טחורים בהריון: "כמו לידה בלי אפידורל"

כאילו לא די בייסורי הלידה, נשים רבות יוצאות מבית היולדות עם "מתנה" בהחלט לא נעימה - טחורים. לפניכן שלל עצות להקלה ולטיפול בבעיה, מתזונה עשירה בסיבים תזונתיים ועד שימוש בתכשירים
מאת אסנת יערי וסיגל בן-צור
| 09/01/2008 |
צפיות: 29,179
דירוג: 1.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 1.0 מתוך 5
שעור ניכר מהאוכלוסייה סובל בשלב זה או אחר בחיים מטחורים. אצל גברים התופעה נפוצה יותר בצבא.

נשים רבות מדווחות כי נתקלו לראשונה בבעיה במהלך ההריון או בעקבות הלידה. אצל כ-30% מהיולדות בעיית הטחורים מגיעה בעסקת חבילה עם הלידה הראשונה.

"כל יציאה בשירותים הופכת לטראומתית כמו לידה בלי אפידורל", מדווחת א', שסובלת מטחורים זה כשלושה חודשים, מאז לידת בתה הראשונה, "וכל ישיבה על כיסא היא עינוי".

אצל הגברים, הסיבה לתופעה נעוצה בדרך כלל בעצירות חמורה מסיבות שונות, ואצל היולדות, מקור הבעיה הוא הלחץ שיוצר משקל הרחם בחודשי ההריון המתקדמים על כלי הדם באיזור האגן, או הלחץ התוך בטני הכרוך במאמץ הלידה.

למידע בריאותי נוסף היכנסו לפורומים:
פורום הריון ולידה
פורום תזונת נשים בהריון
פורום רפואה משלימה בהריון
פורום הכנה ללידה
פורום אחרי לידה

איך ניתן לטפל בבעיה מבלי להזדקק לטיפול כירורגי? מניעת עצירות וריכוך היציאות הם הבסיס החשוב ביותר לטיפול בטחורים בכל מצב.

לפניכן פיתרונות טבעיים וזמינים לריכוך הצואה ולמניעת עצירות:

הרבי בשתיית מים. שתי לפחות שמונה כוסות ביום. ההמלצה הזו חשובה לכל אישה מיניקה כי המים מעודדים את תהליך ייצור החלב.

העשירי את התזונה שלך בשמן זית. מומלץ לשתות כפית בבוקר או לפני השינה.

סיבים. הקפידי על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, שמרככים את הצואה ומגדילים את נפחה, באמצעות אכילה מרובה של ירקות ופירות, עדיף על קליפתם.

איכלי דגנים מלאים, זרעים וקטניות, או באמצעות צריכה של תוספי סיבים טבעוניים מרוכזים, כמו "בנפייבר", שאינם מצריכים מרשם רופא.

לכתבות נוספות בנושא:
דיכאון אחרי לידה? עשי יוגה
אבא חדש: כך תלמד ת'מקצוע
הכל על תזונת נשים בהריון
הקשר בין פוריות תזונה וספורט
תרגילים לשמירה על רצפת האגן

פירות בצמצום. צמצמי את צריכתם של פירות הגורמים לעצירות, כמו בננה.

שזיפים. שלבי בתפריט היומי שזיפים מיובשים כפי שהם, או בצורת מיצוי, השרי שזיפים מיובשים במים פושרים למשך לילה שלם ובבוקר שתי את הנוזל. ניתן לרכוש מיץ שזיפים מוכן בחנויות טבע, אך הימנעי ממשלשלים מלאכותיים.

מצרכי חלב. הקפידי לאכול מאכלי חלב.

שלבי בסדר היום שלך פעילות גופנית. הפעילות המומלצת ביותר לאחר לידה היא הליכה.

זו פעילות שמשפרת את מצב הרוח של היולדת בזכות הייצור המוגבר של האנדורפינים, תומכת במאמציה לחזור לגזרה הישנה, ומעודדת את תנועתיות המעיים ובכך מונעת עצירות.

לטיפול בטחורים ולהקלת הכאב. השתמשי בתכשירים שונים ללא סטרואידים המכווצים את כלי הדם הנפוחים ומביאים בכך להקלה, כמו משחות לטחורים חיצוניים ופתילות לטחורים פנימיים.

מגבונים במקום נייר טואלט. הימנעי משימוש בנייר טואלט, השורט את האיזור הפגוע, והעדיפי במקומם מגבונים לחים.

מומלצים בעיקר מגבונים שמכילים תמציות הממליס הידועה בהשפעותיה המכווצות וכן תמציות צמחים מרגיעות מסוג קמומיל ואלוורה.

אמבטיות קרות. קררי את איזור הכאב באמצעות אמבטיות קרות או תחבושות היגייניות ספוגות בתמיסת מגנזיום סולפט (50 גרם מלח אנגלי וחצי כוס מים) ששהו זמן מה במקרר. הקירור גם מכווץ את כלי הדם וגם גורם לאלחוש.

גלגל ים. להקלת הישיבה, הניחי על המושב גלגל גומי (גלגל ים או פנימית של צמיג קטן).

הכי חשוב: הקצי לעצמך מדי יום פנאי לשהייה ממושכת בשירותים, כדי להימנע ממצב שבו ההתרוקנות מתבצעת מתוך לחץ ובמאמץ. במהלך הישיבה בשירותים לצורך ריקון המעיים, נשמי עמוק והשתדלי להיות בהרפיה מלאה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר