דיאטה, למה זה לא מצליח לי?

אנחנו מקפידים לספור קלוריות, מתאמנים פעמיים בשבוע בחדר הכושר ולמרות זאת המשקל שלנו נותר בעינו. למה זה קורה וכיצד ניתן לשבור את התקיעות של משקל הגוף שלנו? 6 עובדות על ירידה במשקל
מאת חלי ממן
| 15/03/2008 |
צפיות: 7,299
נדמה לכם שאתם תקועים במשקל? שלא משנה מה שאתם עושים אתם פשוט לא מצליחים?

אתם מרגישים שהגוף בוגד בכם ופשוט לא רוצה שתרדו יותר במשקל? אל תתייאשו ותתחילו לפצות את עצמכם באוכל.

במקום לעזוב הכל ולהרוס את כל מה שבניתם עד כה, זה בדיוק הזמן לעצור ולבדוק היכן אתם טועים ומה מעכב את תהליך הירידה במשקל.

1. הפתחה קיצונית בצריכת הקלוריות. האם אתם אוכלים את כל שש הארוחות בתפריט? האם אתם פוסחים על ארוחת הבוקר? האם אתם מדלגים על ארוחות הביניים?

טעות נפוצה היא לחשוב כי צמצום בקלוריות יביא לירידה מהירה יותר במשקל. להיפך, צמצום זה מכניס את הגוף למגננה וגורם לאגירת הקלוריות בגוף.

למידע נוסף בנושא דיאטה היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונת ספורט
פורום תמיכה בדיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תזונה, הרזיה טבעית

2. התוספת שלא נספרת. גם כשאתם בדיאטה ואוכלים סלט ירוק עם חזה עוף, אתם נוטים לשכוח את הרוטב על הסלט למשל. האם אתם מקפידים על כמויות השמן בבישול?

ומה לגבי הפירות? הם אומנם דלים בקלוריות ובעלי ויטמינים חיוניים, אך צריכה של יותר משלושה פירות ליום תורמת לנו כמות לא מבוטלת של סוכר.

3. יותר ספורט - יותר אוכל? האם לאחר מאמץ ספורטיבי אתם מרגישים שכעת מגיע לכם פיצוי? האם כעת אתם חשים שעשיתם מספיק ועכשיו אפשר לפתוח שולחן? ותרו על זה.

במקרה הטוב שרפתם בין 200 ל-400 קלוריות (במאמץ רב). אכילת מאכלים בערך קלורי גבוה מזה תביא לעליה במשקל.

4. לא שותים מספיק? על כל מולקולה אחת של שומן נדרשות שתי מולקולות של מים - בכדי שהגוף יוכל לפנות את השומן המיותר הוא זקוק לכמות נאותה של מים. לכן יש להקפיד לשתות לפחות 12 כוסות מים ביום.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
חילוף חומרים: כיצד להעלות הילוך
תרופות פלא להרזיה? שלא יעבדו עליכם
משטר חכם: לאכול כל 3 שעות
ממתיקים מלאכותיים? זה משמין
לפטין: בין פעילות גופנית והשמנה

5. יותר מדי דיאטות. ניסיתם בעבר את כל השיטות וכל הדיאטות הקיימות? דיאטת הלחם, דיאטת אטקינס, דיאטה לפי סוג דם וכו'... כנראה שהגוף שלכם למד להסתדר עם פחות קלוריות, הפיתרון: הרבה סבלנות, אכילה מאוזנת לאורך זמן בשילוב פעילות גופנית יום יומית.

6. תקופת הסתגלות. הרבה פעמים קורה שלאחר תקופה ארוכה של שינוי הרגלים וירידה משמעותית במשקל, קצב הירידה פוחת ואף נעצר. הגוף התרגל למצב החדש ולכמות הקלוריות הנכנסות ויוצאות ונכנס לאיזון חדש.

בשלב זה חשוב יותר מאי פעם לשלב פעילות גופנית אירובית כגון הליכה, ופעילות אנאירובית לחיזוק מסת השרירים. כמובן שיש להתמיד בביצוע התוכנית ולהיצמד לתפריט - הירידה תתבטא בהמשך.

למדו להנות מהדרך החדשה שבחרתכם לכם לשינוי הרגלי אכילה. כמו שלא העלנו בחודש אחד את כל הקילוגרמים המיותרים, כך גם כשמנסים לרדת במשקל פועל מרכיב הזמן.

אמצו הרגלי אכילה אלו כדרך חיים ולא סתם כמטרה חולפת, כי אין קיצורי דרך - רק עשיה מובילה לתוצאות. קחו יוזמה ואחריות ואל תשכחו שבכל רגע נתון ניתנת לכם בחירה חדשה לעשיה, לנחישות והצלחה.

לאתר של חלי ממן

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מחקר חדש קובע: אמהות הסובלות ממשקל עודף יולידו תינוקות שמנים
ד"ר אסנת רזיאל
| 21/01/2020 |
צפיות: 388
מחקר מאוניברסיטת וושינגטון טוען שהשמנה עוברת מדור לדור. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לנו מהי השמנה בין דורית, ומציגה את סקירת המחקר שטוענת: הבעיה מתחילה עוד לפני ההיריון.
קרא עוד
פחמימות או שומנים?
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/12/2019 |
צפיות: 1,230
היום כולם רוצים לדעת: מה יותר גרוע, פחמימות או שומנים? ד"ר אסנת רזיאל עוזרת לנו לעשות סדר ומסבירה מה כל אחד מהרכיבים תורם לדיאטה שלנו או גורע ממנה. מתכננים להוריד במשקל בקרוב? כדאי שתדעו מה קורה מאחורי הקלעים
קרא עוד
חמישה טיפים למניעת השמנה בחורף
ד"ר אסנת רזיאל
| 11/12/2019 |
צפיות: 2,886
השמנה בחורף אינה קלישאה. מבחינה פיזיולוגית, אנו מתקשים לצרוך תזונה נכונה בעונת החורף, ולכן קשה לנו לשמור על המשקל. מה עושים למניעת השמנה בחורף? לפניכם 5 טיפים מנצחים.
קרא עוד
ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 6,069
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 3,642
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,353
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 1,075
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,336
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,541
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 1,013
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד