החופש הגדול: תזונה וגם כושר

לצערנו ולשמחת ילדינו החופש הגדול קרב ובא. תזונה נכונה וגם כושר בריא ימנעו מילדינו להפוך לבטטות עצלות. מומחים מסבירים: 20 הטיפים לשמירה על תזונה ועל כושר בחופש הגדול
מאת רקפת אריאלי
| 20/05/2008 |
צפיות: 5,518
בחופש הגדול הילדים בבית והפיתויים התזונתיים רבים. לפניכם עשרת הדיברות לתזונה בריאה לילדים בחופש הגדול:

1. לשמור על סדר יום תזונתי. לשנות את שעות הארוחות על פי סדר היום בחופש הגדול, אך להקפיד על שלוש ארוחות עיקריות - בוקר, צהריים וערב, ושתי ארוחות ביניים.

2. לקחת אוכל מהבית לטיולים. להתארגן מראש עם אוכל בזמן נסיעות (כריכים, פירות, חטיפי גרנולה, פירות יבשים), והפיתוי לאכול בחוץ יקטן.

3. מים בששון. להמעיט בשתייה ממותקת, ולהקפיד להסתובב עם בקבוק מים בכל שעות היום.

4. פחות מתוקים. להגביל את דברי המתיקה, ולהעדיף על-פניהם, פירות, קרטיבים, חטיפי גרנולה.

5. פחות מלוחים. להגביל את החטיפים המלוחים, ולהעדיף פופקורן ללא חמאה, בייגלה מחיטה מלאה.

למידע נוסף על פחמימות מורכבות היכנסו לורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום ויטמינים תוספי מזון

6. שתפו את הילד בבישולים. לנצל את השעות המשותפות בבית לחוויה משותפת במטבח - הכנת אוכל משותפת.

7. אוכל זה לא פרס. לא להשתמש באוכל כאמצעי לפרס על מעשה טוב. לתגמל בדרכים אחרות - מגע, נסיעה משותפת, חוויה משותפת, מתנה חומרית וכו'.

8. יותר מזון בריא זמין בבית. לדאוג שמזונות ומאכלים בריאים יהיו זמינים ונגישים בבית (מוצרי חלב, ירקות, פירות וכו'), ומזונות ומאכלים לא בריאים יהיו פחות נגישים וזמינים.

9. ארוחות, רק בשולחן. להימנע מאכילה שלא סביב שולחן האוכל (מחשב, טלוויזיה).

10. להקפיד על ארוחות משפחתיות

למידע נוסף על פחמימות, תפוח אדמה היכנסו לפורומים:
דיאטת פחמימות - זה טוב ליהודים?
מה לאכול כדי לרדת במשקל?
מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות?
עושה דיאטה? תפרדי מהפחמימות
דיאטת אטקינס - יתרון או אסון?

נופשים בכושר. לאחר שלמדנו מה לתת לילדים לטרוף בחופש, הבה נלמד עשרה כללים לשיפור ולשימור הכושר שלהם ושלנו בחופש הגדול.

1. היו פעילים. הפחיתו ניידות ברכב. אמצו אורח חיים פעיל. לכו ברגל לקניות, לסידורים, לבילויים ולביקור חברים וקרובי משפחה. עשו שימוש במדרגות ולא במעלית.

2. עשו כושר. הקפידו לבצע בכל יום פעילות גופנית בעצימות בינונית עד נמרצת במשך שעה ויותר. ניתן לצבור את היקף הפעילות על ידי פרקי פעילות קצרים של לא פחות מ-15.

3. אל תתנו לילדים להתאבן. יש למנוע מצבים בהם הילדים ובני הנוער לא יהיו פעילים גופנית בפרק זמן רצוף של יותר משעתיים (פרט לפרק הזמן של השינה).

4. בצעו פעילות גופנית בשעות נעימות. יש לבצע את הפעילות כאשר מזג האוויר נוח (בשעות הבוקר או אחר הצהריים).

5. בחרו קייטנות פעילות. רשמו את הילדים לקייטנות ולמחנות קיץ שבהם הפעילות הגופנית מהווה מרכיב מרכזי בתכנית הפעילות.

6. עשו נופש פעיל. בתכנון חופשה מחוץ לבית הקפידו לשלב בכל יום לפחות שעה של נופש פעיל (טיול רגלי, שייט בקיאקים, רכיבה על אופניים, שחיה בים או בבריכה).

7. בנופש, קחו ציוד לפעילות גופנית. בכל נסיעה לחופשה קחו איתכם ציוד לפעילות ולספורט (כדור, מחבטי-ים, דלגית).

8. צאו לחופשות עם קרובים. חופשות משותפות עם קרובי משפחה וחברים מגבירות את המוטיבציה לפעילות גופנית.

9. בצעו פעילות עם קרובים. פעילות גופנית בצוותא עם בני המשפחה תגביר את ההנעה (תנועה), ההנעה (מוטיבציה), ההנאה, והקשרים האישיים.

10. בחרו בדרך הספורט! קבלו החלטה משפחתית: בחופש הגדול נופשים בתנועה, כושר ואושר, ובשנת הלימודים הבאה נרשמים לחוג ספורט.

לאתר הדסה אופטימל

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 932
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 700
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,590
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,149
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 550
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 629
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 521
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 764
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,144
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 431
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד