שוקולד - 10 עובדות לגוף ולנשמה

ידעתם כי השוקולד היה בעבר נחלתם של עשירים בלבד? מתי יוצרה טבליית השוקולד הראשונה ומדוע שוקולד לבן אינו נחשב לשוקולד? כל העובדות ועוד מידע על ערכיו התזונתיים, הויטמינים ויתרונותיו לגוף
מאת רוני גוטליב
| 07/02/2008 |
צפיות: 11,499
שוקולד, מי לא אוהב את המתוק הזה? כל אחד וטעמו המועדף, מריר, חלב או לבן.

מתלבטים עם כל קוביית שוקולד? רוני גוטליב מונה 10 עובדות על שוקולד שחבל שלא ידעתם לפני כן:

1. עץ הקקאו, המשמש כחומר גלם עיקרי לייצור שוקולד, הינו עץ טרופי ירוק עד הצומח בקרבת נהרות כמו למשל האמזונס.

מקורו של הקקאו במרכז אמריקה, והוא תורבת לאכילה לראשונה במאה ה-5 לפני הספירה על ידי שבט ה"מאיה".

2. בתחילת דרכו, המאה ה-5 לפני הספירה, שימש השוקולד לצרכים רפואיים. הוא נקרא "הזהב השחור" מאחר והיה נחלתם של עשירים בלבד.

רוצים לדעת עוד על שוקולד ותזונה? הכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום תזונת נשים בהריון
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום בישול בריאות

3. השוקולד המוצק הראשון יוצר בשנת 1847 על ידי חברה אנגלית שערבבה חמאת קקאו, אבקת קקאו וסוכר.

4. ערכו התזונתי של השוקולד גבוה, הוא מכיל את כל אבות המזון: פחמימות, שומנים וחלבונים. כמו כן, הוא מכיל ויטמינים (מקבוצת B בעיקר), ומינרלים (ברזל, אבץ, סידן ומגנזיום).

5. שוקולד בכלל, ושוקולד מריר בפרט עשיר באנטיאוקסידנטים מסוג פלבנואידים, העשויים לסייע המניעה של מחלות לב וכלי דם, הורדת הכולסטרול "הרע" (LDL) והעלאת הכולסטרול ה"טוב" (HDL).

מחקרים מראים שלפלבנואידים יתרון במניעת נזקי חמצון הפוגעים בעור ומאיצים את תהליכי ההזדקנות.

6. אכילת שוקולד יוצרת שחרור אנדורפינים, הורמונים היוצרים הנאה ותחושת עונג. הוא תורם להפחתה של לחץ ומתח, ומסייע בהפחתת עייפות. לא סתם רוצים לאכול ממנו עוד ועוד.

לכתבות נוספות בנושא שוקולד:
וידאו: מי לא אוהב שוקולד?
לאכול כמעט הכל, עם כולסטרול
הלב שלכם צריך שוקולד
5 סכנות תזונתיות מחיי היום יום
מראה מתוק משוקולד

7. שוקולד מכיל שתי חומצות אמינו, שהן אבן בניין לחלבוני הגוף - טריפטופן ופנילאתילאמין, המעוררים תשוקה ואהבה. מכאן ידוע השוקולד כ"ממתק האהבה והתשוקה".

8. ככל שאחוז חמאת הקקאו בשוקולד עולה - כך הוא נחשב לאיכותי יותר. השוקולד האיכותי ביותר יכיל ריכוז של 90% חמאת קקאו.

9. שוקולד לבן, מכיל כמות פחותה בהרבה של חמאת קקאו ואיננו מכיל כלל אבקת קקאו או מוצקי קקאו אחרים, לכן צבעו לבן.

ערכו הבריאותי נמוך, וישנן מדינות בעולם שאינן מכנות את השוקולד הלבן "שוקולד", מאחר והוא אינו ראוי לשם זה.

10. בקוביית שוקולד אחת יש 24 קלוריות בלבד. אם נצליח לפרגן לעצמנו, ויחד עם זאת להגביל את עצמנו לשתי קוביות שוקולד ביום (עדיף מריר עם כמה שיותר אחוזי קקאו) נספק לנו פתרון אפשרי לקינוח איכותי, טעים ואף בריא.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 184
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 496
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 532
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 414
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 369
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 762
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 600
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 431
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד