הכל על טיפול במים (או: תשתחרר, גבר)

יש לכם שרירים תפוסים, כאבי שרירים אחרי אימון, או שסתם בא לכם לשחרר את הגוף? (ברור שכן) אז עשו טיפול במים. שימו סנפירים, שחו שחייה מתונה, ובצעו מתיחות בסיום כל בריכה. אורי סלע משתחרר
מאת אורי סלע
| 04/02/2009 |
צפיות: 8,282
לפעמים אנו מרגישים שכואבים לנו השרירים, לאחר אימון בחדר כושר, הליכה, ריצה, או כל אימון גופני אחר.

בדרך כלל כאב זה חולף עד 24 שעות לאחר האימון, והוא שכיח מאוד כאשר לא עושים פעילות גופנית באופן קבוע ומתחילים להתאמן בבת אחת, או כאשר עובדים על קבוצות שרירים שונות, שרירים שלא היינו מורגלים אליהם.

ישנם מאמרים רבים המסבירים את הקשר והתהליך שעובר השריר כשחוזרים להתאמן, עם זאת, לפעמים השריר ממשיך לכאוב גם לאחר 24 שעות מהאימון, שבוע ויותר, ואפילו כאב שלא עובר כלל.

במאמר זה ננסה לתת מספר טיפים על מנת לשמור על השרירים שלנו חזקים, גמישים ואלסטיים. חשוב לציין שאם הכאב הוא חזק מאוד מומלץ להתייעץ עם רופא ולעשות בדיקות דם. חוסר בפרמטר מסוים בגוף יכול לפגוע במערכות נוספות בגוף ולהשפיע על התאוששות השריר ועייפות כללית של הגוף.

לשאלות על טיפול במים ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום אורתופדיה
פורום פיזיותרפיה
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים

אנו מאמינים שהכאב הוא החבר שלנו וצריך להקשיב לו, כי כנראה שהוא מסמן לנו שעשינו משהו לא נכון, העמסנו על הגוף יותר ממה שהוא מסוגל, לא נתנו לשריר את המרכיבים הדרושים על מנת להיבנות, לא עשינו מתיחות ועוד.

לפני שאנו רצים לרופא כדאי לבדוק מספר דברים:

1. האם התחלנו להתאמן בצורה מבוקרת ובדופק של 50%-60%?

2. האם דאגנו לאכול משהו קל לפני האימון כדוגמת בננה, פרוסת לחם עם גבינה, ריבה או מאכל קל אחר עשיר בפחמימות.

3. אם נתפסות לנו הרגליים בזמן אימון או בשינה כנראה שיש לנו חוסר במגנזיום שהכרחי לתפקוד תקין של השרירים ולוקח חלק בתהליכים שיוצרים ומשחררים אנרגיה. את המגנזיום ניתן לקבל או דרך עלים ירוקים והירוקים בכלל או דרך קפסולות.

4. האם עשינו שחרור והרפיה בסיום האימון.

5. האם סיימנו את האימון במתיחות של חמש דקות על אותם קבוצות שרירים שעבדו באימון?

6. והאם אנו ישנים מספיק בלילה, תהליך בניית השריר נעשה בזמן מנוחה וללא אותה מנוחה אנו מעמיסים על הגוף ופוגעים בשריר, ובכך לא רק השריר עייף ותפוס אלא גם הגוף ואנחנו.

ישנם מגוון אימונים קלים עד קשים שעוזרים מאוד לשחרור הסטגנציה (התפיסות) בגוף, והכל במים.

הטיפול במים לכאבי שרירים ושחרור הגוף

בטיפול במים, מומלץ כי המים בבריכה יהיו בטמפ' של 30-34 מעלות - המים החמים וסגולות המים בלבד עוזרים מאוד לשחרור השרירים והמתח מהמפרק.

במים יש לחץ הידרוסטאטי שלוחץ על הגוף 60% יותר מהאוויר, ההרגשה היא כמו ליטוף מאוד עדין על הגוף כשהגוף בתנועה בתוך המים.

אנו נתרכז באימון נטרלי שיכול לעזור ולמנוע כאבי שרירים. לפני הכניסה למים מומלץ לחמם את הגוף כמספר דקות, אחר כך לשים סנפירים על הרגליים ולשחות חתירה ללא נשימה. קצת לפני שנגמר האוויר עוצרים ומחזירים נשימה. במידה ויודעים לנשום בסגנון החתירה כמובן מומלץ לנשום כפי שיודעים.

בסיום כל בריכה יש לבצע מתיחת סנפיר - מישרים את הרגל, תופסים את הקצה של הסנפיר ומותחים את הסנפיר כלפי הגוף.

השילוב של שחייה מתונה בדופק נמוך של כ-50% עוזרת לשחרור כל המפרקים והשרירים ולפירוק חומצת החלב בשריר.

בסיום כל בריכה בצעו מתיחה של הדו ראשי ירכי (דרך מתיחת הסנפיר), התאומים וקצת שרירי הגב. במהלך היום אנו עומדים הרבה על הרגליים, יושבים מול מחשב ולוחצים על הגב התחתון, בטכניקה זאת של עבודה על השריר ומתיחה ישר אחר כך, טווח התנועה משתפר בקצב מהיר הרבה יותר ומאפשר לנו להעמיס יותר על השריר.

מאמרים נוספים באורתופדיה:
סקר: כ-40% מהישראלים סובלים מכאבי גב
נעלי עקב: על יופי משלמים, בבריאות
נעלי עקב: היופי עולה, והרבה
דלקת מפרקים? עשו תרגילי תפילה
כאבים בעקב - כיצד מטפלים ב"דורבן"

ספורטאים מקצועיים גם כן משתמשים בטכניקה זאת (של עבודה על שריר וישר מתיחה) על מנת שיוכלו להעמיס יותר, במיוחד בתקופות עומס כדוגמת מחנות אימונים וכו'.

אנו גם נמצאים בסוג של מחנה אימונים קבוע, מתחים מהחיים, מיתון, ישיבה של שעות מול מחשב ועוד' ולכן תופעת השרירים התפוסים, במיוחד כשאנו רוצים להוסיף אימונים, מתחילה להיות יותר שכיחה ולכן מומלץ להתחיל ב-10 בריכות איטיות ועם הזמן מוסיפים בריכות ומתאמנים יותר, ובכל סיום בריכה עושים מתיחות. לאחר אימון אחד או שניים מרגישים הקלה משמעותית במפרקים ובשרירי הרגליים והגוף.

מה עושים אם לא יודעים לשחות? מומלץ ללכת במים באזור הרדוד של הבריכה כדקה ולבצע מתיחות שונות לרגליים פעמיים - 10 שניות בכל רגל, מתיחת עקב לישבן, כך יוצא שהולכים כדקה ומותחים דקה.

תהליך הטיפול במים לוקח כשלושה חודשים. טווח השריר משתפר פלאים וניתן באימונים הנוספים (אם עושים כאלה) להגיע לתוצאות טובות יותר.

מה מטרת הסנפירים? אנו רוצים אלסטיות בגוף והסנפיר יוצר טווח תנועה מאוד גדול של השריר, זה דומה לרקדנית שרוקדת על פויינט ברגליים (ריקוד על קצות האצבעות). אותו פויינט של כף הרגל משנה לנו את מנח הרגל ויוצר גמישות ואלסטיות בריצה, הליכה או כל פעילות אחרת ובכך הקשיות והקשיחות של השריר נדחית בהרבה, ואנו מרגישים קלים יותר והכאב יורד ונעלם.

התרגילים במים מומלצים גם למי שאין לו כאבי שרירים ורוצה ליהנות מהארכה ושחרור של הגוף.

לאתר עולם המים

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תסמונת הצביטה בכתף: תסמינים, גורמים ותרגילי פיזיותרפיה
פיזיוקליק
| 16/05/2019 |
צפיות: 311
אתם חשים כאב הדומה לצביטה באזור הכתף בעת הרמת היד כלפי מעלה? אתם לא מדמיינים. הכאב החד הזה הוא חלק מתסמונת הצביטה בכתף. מה הגורמים לתסמונת? מה הם דרכי הטיפול? וכיצד פיזיותרפיה מסייעת לשיפור הבעיה הרפואית?
קרא עוד
פיזיותרפיה לטיפול בוורטיגו
פיזיוקליק
| 28/04/2019 |
צפיות: 861
האם הרגשתם לאחרונה שכל העולם מסתובב לכם? שאתם לא מסוגלים לשמור על שיווי המשקל שלכם? אולי אתם סובלים מוורטיגו. תרגילי פיזיותרפיה הם אחד מהפתרונות היעילים ביותר לטיפול ומניעת התקפים אלו. מה כולל הליך השיקום? כיצד פועל כל תרגיל? ואילו תרגילים יש לבצע בבית?
קרא עוד
כיצד פותרים כאבים לאחר ניתוח?
ד"ר אלון מרגלית
| 17/04/2019 |
צפיות: 965
לאחר כל הליך כירורגי באשר הוא מגיע כאב. הכאב הפיזי עלול לגרום לסבל נפשי. שני גורמים אלו יכולים לעכב את הליך ההחלמה. מדוע אסורה מנוחה מלאה? כיצד בונים תכנית שיקום מדויקת? ומה חשיבות השינה להליך?
קרא עוד
Text neck: כאבי צוואר בשל שימוש בטלפון הנייד
פיזיוקליק
| 08/04/2019 |
צפיות: 754
שימוש רב במכשיר הסלולרי נחשב לגורם מרכזי בהצטברות מתח וכאב באזור העורף. מה ניתן לעשות כדי למנוע תחושות אלו? כיצד מפחיתים עומס מאזור זה? ומדוע אורח החיים שלנו הוא האשם המרכזי?
קרא עוד
רכיבת אופניים: כיצד מבדילים בין פציעה לחבלה?
ד"ר איל יעקבי
| 31/03/2019 |
צפיות: 727
האופניים הפכו ממזמן לכלי תחבורה לכל דבר בישראל. הם שורפים קלוריות, משפרים סיבולת לב ריאה, גורמים לזרימת אדרנלין בגופנו ויש להם חלק בלתי נפרד מתרבות הספורט האתגרי ברחבי העולם. אז איך אפשר ליהנות מהתחביב המחטב ולהשאיר אותו נטול פציעות וחבלות?
קרא עוד
דלקת עצם הזנב: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 25/03/2019 |
צפיות: 379
עצם הזנב נחשבת לשארית אבולוציונית, אבל בעלת חשיבות רבה לגוף האדם. דלקת באזור זה שכיחה בקרב רבים מהאוכלוסייה, וניתנת לטיפול במגוון דרכים. רק הקשיבו לגוף שלכם, אל תזניחו וטפלו בהקדם האפשרי
קרא עוד
שחיקה במפרק הירך: האויב השקט שלכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 21/02/2019 |
צפיות: 642
שחיקה במפרק הירך היא הצורה השכיחה ביותר של שחיקת מפרקים בגוף האדם, תופעה אשר משפיעה על חייהם של מיליונים סביב העולם. מי הן קבוצות הסיכון למחלה? מהם הגורמים והתסמינים שלה? וכיצד מתמודדים עם המחלה המסובכת בעלת השם היותר מסובך – אוסטאוארתריטיס?
קרא עוד
הפתרון לכאבי ברכיים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/08/2018 |
צפיות: 2,082
סחוס הוא רקמת החיבור הנמצאת בחלקים רבים של הגוף. חרף העובדה שמדובר בחומר קשה וגמיש, קל מאוד להיווצר בו נזק שעלול לגרום לכאבים עזים
קרא עוד
ריצה – מכונה לריסוק מפרקים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/08/2018 |
צפיות: 1,244
האם יכול להיות שטקס הריצה הכה בריא לנפש ולמערכות הגוף, רק מזיק לכם בסופו של דבר?
קרא עוד
מרפק גולף: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/06/2018 |
צפיות: 1,210
מרפק גולף היא דלקת בפנים המרפק הנגרמת בעקבות תנועה רפטטיבית הפוגעת בגידים שבזרוע. במנוחה ובתרגול של טכניקה נכונה אפשר להחלים מהמצב ללא צורך בהתערבות כירורגית
קרא עוד