למה חיזוק רצפת האגן לאחר לידה כ"כ חשוב?

לאחר לידה רצפת האגן נחלשת ונשים רבות סובלות מדליפת שתן, פגיעה בחיי המין וכו'. הגיע הזמן להפסיק להתבייש ולהתחיל לבצע תרגילי חיזוק רצפת האגן לאחר לידה. חיזוק רצפת האגן - כל הסיבות
מאת שחר בת-אלמוג מרון
| 26/04/2009 |
צפיות: 8,332
אם את לאחר לידה ובורח לך מדי פעם מעט שתן (או אולי את רק סובלת מריצות תכופות לשירותים), דעי שאת בחברה טובה. נשים רבות סובלות מתופעות אלו ואחרות של היחלשות רצפת האגן בעקבות הריון ולידה ולא כולן מודעות אפילו לכך שמדובר בבעיה שכיחה.

בהריון מכינים אותנו לכל שלב ובדיקה שבדרך, ללידה יש קורסי הכנה מסודרים, אבל למה שקורה אחר כך עם רצפת האגן אף אחד לא מכין אותנו. הבהלה, הבושה, ה"בגידה" של הגוף גורמים לנשים רבות להתעלם מהבעיה ופשוט לחיות עם פגיעה משמעותית באיכות החיים.

רצפת האגן עוברת טראומה במהלך הלידה והנזקים באים לידי ביטוי מיד לאחר הלידה (ולפעמים רק אחרי הלידה השנייה). חוסר יכולת להתאפק לאורך זמן, דליפת שתן במאמץ (באפצ'י, בשיעול, בצחוק, בפעילות גופנית וכו') ואפילו צניחת איברי האגן.

למידע נוסף על חיזוק רצפת האגן ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום רצפת האגן, בריחת שתן, דליפת שתן, צניחת רחם
פורום הריון ולידה
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר גופני
פורום לידה טבעית, לידה פעילה

ללא ספק, הגיע הזמן שנשים ידברו על הבעיה כי יש מה לעשות בנידון, זו לא בעיה בלתי הפיכה. חיזוק שרירי רצפת האגן משפר מאד את תפקוד הסוגרים, משפר את חיי המין ואת איכות החיים בכלל.

התעמלות לאחר לידה

בהתעמלות לאחר לידה צריכה להיות התמקדות בחיזוק השרירים "הנכונים" שכל אמא צריכה. חיזוק וחיטוב הגוף תוך חיזוק שרירי רצפת האגן, מתיחות ושחרור מכאבים. במהלך ההתעמלות גם התינוק יכול להשתתף ולבלות זמן איכות עם אמא. אנחנו רגילות שזמן איכות עם התינוק נוצר רק בפעילות שקשורה בתינוק עצמו. אפשר גם לשים את האימא במרכז הפעילות ועדיין ליהנות מזמן איכות מיוחד במינו.

אז הגיע הזמן להתחיל לכווץ, ולהשתחרר מ"הסוד הכי שמור במדינה". כי כושר זה איכות חיים וכשאמא בכושר כל המשפחה מרוויחה. להלן כמה טיפים כיצד לחזור לכושר לאחר לידה:

1. לא לוותר על תקופת משכב הלידה. במשך ששת השבועות הראשונים (אחרי ניתוח קיסרי 10 שבועות) יש לאפשר לגוף לנוח ולתת לו את הזמן לתהליכי ריפוי והתאוששות טבעיים המתרחשים. גם אם את מרגישה כבר טוב, חכי לאישור הרופא.

עוד בהריון ולידה:
תזונה בזמן הנקה: הידד, ג'אנק פוד מותר!
אפידורל - לעשות תוכנית לידה
יותר ניתוח קיסריים, יותר סיבוכים עבור יולדות
חדר לידה - איך ללדת בדרך שלך?
בצער תלדי בנים, או שתקחי אפידורל?

2. עקרון ההדרגתיות. לא ב"זבנג"! הגוף עבר שנה קשה, עכשיו הוא ממלא מצברים חזרה ואם את מניקה, אז בכלל את עדיין אחראית בגופך על תזונת התינוק. החזרה לכושר חייבת להיות הדרגתית.

3. חיזוק רצפת האגן. תנאי הכרחי לחזרה לכושר. אם רצפת האגן לא נשארת סגורה במהלך מאמץ, יש להפסיק את התרגיל ולהמשיך לחזק את רצפת האגן. רצפת אגן חלשה שמעמיסים עליה עוד מאמצים תמשיך להינזק, ומצבה ילך וידרדר.

4. הליכה ולא ריצה. ריצה מזיקה לרצפת האגן. כדי להגביר את המאמץ תלכי יותר זמן, אפשר בשיפוע, עם עגלה ותינוק כתוספת משקל וכו'.

5. מים. לא לשכוח לשתות הרבה מים, במיוחד אם את מניקה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר