מה לאכול כדי לרדת במשקל?

רוצים לרדת במשקל? יופי. כעת עליכם להבין, דיאטה זה לא פרויקט קצר-טווח! הכל טמון בבחירת מזונות מתאימים כדרך חיים. אז מה לבחור בבית קפה, במסעדה ביתית או במסעדה מזרחית?
מאת רונית טואף
| 04/04/2008 |
צפיות: 25,036
דירוג: 1.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 1.0 מתוך 5
מה הסיכוי לרדת במשקל ולשמור על ההישגים לאורך זמן, כשההתייחסות השכיחה בקרב מרבית האנשים היא שדיאטה זה לרוב פרויקט קצר-טווח.

אפילו שנה היא פרק זמן קצר טווח לאדם עם עודף משקל של 25 ק"ג ויותר.

זו הסיבה שמרבית האנשים בעלי עודף המשקל הגבוה פשוט נרתעים מלהתחיל.

בכדי לרדת במשקל אין צורך לספור קלוריות. מוטב ללמוד לבחור טוב יותר את המזונות ולשפר ככול שניתן את הרגלי האכילה.

למידע נוסף בנושא תזונה ודיאטה היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תמיכה בדיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות

יעוץ תזונתי במטרה לרזות הינו למעשה תהליך משא ומתן אודות מידת המוכנות לוויתורים בבחירת מזונות בהתאם להרגלים הישנים, ומידת המוכנות להשקיע בפעילות גופנית.

כל מי שסובל מבעיית עודף משקל, מסוגל לרזות, הבעיה שמרבית האנשים נרתעים כי הם חוששים מכישלונות ומצפים לתוצאות בטווח קצר. תחשבו על המשפטים הבאים:

ירידה של ק"ג אחד בחודש, שווה 12 ק"ג בשנה .

ירידה של ק"ג אחד שומן בחודש, שווה גרעון קלורי בסך כ-7,000 קלוריות לחודש.

הכנסה קלורית נמוכה יותר ב-7,000 קלוריות לחודש, שווה לוותר בכל יום על תוספת מיותרת של כ-230 קק"ל (כלומר, "קילו קלוריה", 1,000 קלוריות).

הכנסה קלורית מיותרת של 230 קלוריות ביום - תוביל לעליה של ק"ג בחודש, 12 ק"ג בשנה, 24 ק"ג בשנתיים וכך הלאה.

לוותר על כ-230 קק"ל ביום, שווה לוותר על אכילת פיתה אחת או שלוש עוגיות או בורקס או פרוסת עוגה או חצי משקה אייס קפה והרשימה עוד ארוכה.

פעילות גופנית, הינה הדרך היחידה להגביר את ההוצאה הקלורית היומית ובכך מאפשרת להזדקק לגרעון קלורי נמוך יותר.

ירידה של ק"ג אחד שומן בחודש, שווה גרעון קלורי בסך 5,400 קק"ל + שני אימונים בשבוע השורפים כ- 200 קק"ל.

אז לרגל הקיץ הקרב ובא, להלן טיפים כיצד לבחור טוב יותר את המזון במהלך היום בכל מיני אירועים שכיחים בתקופה זו - זכרו חסכון של כ-230 קק"ל בהשוואה לצריכת יום רגיל שלכם תוביל לירידה של ק"ג אחד בחודש.

ארוחת בוקר - בבית קפה

מצוי. 2 פרוסות לחם שחור או לחמניה, חביתה מ-2 ביצים, 3 כפות גבינה לבנה, סלט ירקות, 2 כפות רוטב אלף האיים, קפה שחור, מיץ תפוזים, קינוח: ריבה/חמאה.

רצוי. לבקש חביתה מביצה אחת או לא לסיים את כל המנה, להעדיף רוטב על בסיס שמן ולא מיונז, להעדיף שתייה קרה - מים סודה או דיאט, לוותר על החמאה.

חסכון קלורי הודות לבחירה נכונה יותר. כ-350 קק"ל.

מסעדה בסגנון ביתי

מצוי. מרק, מנת בשר: שניצל/2 קציצות מטוגנות, ירקות מבושלים, סלט ירקות, פירה.

רצוי. לא לקחת מרק, לבחור מנת בשר - דג אפוי/חזה עוף/סטייק, לבקש תפוח אדמה אפוי.

חסכון קלורי הודות לבחירה נכונה יותר. כ-500 קק"ל.

מסעדה מזרחית

מצוי. פיתה, צלחת קטנה חומוס וטחינה, סלטים: חצילים במיונז, חצילים מטוגנים, מנה עיקרית: 2 שיפודי קבב/כבד, צלחת קטנה ציפס, קינוח: בקלוואה.

רצוי. חומוס או טחינה, סלטים על בסיס ירקות חיים, סלטים מוחמצים, מנה עיקרית: חזה על האש/דג על האש/ שני שיפודי פרגיות, קינוח: סוכרייה.

חסכון קלורי הודות לבחירה נכונה יותר. כ- 2,000 קק"ל.

ישיבות בעבודה

מצוי. 4 רוגלך.

רצוי. 2 רוגלך.

חסכון קלורי הודות לבחירה נכונה יותר. כ-300 קק"ל.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
חילוף חומרים: כיצד להעלות הילוך
תרופות פלא להרזיה? שלא יעבדו עליכם
משטר חכם: לאכול כל 3 שעות
ממתיקים מלאכותיים? זה משמין
לפטין: בין פעילות גופנית והשמנה

בית קפה

מצוי. קפה הפוך עם כפית סוכר ועוגת שוקולד.

רצוי. קפה הפוך (חצי כוס חלב 1%, חצי מים ללא סוכר), לחמנייה עם ריבה.

חסכון קלורי הודות לבחירה נכונה יותר. כ-400 קק"ל.

שתייה חריפה

מצוי. בירה.

רצוי. כוס יין יבש.

חסכון קלורי הודות לבחירה נכונה יותר. כ-150 קק"ל.

לסיכום: כשאומרים בחירת מזונות טובה יותר, הכוונה למזון דל שומן, דל סוכר, שתייה לא ממותקת או אפילו רק הקטנת כמות המזון. בהצלחה בבחירות...

לאתר הולמס פלייס

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר