תפוח אדמה - יותר בריא ממה שחשבתם

ל"ג בעומר יחול בקרוב והגיע הזמן לדבר על תפוח אדמה. לאחר שתרפדו את המדורה במלאי תפוחי אדמה ולבסוף תתקשו להבחין בינם לבין הגחלים, האם לא רצוי שתדעו מהם היתרונות שבהם?
מאת בלה רוטשטיין
| 15/05/2008 |
צפיות: 12,338
בעוד מספר ימים יחול ל"ג בעומר והמוני חוגגים יצאו להבעיר מדורות ברחבי הארץ.

אחד המנהגים האהובים על כולם הוא להניח תפוחי אדמה בפנים המדורה ולאכלם חמים ישר מהאש.

תפוחי אדמה נמצאים בשוק בכל עונות השנה, באביב ובסתיו מגידולים טריים ובשאר העונות מקירור.

תפוחי אדמה ניתן לעבד במגוון רחב של צורות בישול, אולם מומלץ לבחור תפוח אדמה מתאים לכל מטרה: תפוחי אדמה שבשרם לבן הם קמחיים יותר, ועל כן מתאימים במיוחד להכנת פירה.

לעומתם, תפוחי אדמה שבשרם צהוב מתפוררים פחות ומשחירים פחות, ועל כן מתאימים לצ'יפס, לבישול בקליפה, לסלט ועוד.

למידע נוסף על פחמימות מורכבות היכנסו לורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום ויטמינים תוספי מזון

תפוחי אדמה עשירים בפחמימות מורכבות שאינן מכבידות על הקיבה. בנוסף, תפוחי אדמה עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. יתרון נוסף של תפוחי האדמה לבעלי יתר לחץ דם הוא תכולת הנתרן הנמוכה בו.

תפוח אדמה מכיל כמות גדולה של אשלגן, אשלגן הוא מינרל חיוני שאינו מיוצר בגוף, מקורותיו העיקריים הם ירקות ופירות.

צריכת אשלגן מומלצת למבוגר היא 4,700 מ"ג ליום, תפוח אדמה אחד (175 גר') מכיל 20% מצריכה מומלצת זו.

האשלגן חיוני לוויסות פעילות השרירים והעצבים, למטבוליזם הפחמימות, לתפקוד הלב ולמניעת הידלדלות העצם.

תזונה עשירה באשלגן מפחיתה סיכון ליתר לחץ דם, שבץ, אוסטיאופורוזיס ואבנים בכליות (אלא אם כן יש מגבלה רפואית המחייבת הגבלת אשלגן, כגון מחלות כליה למיניהן).

למידע נוסף על פחמימות, תפוח אדמה היכנסו לפורומים:
דיאטת פחמימות - זה טוב ליהודים?
מה לאכול כדי לרדת במשקל?
מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות?
עושה דיאטה? תפרדי מהפחמימות
דיאטת אטקינס - יתרון או אסון?

תפוחי אדמה עשירים גם בוויטמין C. ויטמין C הוא ויטמין מסיס במים הנחוץ לתפקוד המוח ולהפקת אנרגיה מן השומן, שאינו מיוצר על ידי גוף האדם.

ויטמין C משמש נוגד חמצון יעיל המגן על מולקולות בגופנו מנזקי חמצון, וכן משפר במעי את ספיגת הברזל ממזון צמחי. תזונה עשירת בוויטמין C תורמת להגנה מפני מחלות לב וכלי דם וקטרקט (התעכרות עדשת העין).

תזונה מספקת של ויטמין C עשויה גם לתרום למניעת סיבוכי הסוכרת ולתרום להגנה מפני סרטן השד, המעי הגס, הוושט והקיבה.

צריכת ויטמין C מומלצת למבוגרים היא 75-90 מ"ג ליום. תפוח אדמה בינוני אחד מכיל 23% אחוז מהצריכה היומית המומלצת למבוגר.

לאתר של דיאטהקלאב

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 932
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 700
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,591
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,149
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 550
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 629
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 522
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 764
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,144
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 431
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד