דיאטה: כך תערכי לאכול בעבודה

ישנם אינספור תירוצים לקושי לעשות דיאטה, אחד מהם הוא חוסר היכולת להתמודד עם הפיתויים בעבודה שהורסים דיאטה. אם גם את עובדת קשה בעבודה ועוד יותר קשה על הדיאטה. הכתבה הבאה בשבילך.
מאת שרה בר אשר
| 30/12/2009 |
צפיות: 10,959
שמונה בערב. את נוחתת על הכסא בקליניקה של התזונאית ומספרת שלא אכלת כל היום. בעצם לפחות עד שהגעת הביתה. אחר הצהריים נשברת ואכלת כל מה שנקרה בדרכך. יחד אתן מתחילות לסקור את היום ואז מתברר שבבוקר שתית כוס קפה תוך כדי הכנת הכריכים לילדים. כמה דקות אחר כך, כשהיית כבר עמוק בתוך הפקק בדרכך לעבודה, מצאת באוטו שקית עם עוגיות (כעת, מקום קבורתה לא נודע). בשעה עשר שולה חגגה יום הולדת וטענה שיום הולדת הוא רק פעם בשנה. (אכן לשולה יש יום הולדת פעם בשנה, כמו גם לשאר העובדים). ושאת חייבת לטעום מהעוגה הנהדרת שלה, (העוגה כמובן מהקונדיטוריה). עד השעה 16:00 הספקת לשתות כבר עשר כוסות קפה (עם או בלי ופלים מהמטבח, אך עם סוכרזית וחלב דל שומן). "גישה לפינת הקפה", את מסבירה, "היא הזדמנות להפסקה".

למידע בנושא דיאטה, הרזיה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום ניתוחי קיצור קיבה-השמנה חולנית

אם לא היית עובדת היית מבשלת כל יום ארוחות טובות ומזינות, אך בעבודה אין אוכל בריא וכשאת מגיעה הביתה כבר אין לך כוח לטרוח. אז מה עושים? איך שומרים על דיאטה במירוץ החיים? לכולנו יש שבירות באמצע תהליך ההרזיה, אלא שהמפתח להתלחה טמון בהברקה הזאת שנקראת תכנון. כמו בכל דבר בחיים, גם באוכל, תכנון ארוחות היא מילת המפתח. כך לא תמצאי תירוצים למה "לא אכלתי כלום היום" ועדיין את סובלת מהשמנת יתר.
להלן עצות שימושיות לאישה העובדת:
בבוקר אכלי כריך מקמח מלא. מרחי שכבה דקה של ממרח קנוי (את עובדת- אין לך זמן להכין ממרחים) תוכלי למרוח אבוקדו טרי, או ממרח טופו קנוי, או חומוס, או טחינה ללא חומרים משמרים. את השניים האחרונים ניתן להשיג בבתי טבע. כשאת מכינה כריכים לילדים הכיני עוד אחד עבורך.

כארוחת ביניים אכלי פירות כמו תפוחי עץ, או פירות מיובשים עם חופן אגוזים או שקדים טריים. את שקית הפירות אפשר להכין ערב קודם.

תכנני את השבוע כמה ימים מראש. כך שאם את מבשלת רק ביום חמישי ושישי הכיני בהזדמנות זאת קופסאות של ארוחת צהרים לכל ימות השבוע. אם את פחות לחוצה, חלקי את ימי הבישול לימים שני וחמישי. או בשלי ביום החופשי שלך. קחי את הקופסא לעבודה. את יכולה לחמם בכלי פיירקס עם מכסה פיירקס. או לחמם את האוכל בבית, להניח אותו בקופסא סגורה ולעטוף ברדיד אלומיניום (לאוכל אין מגע עם האלומיניום). את הכל לעטוף בשתי מגבות מטבח ולקשור את הכל בשקית. האוכל יישאר די חם עד השעה 15:00. בכל מקרה אל תחממי קופסת פלסטיק במיקרוגל. נכון! זה לא יזיק למיקרוגל, זה יזיק לך.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה, הרזיה ועוד:
דיאטה: מה מומלץ לאכול בחתונה?
העלאת משקל בהריון: כמה מומלץ ולמי?
מתכוני בריאות טעימים, גם ללא סוכר
הרזיה לפי סוג הדם
האמת מאחורי מזון קל מופחת קלוריות

אפשרות נוספת היא, לקחת ירקות שלמים לעבודה עם קופסת טונה במים, בקבוק שמן זית וזעתר. את שלושת האחרונים אפשר לשמור באופן קבוע בעבודה. ולהכין סלט ענק וטרי במקום.

אם אצלך בעבודה יש הסדר עם חברת קייטרינג או שאוכלים בחדר אוכל. בחרי לאכול רק אוכל מזין ורזה: התחילי את הארוחה בשפע של ירקות. עדיף שעיקר הארוחה יהיו הירקות והתוספת תהיה בשר ללא שומן, או עוף ללא עור, או דגים בתנור. עדיף שתאכלי בצהריים חלבון רזה מן החי כיוון שבשעות אמצע היום העיכול שלנו במיטבו ולכן חילוף החומרים מוצלח יותר. שמרי את הפחמימות לארוחת הערב.

העצות נכתבו בלשון נקבה אך הן מתאימות לגברים ונשים כאחד.
בהצלחה

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר