שוקולד מריר: האבא של כל השוקולדים

כולם ממליצים לכם להימנע משוקולד כי זה משמין? אנחנו דווקא נגיד לכם לאכול שוקולד מריר - כי הוא שומר על כלי הדם והלב. למה שוקולד מריר הוא דבר נפלא, וכמה מומלץ לצרוך ממנו? ענת טימין מסבירה
מאת ענת טימין
| 23/02/2009 |
צפיות: 19,563
תאמינו או לא, אבל למרות ששוקולד עשיר בשומנים ובסוכר, אפשר ליהנות היום משוקולד, רק רצוי שיהיה לא כל כך מתוק. כלומר, שוקולד מריר.

בשנים האחרונות עלתה המודעות ליתרונותיו הבריאותיים של השוקולד המריר מתוך מגוון השוקולדים המוצעים בשוק.

מדוע, אם כן, מומלץ לאכול שוקולד מריר? שוקולד הוא מרכיב טבעי המופק מזרעי העץ הטרופי קקאו, ובשל כך מכיל את היתרונות הבריאותיים הרבים של הירקות הכהים.

היתרונות הם הפלבנואידים הקיימים בו - נוגדי חמצון המגנים על גופנו מפני רדיקלים חופשיים שגורמים לתהליכי הזדקנות ולמחלות לב. השוקולד המריר מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון - לשם השוואה פי שמונה יותר מתותי שדה.

רוצים לדעת עוד על שוקולד ותזונה? היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום תזונת נשים בהריון
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום בישול בריאות

מחקרים אחרונים מראים כי לשוקולד מריר תכונות היכולות לשמור על כלי הדם והלב, כאשר כמות קטנה של שוקולד מריר ביום יכולה להפחית לחץ דם וכולסטרול "רע" (LDL) בכ-10%.

תכונות נוספות ולא פחות חשובות: השוקולד מעורר ייצור של אנדורפינים הגורמים לתחושת הנאה, מכיל סרוטונין החשוב במניעת דיכאון, ובין היתר מכיל גם תאוברומין, קפאין וחומרים נוספים הפועלים כממריצים.

איזה שוקולד הכי מומלץ? מבחינה בריאותית, השוקולד המריר עדיף מכולם היות וככל שכמות הקקאו גבוהה יותר, כך כמות נוגדי החמצון גדולה יותר. לשם השוואה: שוקולד לבן אינו מכיל קקאו כלל.

כשאתם קונים שוקולד יש לבחור את השוקולד המריר המכיל 65% ומעלה מוצקי קקאו. מומלץ לבחור שוקולד ללא תוספות, או שוקולד המכיל אגוזים\קליפות תפוז וכדומה, ולהימנע משוקולד המכיל מילויים כגון: נוגט או קרמל, שיש בהם תוספת של סוכר ושומן.

מה עם השומן בשוקולד המריר? אי אפשר להתעלם מהעובדה ששוקולד הוא מזון עתיר שומן. בכמות של 40 גרם שוקולד מריר המכיל 65% מוצקי קקאו יש כ-13 גרם שומן, מתוכם שמונה גרם הוא שומן רווי. חלק משומן רווי זה, הוא בצורת חומצה סטארית, אשר אינה מעלה את רמת הכולסטרול בדם.

בנוסף, בשוקולד המריר יש גם שומן חד בלתי-רווי כמו בשמן זית, אשר נמצא כמשפר פרופיל שומנים בדם ומונע מחלות לב.

לכתבות נוספות בנושא שוקולד:
וידאו: מי לא אוהב שוקולד?
לאכול כמעט הכל, עם כולסטרול
הלב שלכם צריך שוקולד
5 סכנות תזונתיות מחיי היום יום
מראה מתוק משוקולד

מאזן קלוריות: למרות יתרונותיו הבריאותיים של השוקולד, שוקולד עדיין מכיל ערך קלורי ושומן גבוה ועל כן לא מומלץ לאכול כמות גדולה.

על פי מחקר איטלקי שפורסם ב-2008, כמות של 20 גרם שוקולד מריר מדי שלושה ימים, היא הכמות האידיאלית על מנת להשיג יתרון למערכת כלי הדם והלב. אכילה מעבר לכמות המומלצת נמצאה כמבטלת את היתרונות הבריאותיים.

ב-20 גרם שוקולד מריר יש כ-100 קלוריות. על מנת לשרוף אותם, מומלץ לצאת להליכה של כ-20 דקות בקצב של שישה ק"מ לשעה.

יש לזכור כי במידה ואוכלים שוקולד, יש לשלבו בתפריט מאוזן שכולל גם פירות וירקות הדלים יותר בקלוריות ועשירים באותם נוגדי חמצון, ובוויטמינים ומינרלים נוספים שאינם נמצאים בשוקולד המריר.

שוקולד לסוכרתיים. כיום נמצאים בשוק סוגים שונים של שוקולד ללא סוכר. אך יש לשים לב, אין זה אומר שהמוצר לא מכיל פחמימות (!) שמתפרקות בגוף לסוכר.

מוצרים אלו מכילים תחליפי סוכר כגון: מלטיטול, סורביטול שהינם פחמימה רב-כהלית. מומלץ לצרוך מהם בכמות מוגבלת ובמסגרת ספירת פחמימות בהדרכת דיאטנית. יש להסתכל על הערכים התזונתיים בגב האריזה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 308
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 821
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,029
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 779
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,814
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,232
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 627
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 695
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 583
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 853
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד