הרזיה: זה לא מצליח בלי כושר

מצד אחד כולם רוצים הרזיה, מצד שני אין גבול לדברים שניתן לעשות כדי להשיג הרזיה. מה עושים? אנו פה כדי לתת לכם את ארבעת הכללים להרזיה: תזונה נכונה, אימון אירובי, אימון כוח ויותר פעילות ביום יום. זוהי הדרך אל האושר
מאת אורית ארקוס
| 11/10/2009 |
צפיות: 9,841
כיצד אפשר לרזות? מה צריכה לכלול תכנית האימונים שלכם ואורח חייכם על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר? במהלך שנות עבודתי כמאמנת פגשתי אנשים רבים שרצו לרזות, אך עשו טעויות משמעותיות בתהליך האימון שלהם. חשוב להבין כי תהליך הרזיה הוא תהליך מורכב, ועל מנת שיצליח אין פתרונות קסם, אך כן יש פתרונות שיבטיחו לך את מקסימום ההצלחה על ידי שילוב שלהם בו-זמנית.

שאלה נפוצה של מתאמנים היא: "איך אני מוריד את הבטן?", או "איך אני מצרה את הירכיים?" אז אבהיר כבר עכשיו ולחלקכם גם אנפץ את אחד המיתוסים הגדולים, והוא שאין דבר כזה "הרזיה מקומית". לא ניתן להוריד את השומן רק מאזור מסוים! לכן כפיפות בטן וודאי שלא "יורידו" שום בטן! נכון, הם יחזקו את שרירי הבטן, אך כל עוד יש שכבות מעל שהן שומן, אם תמשיכו להתמקד בכפיפות בטן הן יישארו שם.

למידע נוסף בנושא הרזיה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים

אז בכל זאת, איך כן ניתן להגיע להרזיה - להשיל מהגוף את עודפי השומן, וגם לחטב אותו? אמנם תהליך הרזיה הוא מורכב, אך הוא תלוי במשתנה אחד אשר הוא זה שיקבע אם נרזה או לא. מהו אותו משתנה? מאזן הקלוריות היומי. העניין מאוד פשוט - אנו מכניסים אנרגיה לגוף באמצעות האוכל, ומוציאים אנרגיה על ידי פעילות גופנית וגם על מנת לקיים את הגוף. ברגע שכמות האנרגיה שהכנסנו תהיה גדולה מזו שהוצאנו (מאזן קלורי חיובי) נעלה במשקל. ברגע שכמות האנרגיה שהכנסנו תהיה קטנה מזו שהוצאנו (מאזן קלורי שלילי) נרד במשקל. כאשר כמות ההוצאה וההכנסה תהיה שווה (מאזן קלורי) נשאר באותו המשקל. זה לא סוד גדול. השאלה הגדולה היא לא רק איך נגרום למאזן זה להפוך מחיובי לשלילי, אלא בעיקר איך נגרום לו להיות שלילי כאשר מה שהגוף יאבד בעיקר זה רקמות שומן ולא שריר.

כדי להשיג זאת יש לכם ארבעה קלפים מנצחים. כאשר תשתמשו בארבעתם, אתם בדרך הנכונה והמצליחה להרזיה:

1. תזונה נכונה ולא דיאטה


צד אחד של המאזניים תלוי רק באוכל שלכם. ולמה לא דיאטה? הרבה אנשים פוצחים בדיאטה, מקצצים לעצמם חצי מהתפריט, מחזיקים שבועיים-חודש, ובסופו של דבר חוזרים למנהגי האכילה הקודמים ולמשקל הקודם, פעמים רבות גם בתוספת ריבית. לכן לא סתם מדברים רופאים, מאמנים ותזונאים על תזונה נכונה המאמצת הרגלי אכילה בריאים בשילוב הקפדה על התפריט היומי, אשר מותאם על ידי תזונאי מוסמך. שלב זה הוא קריטי להצלחה. אנשים רבים סבורים שבגלל שהם מתאמנים, אז פחות חשוב מה שהם אוכלים, כאשר ההיפך הוא הנכון. כאשר אתה מתאמן עוד יותר חשוב מה אתה אוכל על מנת לספק לגוף את כל המרכיבים התזונתיים החשובים לאימון ולמטרת הרזיה. אין צורך בתפריט לספורטאים, אבל כן יש צורך לשמור לאורך היום על תזונה נכונה. שיחקתם נכון עם קלף זה וכבר צד אחד של המאזניים בגובה הנכון.

בשביל להגיע בתהליך זה גם לשינוי הרכב הגוף יש לכם עוד שלושה קלפים מנצחים. ברגע שתשתמשו גם בקלפים אלו, הניצחון הוא שלכם. בלעדיהם לא ניתן להגיע למטרה. לצד האנשים המתמידים בספורט ללא שמירה על התזונה, ישנם כאלו הסבורים שבכך שיקפידו רק על התזונה ללא העיסוק בספורט יצליחו לרזות. יכול להיות שהם יורידו כמה קילוגרמים ממשקלם, אך זוהי לא הרזיה אמיתית. כאשר ההתמקדות היא רק בדיאטה ללא העיסוק בספורט, חילוף החומרים של הגוף יורד, מה שגורם לגוף לשרוף פחות קלוריות, הגוף נהיה רפוי ו"מידלדל", ההפחתה בשומן קטנה יותר, וכן עלולות להופיע תופעות כמו עצבנות יתר ודיכאון.

2. אימון אירובי


אימון לחיזוק מערכות הלב-ריאה באמצעות עבודה שמפעילה מספר רב של אברי הגוף, או את הגוף כולו, כגון: הליכה, ריצה, אופניים, שחייה, מדרגות, חתירה וכו'. אנשים רבים המתאמנים למטרת הרזיה, מתמקדים באימון זה. באימון האירובי אנו שורפים מספר רב של קלוריות, והוא הכרחי למטרת ההרזיה, אך הוא לבדו כלל אינו מספיק. מה עלינו להוסיף לאימון? בסעיף הבא.

3. אימון כוח


אימון לחיזוק השרירים באמצעות עבודה כנגד התנגדות, כגון: משקולות, מכשירי כוח, התנגדות של משקל הגוף, כנגד משקל המאמן ועוד אמצעי עזר. טעות נפוצה של חלק מהמתאמנים היא כשהם שומעים משקולות, מיד נרתעים. חלקם בגלל הפחד ממורכבות האימון, קרי חשיבות הביצוע המדויק של התרגילים והצורך בהדרכה טובה. וחלקם בגלל המיתוס שאימון הכוח נועד למי שרוצה שרירים, או עובד על "פיתוח גוף". מה שהם לא מודעים לו זה ששינוי בצורת הגוף והמראה המוצק יתקבלו רק בשילוב אימון הכוח. בנוסף חילוף החומרים של הגוף (ה- BMR) עולה. חילוף החומרים של הגוף זה כמות הקלוריות שהגוף שורף במנוחה. הרי בשביל שהגוף יתקיים הוא צורך אנרגיה. לכן כל הזמן שורפים קלוריות, גם בשינה, גם עכשיו כשאתם יושבים מול המחשב. זו כמובן לא סיבה להרבות בשינה או בישיבה, אך כאשר מתמידים באימון הכוח ומסת השריר עולה, בכל רגע נתון הגוף שורף יותר קלוריות. עוד השפעה על ההרזיה בתחום הקלוריות נוגעת גם לאימון עצמו. גם באימון הכוח שורפים הרבה קלוריות, באימון כוח נכון ואיכותי ניתן אפילו לשרוף יותר קלוריות מאימון אירובי.
<@ --- IMG_2 --- @>
למאמרים נוספים בנושא הרזיה, כושר ועוד:
פעילות גופנית להפחתת אחוזי שומן בגוף
על הקשר שבין תזונה ופעילות גופנית
העדר פעילות גופנית מזיק כמו עישון
יושבים הרבה? מדריך פעילות גופנית בישיבה
פעילות גופנית עושה פלאים לבני גיל הזהב

4. פעילות יומיומית


זוהי עוד סיבה להשמנה בעידן שלנו הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. התפתחות הטכנולוגיה מנטרלת מהגוף כל מה שפעם התאמצנו בשבילו. פעם בשביל לאכול יצאנו לצוד. היום פותחים את המקרר ושמים במיקרוגל. המעליות והמכוניות וודאי לא תורמות פה, ומכשירים כמו טלוויזיה, מחשב ודומיהם במשך השנים קטנו בנפחם, אבל לנו רק גרמו לגדול בנפחנו. כל פעילות שמוסיפים ליומיום גם אם היא פעילות קצרה תוסיף להוצאה הקלורית שלכם. אז כן, לעבור למדרגות במקום במעלית, לנוע אפילו במדרגת הנעות, להחנות רחוק יותר, לזכור לזוז גם במשך יום העבודה והרווחתם שריפת קלוריות גדולה וכמעט בלי להרגיש, או בלי להקדיש לכך זמן רב מדי.

כעת אתם יודעים בדיוק מהו תהליך הרזיה אמיתי ומה עליכם לעשות לשם כך. התוצאות האופטימאליות יושגו בשילוב ארבעה קלפים מנצחים אלו וכך תרוויחו גם הרזיה, גם בריאות וגם שיפור ניכר באיכות החיים ובהרגשה האישית. אז מתי מתחילים? מחר תמיד יישאר מחר, היום תמיד יהיה אחר-כך, עכשיו יש רק עכשיו...

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר