בחילות בהריון - שמונה טיפים להקלה

בחילות בהריון הן תופעה שקיימת אצל רוב הנשים ההרות. לרוב הבחילות מתרחשות בשליש הראשון של ההריון, אך לעתים הן נמשכות מעבר. להלן כמה טיפים שימושיים להקלה במצב לא נעים זה.
מאת ד"ר אלכס מאור
| 29/11/2009 |
צפיות: 13,420
תחילת ההריון מלווה לעיתים בבחילות ובהקאות. התופעה שכיחה בקרב 80%-50% מן הנשים ההרות ומתחילה עם הפרשת הורמוני שליה, בייחוד הורמוני BHCG ואסטרוגן. לרוב, בחילות בהריון והקאות, שמתחילות עם תחילת ההריון, מתבטאות באופן קל וחולפות מעצמן בתום השליש הראשון להריון.

באופן עקרוני, אם במהלך בחילות בהריון האישה ההרה מסוגלת לשתות ולצרוך מזונות קלים לעיכול, לא נשקפת כל סכנה לעובר. בשורה משמחת נוספת היא שעצם הבחילות בהריון הינן סימן לכך שהסיכוי להפלה נמוך. זאת משום שהבחילות נגרמות עקב עליה ברמות הורמוני ההיריון, כך שנוכחות הבחילות בהריון פירושן שההורמונים מופרשים ברמות הרצויות.

למידע נוסף בנושא בחילות בהריון, תזונה בהריון, הריון ולידה, היכנסו לפורומים:
פורום תזונה בהריון
פורום הריון ולידה
פורום גניקולוגיה - רפואת נשים
פורום רפואה משלימה בהריון
פורום אולטראסאונד בהריון

להלן כמה טיפים להקלה בבחילות בהריון:



1.ג'ינגר.משמש כשורש מאכל ונפוץ לשימוש במזון ובמשקאות במדינות המזרח הרחוק. הג'ינג'ר ידוע זה שנים רבות כמקל על בחילות בהריון ואף על הקאות. בשל כך ומעצם היותו בטוח לשימוש ונטול תופעות לוואי הפך לנפוץ בקרב נשים הרות.

2. ויטמין B6. בחילות בהריון עלולות להופיע עקב חסר של ויטמין B6 בגוף. לעיתים חסר של הוויטמין נובע משימוש ממושך בגלולות למניעת הריון. מומלץ כבר בשלב תכנון ההריון לצרוך ויטמין B6 בעזרת אכילה מרובה של מזונות המכילים אותו, למשל: חומוס, תפוח אדמה, קטניות, עגבניות, בשר ועוד, או בעזרת נטילת תוספי מזון. ויטמין B6 נמצא יעיל בהקלה על בחילות הריון, כשנוטלים אותו במינון של 75-25 מ"ג ליום.

3. ארוחות קטנות ותכופות. חשוב שתשמרי על רמת סוכר מאוזנת בגוף. לכן, וותרי על אכילה של שלוש ארוחות ביום ועברי לאכילה של ארוחות קטנות ותכופות לאורך כל שעות היום. חשוב להקפיד על תזונה נכונה ועדיף שהארוחות יהיו עשירות בפחמימות, כגון: לחם, אורז, פסטה ועוד. באופן כזה, גופך יקבל אספקה קבועה של סוכר לאורך כל היום. כך תוודאי שקיבתך לא תישאר אף פעם ריקה, וזה יעזור לך לא רק נגד בחילות אלא גם צרבות, שתוקפות נשים במהלך ההריון. היות והבחילות בהריון הינן לרוב בחילות בוקר, חשוב שתתחילי את היום באכילה של שניים או שלושה קרקרים עוד לפני שאת קמה מהמיטה.

4. שתיה מרובה. שתי הרבה, בעיקר מים או סודה בין הארוחות. דבר זה חשוב במיוחד במקרה של הקאות ולא רק בחילות בהריון. במהלך הקאות הגוף מאבד נוזלים רבים ומאוד חשוב להחזירם. גם אם קשה לך לשתות, תשתי כמה לגימות.

למאמרים נוספים בנושא בחילות בהריון, תזונה בהריון ועוד:
חשיבותה של תזונה בהריון ידועה לך?
תוספי מזון בזמן הריון נגד עצירות וצרבת
בחילות הריון: טיפולים טבעיים באים לעזרה
הריון וכיצד נטורופתיה מסייעת לעבור אותו
הריון: כיצד מכינים את הגוף לקראתו?

5. מזונות חמצמצים להקלה מיידית. אם את במהלך בחילה, קחי פרוסת לימון חמצמצה. החמיצות עשויה להקל את התחושה הלא נעימה. במקרים כאלה, ניתן להיעזר גם בקוביית קרח או בארטיק.

6. שתיית תה צמחים. תה של מליסה טריה, ג'ינג'ר, קמומיל ומנטה מסייעים למניעת בחילות בהריון, הקאות ואף צרבות. יש לקחת בחשבון כי הג'ינג'ר החריף עלול לגרום בעצמו לצרבות אצל חלק מהנשים. כל אישה תוכל לנסות ולהרגיש איזה שילוב של הצמחים מתאים לצרכים שלה. רצוי כמובן לרכוש צמחים אורגניים איכותיים.

7. כדאי להמנע. כדי למנוע בחילות בהריון עד כמה שניתן, המנעי ממזונות מתובלים מדי, ממזונות בעלי ריח חזק וכן ממזונות מטוגנים או שומניים מדי. כמו כן, כדאי להימנע משתיית קפה, שמעבר להיותו לא בריא לעובר, הוא נוטה גם לעורר בחילות בהריון בגלל ריחו.

8. הקשיבי לגופך. כל הריון הוא מיוחד וכל אשה הרה שונה מרעותה. לכן, מאוד חשוב שתקשיבי לגופך, יכול להיות שדווקא ריח מסוים מעורר בך בחילה ולעומת זאת לא גורם לשום תחושה אצל אשה אחרת; או שמזון מסוים שדווקא מומלץ לנשים בהריון גורם לך לבחילות או להרגשה לא נעימה. את יודעת הכי טוב מה טוב בשבילך.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר