5 תרגילים לנשים: חיזוק שרירי בטן תחתונה

בנות, צריכות תרגילי בטן אחרי לידה? לענת פלדמן נמאס לשמוע את כל כינויי הגנאי שנשים מצמידות לבטן התחתונה שלהן, ולכן היא מעניקה לכן 5 תרגילים שיחזקו לכן את שרירי הבטן התחתונה. קדימה לכווץ
| 10/08/2008 |
צפיות: 55,949
יש שקוראות לזה :"שק של קנגרו", "לחמניה", "ג'לי של אחרי לידה". מה לא שמעתי כבר על החלק התחתון של הבטן?

נשים: יש פיתרון. חוץ מאכילה נכונה ומאוזנת ופעילות גופנית - להלן חמישה תרגילי בטן קלים ופשוטים, שעוזרים למצק את האזור.

1. בשכיבה על השטיח, רגליים כפופות באויר ב-90 מעלות, מתנית צמודה לקרקע (אפשר לתמוך עם הידיים בגב התחתון).

מרחיקים את הרגליים מהגוף ומקרבים חזרה במשך 20 פעמים. מבצעים שלוש פעמים, מנוחה של חצי דקה בין כל תרגיל.

למידע נוסף על תרגילי כושר, אימון גופני היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום תזונת ספורט
פורום ספינינג
פורום רפואת ספורט

2. גם את התרגיל הבא יש לבצע בעת שכיבה על השטיח, רגל ימין ישרה לכוון התקרה ושמאל, פשוטה קדימה בהמשך לגוף.

מחליפים בין הרגליים כמו תנועת מיספרת בתנועות מהירות - 20 החלפות. מבצעים שלוש פעמים, מנוחה של חצי דקה בין כל תרגיל

3. בשכיבה על השטיח, רגליים צמודות זו לזו ומורמות לכוון התקרה וידיים לצידי הגוף. "דוקרים" לכוון התקרה עם רגליים צמודות, ישבן עולה מעט מעל הקרקע וידיים תומכות לצידי הגוף. מבצעים 10 פעמים, מנוחה של חצי דקה בין כל תרגיל
<@ --- IMG_2 --- @>
4. עוברים לישיבה בברכיים כפופות ב-45 מעלות כך שכפות הרגליים על השטיח. אפשר להניח כדור קופץ, של ילדים, כתמיכה מאחורי הגב התחתון.

התחילו בניעות לאחור כשאתם מועכים את הכדור והידיים מונחות על החזה. התחילו ב-20 ניעות, שלוש פעמים, מנוחה של חצי דקה בין כל תרגיל.

5. באותה תנוחה, הפעם השענו לאחור ועצרו בזוית הקשה ביותר לשרירי הבטן. הידיים ישרות קדימה ונוגעות בברכיים, העבירו אותן ישרות אל צידי הראש כשהגוף לא זז כלל, והחזירו אותן במהירות לברכיים, כך במשך 20 פעמים. שלוש פעמים, מנוחה של חצי דקה בין כל תרגיל.

חשוב לזכור תמיד למתוח: בשכיבה על הגב, רגליים מתוחות לפנים, ידיים מונחות על הקרקע ישרות לאחור. נושמים עמוק, "מכניסים" את הבטן ומותחים את השרירים.

דימיון מודרך. תרגלו במשך 21 יום ברציפות את ההדמיה הבאה, כך "תתכנתו" את המוח למצב של קבלה ואהבה עצמית:

1. עמדו בנוח, יד אחת לצידי הגוף, יד שניה מושטת קדימה, ועצמו עיניים. דמיינו את השליליות שנמצאת בחלק התחתון של הבטן יוצאת כולה ומתרוקנת אל היד. הוציאו הכל, אל תשאירו כלום. (איזה צבע יש לכם עכשיו ביד?)

2. נערו את כף היד בחזקה או שטפו אותה במים.

3. חזרו לעמידה נוחה ועצמו עיניים. דמיינו מישהו אהוב ביותר עומד מולכם, מביט בכם באהבה ובהערצה. מלאו את האהבה הזו בחלקים הריקים משליליות. איזה צבע יש שם עכשיו?

4. כעת דמיינו את עצמם עומדים צעד אחד קדימה עם הגב אליכם. תראו את עצמכם מלאי ביטחון, קבלה עצמית, ראש זקוף, בטן שטוחה, אפשר לדמיין צבעים נעימים. צעדו צעד אחד לתוך עצמכם ותנעלו את עצמכם ב"אני החדש".

למאמרים נוספים על תרגילי בטן:
שרירים בבטן - כל הדרכים להשגת קוביות
כדורי פיזיו (פיטבול): תתגלגלו על זה
כושר: בטן שטוחה, בדרך בטוחה
10 תרגילי כושר לחיטוב נשי
כך תיכנסי לכושר אחרי הלידה

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 17,102
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 28,325
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 38,390
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 41,577
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 36,924
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 36,860
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 36,537
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 36,381
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
מאת אורנה הראל
| 02/07/2014 |
צפיות: 36,501
לפעילות גופנית בקבוצה לעומת לבד יש יתרונות רבים, החל בחברותא ועד לשיפור הכושר הגופני ונטיעת מוטיבציה. על פעילות גופנית בקבוצה בכלל ובקרב נשים בפרט בכתבה הבאה
קרא עוד
על סדר היום - פעילות גופנית לקשישים
| 25/06/2014 |
צפיות: 37,191
מסגרות כמו קאנטרי קלאב, מרכזי ספורט ומועדוני כושר הפכו זה מכבר לחלק מסדר היום של גימלאים וקשישים רבים. מקומות כאלו מציעים להם שמירה על הכושר הגופני ושיפור המצב הבריאותי לצד חברותא. כך תתעלו את האימון לשיפור הכושר הגופני
קרא עוד