דג שמן ברשת: אומגה 3 מפחית דיכאון

מעוניינת להפחית את מספר אירועי הדיכאון שלך? אכלי יותר דגים שמנים. מחקר חדש מראה כי יש קשר בין צריכת אומגה 3 להפחתת מקרי דיכאון בנשים. דגים עם רוטב שום או על הגריל, העיקר שיהיה מצב רוח
מאת דתיה יער
| 23/03/2009 |
צפיות: 14,481
צריכה גבוהה של אומגה 3 עוזרת להפחתת דיכאון אצל נשים. מחקר חדש מראה כי צריכת דגים שמנים, המכילים כמות גדולה של אומגה 3, עשויה להפחית בכ-30% את האירועים הדיכאוניים מהם סובלות נשים.

המחקר, שפורסם במגזין היוקרתי Nutrition 5 בפברואר השנה, ניתח את צריכת אומגה 3 בין 3,317 אמריקאים, נשים וגברים ממוצאים שונים, כאשר הגיל הממוצע שלהם בתחילת המחקר היה 35.

הסימפטומים של הדיכאון נבחנו על ידי 20 פרמטרים שונים. תוצאות המחקר מזכירות מחקרים אפידמיולוגים אחרים שבדקו את הקשר בין צריכת אומגה 3 לתגובות מנטאליות ונפשיות.

לשאלות בנושא דיכאון, אומגה 3 ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום דיכאון חרדה
פורום תזונה קלינית
פורום פסיכיאטריה
פורום בנות, העצמה נשית

החוקרים, מבית הספר לרפואה "פיינברג" בשיקגו, ארה"ב, ציינו כי ישנה עדיפות מסוימת לנשים הצורכות תוספי תזונה, וכי ניכר כי צריכת אומגה 3 הפחיתה את הסיכון לדיכאון כללי אצל כלל האוכלוסייה, אך אצל הנבדקות נראו הבדלים מודגשים יותר.

עכשיו זה מדעי: דיכאון גורם השמנה בטנית. הדיון בהקשרים בין דיכאון לתזונה נכונה כבר הופיע אצלנו בעבר, כמו בדוגמא של התופעה הנקראת "אכילה רגשית", אכילה המפצה על מצב רוח מדוכדך.

לפי ממצאי המחקר, אשר פורסם בדצמבר 2008 במגזין הרפואי Arch Gen Psychiatry, תסמיני דיכאון עלולים לגרום לעליה בשכיחות ההשמנה הבטנית.

החוקרים בדקו תסמיני דיכאון והשמנה אצל 2088 מבוגרים בגילאים 70-79. הם השתמשו בדירוג דיכאון לפי סולם שיצר "המרכז למחקרים אפידמיולוגים" (CES-D), כאשר 16 ומעלה בסולם זה פירושו דיכאון בשלבים מקדימים.

במשך חמש שנים של מעקב, החוקרים הבחינו בקשר בין רמת דיכאון לבין עליה בשומן הבטן ובהיקף מותנים. תוצאה זו נשמרה גם לאחר ש"נוקו" השפעתם של גורמים חברתיים - דמוגרפיים, הבדלים באורח החיים, מחלות נלוות והשמנה בשאר חלקי הגוף. להמשך קריאת המאמר לחצו כאן.

אומגה 3: דגים או תוספי מזון? דיכאון, ברור לכל, אינו דבר סימפטי, ואחד החומרים העשויים להוריד את מספר האירועים הדיכאוניים, כאמור, הוא אומגה 3. אך מה לעשות אם את לא נוהגת לאכול דגים על בסיס יום-יומי או בכלל? אין דאגה, יש מקור נוסף לצריכתו: תוספי תזונה.

למאמרים נוספים בנושא דיכאון, אומגה 3 ועוד:
ציפרלקס ולוסטרל: הכי יעילות לדיכאון
פעילות גופנית: יותר טוב מתרופות לדיכאון
אומגה 3 לבריאות הלב - יש גם ביין
טיפול בדיכאון: היפריקום יעיל כמו פרוזק
מילון: שמן, שומנים וגם אומגה 3

חוקרים מארה"ב חקרו את השאלה האם חומצות שומן אומגה 3 מדגים יעילות באותה מידה כמו חומצות שומן אומגה 3 מתוספים.

המחקר, שנערך במשך 16 שבועות על נשים שנמצאות לפני גיל המעבר, העלה כי היעילות של תוספי תזונה אומגה 3 בכמוסות יעילה באותה מידה כמו אכילת דגים שמנים.

הויכוח הקודם שהתנהל בעולם בנושא אומגה 3, התמקד בהסיכון של זיהום מאכילת דגים שמנים (כמו עופרת). דאגה זו גרמה לחלק מהארגונים לבטל את ההמלצה על אכילת דגים, במיוחד לנשים בהריון בגלל הזיהום העלול לסכן את העוברים והתינוקות.

דבר זה גרם להגברת ייצור מוצרים המועשרים באומגה 3 בשוק, כאשר אלה המופקים מדגים זוקקו כדי להסיר את כל הזיהומים. לקריאת המשך המאמר לחצו כאן.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר