שוקולד מריר: האבא של כל השוקולדים

כולם ממליצים לכם להימנע משוקולד כי זה משמין? אנחנו דווקא נגיד לכם לאכול שוקולד מריר - כי הוא שומר על כלי הדם והלב. למה שוקולד מריר הוא דבר נפלא, וכמה מומלץ לצרוך ממנו? ענת טימין מסבירה
מאת ענת טימין
| 23/02/2009 |
צפיות: 19,857
תאמינו או לא, אבל למרות ששוקולד עשיר בשומנים ובסוכר, אפשר ליהנות היום משוקולד, רק רצוי שיהיה לא כל כך מתוק. כלומר, שוקולד מריר.

בשנים האחרונות עלתה המודעות ליתרונותיו הבריאותיים של השוקולד המריר מתוך מגוון השוקולדים המוצעים בשוק.

מדוע, אם כן, מומלץ לאכול שוקולד מריר? שוקולד הוא מרכיב טבעי המופק מזרעי העץ הטרופי קקאו, ובשל כך מכיל את היתרונות הבריאותיים הרבים של הירקות הכהים.

היתרונות הם הפלבנואידים הקיימים בו - נוגדי חמצון המגנים על גופנו מפני רדיקלים חופשיים שגורמים לתהליכי הזדקנות ולמחלות לב. השוקולד המריר מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון - לשם השוואה פי שמונה יותר מתותי שדה.

רוצים לדעת עוד על שוקולד ותזונה? היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום תזונת נשים בהריון
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום בישול בריאות

מחקרים אחרונים מראים כי לשוקולד מריר תכונות היכולות לשמור על כלי הדם והלב, כאשר כמות קטנה של שוקולד מריר ביום יכולה להפחית לחץ דם וכולסטרול "רע" (LDL) בכ-10%.

תכונות נוספות ולא פחות חשובות: השוקולד מעורר ייצור של אנדורפינים הגורמים לתחושת הנאה, מכיל סרוטונין החשוב במניעת דיכאון, ובין היתר מכיל גם תאוברומין, קפאין וחומרים נוספים הפועלים כממריצים.

איזה שוקולד הכי מומלץ? מבחינה בריאותית, השוקולד המריר עדיף מכולם היות וככל שכמות הקקאו גבוהה יותר, כך כמות נוגדי החמצון גדולה יותר. לשם השוואה: שוקולד לבן אינו מכיל קקאו כלל.

כשאתם קונים שוקולד יש לבחור את השוקולד המריר המכיל 65% ומעלה מוצקי קקאו. מומלץ לבחור שוקולד ללא תוספות, או שוקולד המכיל אגוזים\קליפות תפוז וכדומה, ולהימנע משוקולד המכיל מילויים כגון: נוגט או קרמל, שיש בהם תוספת של סוכר ושומן.

מה עם השומן בשוקולד המריר? אי אפשר להתעלם מהעובדה ששוקולד הוא מזון עתיר שומן. בכמות של 40 גרם שוקולד מריר המכיל 65% מוצקי קקאו יש כ-13 גרם שומן, מתוכם שמונה גרם הוא שומן רווי. חלק משומן רווי זה, הוא בצורת חומצה סטארית, אשר אינה מעלה את רמת הכולסטרול בדם.

בנוסף, בשוקולד המריר יש גם שומן חד בלתי-רווי כמו בשמן זית, אשר נמצא כמשפר פרופיל שומנים בדם ומונע מחלות לב.

לכתבות נוספות בנושא שוקולד:
וידאו: מי לא אוהב שוקולד?
לאכול כמעט הכל, עם כולסטרול
הלב שלכם צריך שוקולד
5 סכנות תזונתיות מחיי היום יום
מראה מתוק משוקולד

מאזן קלוריות: למרות יתרונותיו הבריאותיים של השוקולד, שוקולד עדיין מכיל ערך קלורי ושומן גבוה ועל כן לא מומלץ לאכול כמות גדולה.

על פי מחקר איטלקי שפורסם ב-2008, כמות של 20 גרם שוקולד מריר מדי שלושה ימים, היא הכמות האידיאלית על מנת להשיג יתרון למערכת כלי הדם והלב. אכילה מעבר לכמות המומלצת נמצאה כמבטלת את היתרונות הבריאותיים.

ב-20 גרם שוקולד מריר יש כ-100 קלוריות. על מנת לשרוף אותם, מומלץ לצאת להליכה של כ-20 דקות בקצב של שישה ק"מ לשעה.

יש לזכור כי במידה ואוכלים שוקולד, יש לשלבו בתפריט מאוזן שכולל גם פירות וירקות הדלים יותר בקלוריות ועשירים באותם נוגדי חמצון, ובוויטמינים ומינרלים נוספים שאינם נמצאים בשוקולד המריר.

שוקולד לסוכרתיים. כיום נמצאים בשוק סוגים שונים של שוקולד ללא סוכר. אך יש לשים לב, אין זה אומר שהמוצר לא מכיל פחמימות (!) שמתפרקות בגוף לסוכר.

מוצרים אלו מכילים תחליפי סוכר כגון: מלטיטול, סורביטול שהינם פחמימה רב-כהלית. מומלץ לצרוך מהם בכמות מוגבלת ובמסגרת ספירת פחמימות בהדרכת דיאטנית. יש להסתכל על הערכים התזונתיים בגב האריזה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר