תפוח אדמה - יותר בריא ממה שחשבתם

ל"ג בעומר יחול בקרוב והגיע הזמן לדבר על תפוח אדמה. לאחר שתרפדו את המדורה במלאי תפוחי אדמה ולבסוף תתקשו להבחין בינם לבין הגחלים, האם לא רצוי שתדעו מהם היתרונות שבהם?
מאת בלה רוטשטיין
| 15/05/2008 |
צפיות: 12,788
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
בעוד מספר ימים יחול ל"ג בעומר והמוני חוגגים יצאו להבעיר מדורות ברחבי הארץ.

אחד המנהגים האהובים על כולם הוא להניח תפוחי אדמה בפנים המדורה ולאכלם חמים ישר מהאש.

תפוחי אדמה נמצאים בשוק בכל עונות השנה, באביב ובסתיו מגידולים טריים ובשאר העונות מקירור.

תפוחי אדמה ניתן לעבד במגוון רחב של צורות בישול, אולם מומלץ לבחור תפוח אדמה מתאים לכל מטרה: תפוחי אדמה שבשרם לבן הם קמחיים יותר, ועל כן מתאימים במיוחד להכנת פירה.

לעומתם, תפוחי אדמה שבשרם צהוב מתפוררים פחות ומשחירים פחות, ועל כן מתאימים לצ'יפס, לבישול בקליפה, לסלט ועוד.

למידע נוסף על פחמימות מורכבות היכנסו לורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום ויטמינים תוספי מזון

תפוחי אדמה עשירים בפחמימות מורכבות שאינן מכבידות על הקיבה. בנוסף, תפוחי אדמה עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. יתרון נוסף של תפוחי האדמה לבעלי יתר לחץ דם הוא תכולת הנתרן הנמוכה בו.

תפוח אדמה מכיל כמות גדולה של אשלגן, אשלגן הוא מינרל חיוני שאינו מיוצר בגוף, מקורותיו העיקריים הם ירקות ופירות.

צריכת אשלגן מומלצת למבוגר היא 4,700 מ"ג ליום, תפוח אדמה אחד (175 גר') מכיל 20% מצריכה מומלצת זו.

האשלגן חיוני לוויסות פעילות השרירים והעצבים, למטבוליזם הפחמימות, לתפקוד הלב ולמניעת הידלדלות העצם.

תזונה עשירה באשלגן מפחיתה סיכון ליתר לחץ דם, שבץ, אוסטיאופורוזיס ואבנים בכליות (אלא אם כן יש מגבלה רפואית המחייבת הגבלת אשלגן, כגון מחלות כליה למיניהן).

למידע נוסף על פחמימות, תפוח אדמה היכנסו לפורומים:
דיאטת פחמימות - זה טוב ליהודים?
מה לאכול כדי לרדת במשקל?
מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות?
עושה דיאטה? תפרדי מהפחמימות
דיאטת אטקינס - יתרון או אסון?

תפוחי אדמה עשירים גם בוויטמין C. ויטמין C הוא ויטמין מסיס במים הנחוץ לתפקוד המוח ולהפקת אנרגיה מן השומן, שאינו מיוצר על ידי גוף האדם.

ויטמין C משמש נוגד חמצון יעיל המגן על מולקולות בגופנו מנזקי חמצון, וכן משפר במעי את ספיגת הברזל ממזון צמחי. תזונה עשירת בוויטמין C תורמת להגנה מפני מחלות לב וכלי דם וקטרקט (התעכרות עדשת העין).

תזונה מספקת של ויטמין C עשויה גם לתרום למניעת סיבוכי הסוכרת ולתרום להגנה מפני סרטן השד, המעי הגס, הוושט והקיבה.

צריכת ויטמין C מומלצת למבוגרים היא 75-90 מ"ג ליום. תפוח אדמה בינוני אחד מכיל 23% אחוז מהצריכה היומית המומלצת למבוגר.

לאתר של דיאטהקלאב

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר