגוף הורמונים המייצרים מצב רוח מרומם. בעיקר בימי החורף הקרים והמדכדכים בצבעם האפור, הפעילות הגופנים יכולה לתרום לתחושה כללית מעולה ולתחושה טובה שישנה שליטה מלאה בגוף ויוזמה אישית לתחזוקתו ובריאותו בהווה ובעתיד.

להלן מספר עצות ותובנות בנוגע להתחלת פעילות גופנית בכלל ובנוגע להתחלת פעילות נבונה ובריאה בחדר כושר בפרט:

1. בדיקה
מומלץ לפגוש רופא לפני תחילת האימונים, להיבדק ולוודא שאין לכם שום מגבלות רפואיות.

2. תוכנית אימונים
יש להיוועץ במאמן כושר מוסמך לפני התחלת כל תכנית אימונים בחדר כושר.

3. הרזיה
לידיעתכם, על מנת להוריד במשקל מספיקה פעילות גופנית מתונה.

למידע נוסף בנושא חדר כושר ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי

4. נעליים
חשוב לבחור נעלי ספורט טובות ונוחות.

5. חימום
חשוב מאוד לבצע חימום לפני תחילת כל אימון בחדר כושר.

6. מחלות
יש לדעת כי פעילות גופנית מומלצת לכל אחד, לא רק למעוניינים להרזות, ובמיוחד מומלצת לאלו החולים בסוכרת, לסובלים מבעיות פרקים או מדיכאון. פעילות גופנית הוכחה כאחת התרופות הטובות והמוצלחות ביותר למחלות אלו.

7. סבלנות
התחילו לאט ואל תצפו לתוצאות מיידיות. מדובר בשינויים פיזיולוגים שדורשים זמן וסבלנות.

8. בהדרגה
תוכנית האימונים צריכה להיות הדרגתית על מנת למנוע פציעות.

9. חלוקה לימים
יש לדאוג שהאימונים יחולקו בצורה הגיונית למשך כל השבוע ולא ירוכזו בכמה ימים רצופים (מומלץ להתאמן שלוש פעמים בשבוע בחדר כושר, יום אימון יום מנוחה).

10. שתייה
במהלך האימון בחדר כושר יש לשתות הרבה מים, מכיוון שהגוף מאבד נוזלים בזמן המאמץ.

11. שינוי הרגלים
מומלץ לסגל לעצמכם הרגלים חדשים ובריאים שכוללים הרגלי אכילה נכונים ופעילות גופנית גם ביום יום. לדוגמא: השתמשו במדרגות ולא במעלית, אל תחפשו את החנייה הקרובה ביותר, גם הליכה של כמה דקות מועילה ובריאה.

12. התמדה
על מנת לראות תוצאות יש להתמיד בפעילות גופנית.

למאמרים נוספים בנושא כושר גופני ועוד:
משמעות החימום לפני פעילות גופנית
תרגילי גמישות: למה הם כל כך חשובים
טיפים: כך תימנעו מפציעות ספורט
מניעת פציעות ספורט - המדריך
מתיחות לא מפחיתות כאבי שרירים

13. נשים
נשים רבות מפחדות להתחיל להתאמן בחדר כושר מחשש לפתח מסת שריר גדולה, זאת מחשבה מוטעית. המערכת ההורמונאלית של האישה לא בנויה בצורה כזאת שתפתח מסת שריר גדולה. אישה חייבת לשלב בתוכנית האימונים שלה בחדר כושר אימון משקולות ולבנות מסת שריר בהמלצה נכונה של המאמן, כי רק באמצעות שילוב של אימון משקולות, גוף האישה יכול להתחיל להוריד במשקל. ככל שיהיו יותר אחוזי מסת שריר בגוף, כך חילוף החומרים יהיה מהיר יותר, הגוף יהיה מעוצב יותר והתוצאה תהיה הרזיה.

14. כבר בגיל ההתבגרות
מומלץ להתחיל להתאמן בחדר כושר מגיל 14. על מנת לבנות בעתיד מסת שריר, חשוב להתחיל להתאמן בגיל צעיר מכיוון שזה לוקח זמן. מי שמפסיד גיל זה, צריך בעתיד לעבוד הרבה יותר קשה.

15. גם בגיל הזהב
פעילות גופנית מומלצת גם לאנשים בגיל הזהב, לאלה היוצאים לפנסיה ומתחילים להרגיש חולשה בגוף. הכול קשור למערכת ההורמונאלית ומאוד חשוב, במיוחד בגיל מבוגר, לשנות את אורח החיים ולהתחיל בהדרגה פעילות גופנית בשילוב תזונה נכונה.

16. גם לבעלי מוגבלויות
גם לאנשים עם מוגבלויות מומלץ להתחיל פעילות ספורטיבית, זה פשוט מחזיר חיים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר