אין זמן לפעילות גופנית? לפחות עשו סקס

כולם אומרים לכם: פעילות גופנית חשובה לבריאות! ובכל זאת אתם לא עושים אותה מספיק. אז הנה הצעה: עשו סקס, והרבה! מחקרים רבים מצאו כי סקס שורף קלוריות, מפחית מחלות לב, מונע דיכאון ועוד
פרופ` רפי חרותי
| 23/10/2008 |
צפיות: 12,154
האם יש קשר בין פעילות גופנית לבין פעילות מינית?! עד כמה סקס תורם לגופנו? נשמע פיקנטי וצהוב, אך עובדה שחוקרים רבים בדקו את הקשר של תרומת סקס לכושר גופני, ולא רק על מנת לספק כותרות לצהובונים.

הממצאים הרבים מצטברים, חלקם מפתיעים וחלקם כלל לא. אנסה להביא בקצרה מהעושר שעלה עד כה בחכתם של החוקרים. כשתגמרו לקרוא, תוכלו לענות ביתר ודאות על שאלה זו.

כבר בשנות ה-60 מצאו צמד החוקרים האמריקאיים הידוע מסטרס וג'ונסון שהדופק בעת גירוי מיני מגיע עד ל-150 פעימות לדקה (כמו בשיא מאמץ).

כמו כן נצפתה עליה בלחץ דם סיסטולי. ידוע גם שבמהלך יחסי מין מופעלים שרירי האגן, הירכיים, הישבן, הזרועות, הצוואר והחזה. מה עוד נמצא?

סקס מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב. במחקר מעקב ממושך בארה"ב נמצא שקיום יחסי מין לפחות שלוש פעמים בשבוע מפחית בחצי את הסיכון ללקות בהתקף לב או בשבץ.

למידע נוסף על אין אונות, אימפוטנציה, ערמונית:
פורום מין וסקסולוגיה
פורום אורולוגיה, אימפוטנציה
פורום כושר גופני
פורום סקס נוער
פורום זהות מינית, תפקוד מיני

כלומר, פעילות מינית, היא סוג של פעילות גופנית (מהנה יותר או פחות... ), הגורמת לשיפור סבולת לב-ריאה, ובמישרין גם עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב. בפעילות מינית נמרצת שורפים כ- 100-250 קלוריות.

סקס משפר את תהליך ההזדקנות. גם בגיל המבוגר למיניות השפעה רבה על איכות החיים. בסקר שנעשה ע"י אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, נמצא שתכיפות יחסי המין וההנאה מהם היתה גבוהה יותר בקבוצת גברים ונשים מבוגרים (מעל גיל 65), שעסקו בפעילות גופנית סדירה, לעומת עמיתיהם העצלים.

נמצאה התאמה מלאה בין שביעות הרצון מחיי המין לבין דרגת הכושר הגופני. החוקרים מסיקים שכושר גופני ותכיפות יחסי מין גבוהה מהווים שניהם גורמים משפרים בתהליך ההזדקנות.

פעילות גופנית משפרת הנאה מסקס. חוקרים באוסטרליה בדקו השפעה של פעילות אירובית סדירה במשך תשעה חודשים בקרב 78 גברים צעירים ובריאים, שלא היו פעילים גופנית קודם לכן.

הגברים התאמנו בקבוצות במשך כ-60 דקות לפחות שלוש ימים בשבוע. מהנתונים על התפקוד המיני של אותם גברים לקראת סוף תקופת המחקר, נמצא שחלה עליה ניכרת לא רק בתכיפות יחסי המין, אלא גם עליה ניכרת בשביעות הרצון מאיכות המין, כגון, עליה בעוצמת האורגזמות. לא רק זאת, נמצאה התאמה בין השיפור בכושר לבין העליה במידת ההנאה.

סקס מפחית דיכאון. נמצא שנשים פעילות יותר מבחינה מינית נטו פחות לדיכאון. בני זוגן של אותן נשים לא השתמשו בקונדום לעומת קבוצת הנשים האחרת. מבצעי המחקר אינם בטוחים האם תדירות יחסי המין גרמה לירידת שיעור הדיכאון, או שמא עצם העובדה שלא נעשה שימוש בקונדום, שכן הורמון שנמצא בזרע בשם פרוסטגלנדין עשוי להשפיע על ידי ספיגתו בדרכי המין של אותן נשים.

שלל מחקרים נוספים מציג את ההשפעה החיובית של סקס על בריאותנו: סקס מפחית אוסטיאופורוזיס - בשל המרצת ייצור הטסטוסטרון, מה שגורם לחיזוק העצמות והשרירים.

סקס מפחית כאב - אורגזמה מעוררת שחרור כימיקלים מהמוח (אנדורפינים), אשר מצידם פועלים כמשככי כאבים טבעיים. סקס מוריד מתח - הרפיה לאחר אורגזמה מפחיתה את המתח בכל קבוצות השרירים, במיוחד בצוואר ובגב.

סקס מחזק את מערכת החיסון - באנשים המקיימים יותר יחסי מין נמצאו רמות גבוהות יותר של נוגדנים מסוג אימונוגלובין A (להם השפעה חיובית על מערכת החיסון).

מחקר שהתפרסם בכתב העת הרפואי היוקרתי JAMA, מצביע על כך שהפחתה במשקל ופעילות גופנית שיפרו את התפקוד המיני של יותר משליש מהגברים שסבלו מכשל זקפתי.

לכתבות נוספות על שפיכה, סקס ועוד:
7 בעיות סקס נפוצות, ופיתרונן
מיניות האישה: זה באמת לא הגיל (וידאו)
"ויאגרה" לנשים - בקרוב על המדפים?
10 שאלות שגברים שואלים סקסולוגים
לא רק לזיקפה - ויאגרה גם מגרה

במחקר השתתפו גברים בריאים שסבלו מעודף משקל ופגיעה בזקפה, וקיבלו תוכנית מסודרת להפחתה במשקל על ידי דיאטה ופעילות גופנית סדירה.

לאחר שנתיים של מעקב נמצא שגברים מהקבוצה הראשונה הגבירו את הפעילות הגופנית שלהם (מ-48 דקות שבועיות ל-195 דקות!), הקפידו על תזונה נכונה והפחיתו במשקל (ממוצע של 20 ק"ג), ובמקביל שיפרו משמעותית את היכולת הזקפתית (הנמדדת בסיוע שאלונים).

נשאלת השאלה - האם סקס יכול להחליף פעילות גופנית?! מפתה ככל שזה נשמע, סקס אינו מספיק. קיום יחסי מין בלבד לא שומר על כושר גופני או משפר אותו.

לעומת זאת, כושר טוב עשוי לשפר את התפקוד המיני. כדי לשמור על כושר טוב, יש לאמן את מערכת לב-ריאות באמצעות פעילות אירובית, כמו הליכה מהירה או שחייה, לפחות שלוש פעמים בשבוע.

עצה בנושא: באנשים מעל גיל 40 מומלץ לבצע מבחן מאמץ (ארגומטריה) לפני התחלת פעילות סדירה, על מנת לאתר מקרים בהם הלב אינו מקבל מספיק חמצן בעת מאמץ, למרות שהאדם המבצע את הבדיקה מרגיש מצוין.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם פרופ' רפאל יוסף חרותי

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד