ויטמין C: כשהטבע רוקח תרופות

מהם היתרונות של ויטמין C? (חיזוק מערכת החיסון, שמירה על השיניים והעיניים, הגנה מזיהומים ועוד) מהיכן נקבל ויטמין C? (מפירות הדר, עגבניות וכו') איך נקבל תוספת ויטמין C? (נכין את סלט הפירות שבכתבה).
ד``ר אסנת רזיאל
| 053-4877813 | 12/04/2009 |
צפיות: 8,278
תזונה נכונה ועשירה בוויטמין C יכולה להיות המפתח והנשק הסודי ללוחמה במספר רב של תחלואים. אנחנו מרבים לדבר על חשיבותם של הוויטמינים כתוספי תזונה הכרחיים לשמירה על בריאותנו, ושוכחים לעיתים שאנחנו יכולים לנווט את הופעתם במזון היום יומי שלנו ולתעל אותם לצורך ממשי של שמירה על בריאותנו.

הגוף לא מקבל תמיד את כל ההזנה המגוונת מבחינת ויטמינים שהוא זקוק לה, או שההזנה שהוא כן מקבל אינה איכותית במיוחד. כמו כן, מתח בעבודה, מצבי פציעות, עישון, ניתוחים ומחלות שונות מחלישים את המערכת החיסונית ומאתגרים אותה בכל יום מחדש. במצבים כאלו יש לגוף צורך אקוטי מוגבר בחומרים מזינים ובוויטמינים.

נכון, אפשר ליטול קפסולות של תוספי ויטמינים ומינרלים מן המוכן, אבל מומלץ לפנות אל המקור הבסיסי והטוב ביותר: מזון מן הטבע שבו נאבחן את קבוצת הוויטמינים שאנו זקוקים לה, ובמקרה זה, ויטמין C אשר יעילותו בחיזוק המערכת החיסונית של הגוף ובהגנה ממחלות שונות אינה מוטלת בספק.

למידע נוסף על ויטמין C ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה ודיאטה
פורום יעוץ תרופתי
פורום רפואת משפחה
פורום תזונה, הרזיה טבעית

על חשיבותו של ויטמין C. ויטמין C מסייע ביצירת רקמות ועצמות. הוא שומר על נימי הדם והשיניים, מחזק את המערכת החיסונית נגד דלקות, ולעתים ממלא תפקיד בצמצום סכנה של מחלות לב וסרטן. הוא עוזר להגן מפני זיהומים וסרטן בגלל התכונות האנטי- חימצוניות שבו, מה שחשוב גם למעשנים.

ויטמין C חשוב גם בייצור הקולגן - החלבון העיקרי ברקמת החיבור, העוזר לאיחוי רקמות ופצעים. ויטמין C מונע דימומים, מרגיע במצבי לחץ וסטרס, עוזר לפירוק כולסטרול ולשמירה על גמישות כלי הדם ומגן על הלב על ידי כך. ויטמין C חשוב לעצמות ועוזר להטמיע סידן בגוף. כמו כן, הוא משפר את ספיגת הברזל בגופנו. ויטמין C עוזר למנוע קטרקט ודלקות חניכיים, מוריד את רמת ההיסטמין (תרכובת אורגנית המעורבת בתגובות של מערכת החיסון) ולכן מפחית סימפטומי אלרגיות. רשימת היתרונות של ויטמין C ארוכה ונמשכת עוד ועוד...

שלא במפתיע, האופציה הכוללת צריכת מזון טבעי עדיפה על פני צריכת תוספים מוכנים וגם זולה יותר מהם.

היכן מוצאים ויטמין C? ויטמין C נמצא בשפע במאכלים הבאים: פלפל אדום, פלפל ירוק, ברוקולי, כל פירות ההדר, עגבניות, ירקות ירוקים עם עלים, תפוחי אדמה ותות שדה.

כל מה שנותר עכשיו הוא להביט סביבנו ולנצל את המשאבים הזמינים כל כך בפירות ובירקות לטובתנו. לא להתעצל, ולחשוב על התמורה המגיעה לעברנו: חיזוק מערכת החיסון שלנו בקלות ומניעת מחלות.

לכתבות נוספות על ויטמינים:
6 ויטמינים שאסור לוותר עליהם
תוספי מזון לא מאיצים דיאטה
תזונה: 20 המיתוסים השכיחים ביותר
אם את אישה, קחי תוספי מזון
עושים סדר בארון הוויטמינים

וכעת, מתכון לסלט פירות עם אקסטרה ויטמין C:

מצרכים:

שני קיווי קלופים ומפולחים לרבעים

תפוז אחד

לימון קטן

פומלית או אשכולית

תות שדה

סירופ גרנדין

מעט סוכר או אבקת סוכר

הוראות הכנה:

להשרות את כל הפירות במשך כשעה במקרר ברוטב הגרנדין, להוסיף את אבקת הסוכר או הסוכר ולהגיש.

בתיאבון

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר אסנת רזיאל
מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה
טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת, ניתוחים חוזרים להרזיה