הרזיה: הכינו את גופכם לקיץ

לקראת הקיץ המתקרב, הגיע הזמן להתחיל בתהליך הרזיה ולהוריד את כל הקלוריות שצברנו בחגים של החודשיים האחרונים. היות ואף פעם לא קל להתחיל בתהליך הרזיה, הכנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם בהשגת המטרה.
מאת רז זהביאן
| 30/05/2010 |
צפיות: 9,003
אחרי חגי "הבשר", עשירי הקלוריות, שעברנו בחודשים האחרונים וחג השבועות שאף הוא טומן בחובו לא מעט פיתויים וקלוריות ממגוון עשיר של מוצרי החלב, אנו חוזרים לשגרה ומתכוננים לקיץ הקרב.

ומה מאפיין יותר את עונת הקיץ, אם לא השמש, הים, החום והבגדים הקצרים. על מנת שנוכל לזכות בחזרה בפיגורה שלנו לקראת העונה החמה, עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל בתהליך הרזיה, שיתרום לבריאותנו הגופנית ויעשה פלאות לביטחוננו העצמי.

למידע נוסף בנושא הרזיה, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום הפרעות אכילה - תמיכה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה בהריון

לפניכם כמה טיפים, שיעזרו לכם במשימת ההרזיה שלפניכם:

1.

ראשית כל, חשוב מאוד להתכונן בהתאם. ערכו תפריט הרזיה, הוא צריך להיות מופחת בקלוריות ובשומנים שאתם צורכים מדי יום.

2.

אם פעלתם כמו שצריך וכללתם בתפריט הרזיה מנות של סלט, מומלץ להכינו סמוך לשעת הארוחה כדי לשמור על ערך הוויטמינים, מה גם שסלט טרי הרבה יותר ערב לחיך מאשר כזה שעמד כמה שעות במקרר.

3.

הקפידו להשתמש בסירים ובמחבתות מטפלון אשר מאפשרים שימוש מינימאלי בשמן ובכך מקלים על הרזיה.

4.

העדיפו מוצרים העשויים מדגנים מלאים במקום מקמח לבן, הם יסיעו להעשרת התפריט בסיבים התורמים לשובע ופעילות תקינה של המעי, כל אלה חשובים מאוד לבריאות הכללית ותורמים לתהליך הרזיה.

5.

אם אתם אוכלים ביצה, ותרו על החלמון והעדיפו את החלבון, הוא תורם רבות לבניית שרירי הגוף.

6.

תורידו לגמרי או צמצמו עד כמה שניתן את כמויות השמן, הסוכר ומוצרי קמח לבן מהתפריט, הם פצצת קלוריות ומקשים מאוד על הרזיה.

7.

על מנת שתצליחו באמת להשיג את המטרה שהצבתם לעצמכם – התחילו להתאמן. רצוי להתחיל הליכות בחוץ, מזג האוויר מושלם בתקופה הזו של העונה להליכות. הליכות על החול הרך בים יעזרו הן לחיזוק השרירים המייצבים ברגליים והן לשריפת קלוריות.

8.

מי שבבניין המגורים שלו יש מעלית, רצוי שיוותר על השימוש בה ובמקום זה יעלה במדרגות – כך תשרפו קלוריות נוספות מדי יום ביומו ותתעשו עוד צעד חיוני בתהליך הרזיה.

9.

למתאמנים הרוצים להשיל את שכבת השומן מהבטן: אין צורך לבצע כפיפות בטן כל יום, שרירי הבטן הם כמו כל שריר אחר, כשמשמעות הדבר היא שהם צריכים מנוחה על מנת להתפתח. על כן, יש להתמקד יותר באימון אירובי ובעיקר בתזונה נכונה.

10.

התחילו לעבוד עם משקולות. אנו נוטים לזלזל בעבודה עם משקולות אך גוף עם מסת שריר גדולה יותר שורף יותר קלוריות הן במנוחה והן בפעילות. רצוי שמדריך מוסמך יכוון אתכם לעבודה נכונה עם משקולות, שמא זה יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לגוף.

11.

יש להטמיע אורח חיים נכון ולא "לשגע" את הגוף בדיאטות או בעליות וירידות דרסטיות במשקל. יש למצוא את נקודת האיזון של המשקל והפעילות הגופנית ולהתמיד בהם.

12.

טיפ מצוין לקיץ: ותרו על האוטו והתחילו לנסוע באופניים, כך גם תחסכו בדלק, גם תמנעו זיהום אוויר וגם תבצעו אימון כושר מעולה בכל רכיבה: שריפת קלוריות מעולה, חיזוק שרירי הרגליים ושיפור הכושר הגופני הכללי.

למאמרים נוספים בנושא הרזיה:
אנורקסיה: הרזיה שמסכנת את חייך
אחרי ניתוח הרזיה? שמרו על כושר
היתרונות של ניתוח הרזיה לפני הריון
הרזיה: שבעה כללים בדרך לרזון
אימון אישי להרזיה: לא עוד דיאטות כושלות

13.

מי שמחפש להעביר הילוך ולהיכנס חזק לכושר למטרות בריאות וחיטוב הגוף, רצוי להירשם לחדר כושר ולבקש ממדריך מוסמך שיבנה תוכנית עבודה מיוחדת ומותאמת אישית.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 363
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 863
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,038
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 779
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,825
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,234
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 630
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 698
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 583
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 857
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד