ג'אנק פוד יעזור לדיאטה שלכם?

חשבתם כבר להכריז מלחמה על סניפי המזון המהיר? דמעות של כאב עלו בכם בכל פעם שעברתם ליד דוכן פלאפל או שווארמה? רותי ברקן כאן כדי להוציא אתכם מהדיכאון - כי אפשר גם ג'אנק פוד וגם דיאטה
מאת רותי ברקן
| 10/07/2008 |
צפיות: 8,581
כאשר מתחילים דיאטה, אחד הדברים המבאסים בה, היא הידיעה שמעכשיו אין יותר כניסה לממלכת הג'אנק פוד.

אין יותר בילוי במקדונלד, אין אוכל זריז בבורגר קינג או בבורגר ראנץ', ואין עצירה ליד דוכני הפלאפל או השווארמה במקום ארוחת צהריים.

היות שאני מבטיחה לכל אנשיי שהם לא יהיו רעבים, ושהם יבחרו מה לאכול, החלטתי לראות איך אפשר ל"גייס" גם את ממלכות הג'אנק פוד לעזרת האנשים שרוצים לרזות ואוהבים מסעדות כאלו.

לבסוף מצאנו דרך, בבית החולים מאיו קליניק בארצות הברית מציעים לנו שש דרכים להוריד במשקל בלי לוותר לחלוטין על המזון המהיר.

כן, גם במסעדות המזון המהיר תוכלו להמשיך ולשמור על הבריאות וגם על הדיאטה! בואו נבדוק יחד כיצד.

למידע נוסף בנושא דיאטה, ג'אנק פוד היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה
פורום שומנים בדם, מחלות לב
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום תמיכה בדיאטה

עלינו לאמץ שישה כללים פשוטים, אותם נצטרך לזכור כאשר נהיה רעבים: מצמצום כמויות ועד החלפת תוספות.

1. העדיפו מאכלים צלויים על פני מטוגנים: מאכלים מטוגנים בפירורי לחם, כמו כריכים של שניצל ודגים מטוגנים, הם עתירי שומן וקלוריות. בחרו בנתחי בשר רזים, צלויים או קלויים, כמו חזה עוף או הודו.

2. אל תתביישו לבקש תחליפים: עמדו על זכותכם לבקש תוספות ותחליפים בריאים יותר גם בדוכני המזון המהיר.

כך למשל בקשו מיונז מופחת שומן או חרדל, ובמסעדה מקסיקנית בקשו רוטב סלסה במקום גבינה מגוררת ורוטב נאצ'ו גבינה. נסו להימנע מרטבים מיוחדים, כמו רוטב טרטר, שמנת חמוצה ותבלינים עתירי קלוריות.

רוצים לדעת כמה קלוריות שרפתם היום? היכנסו: מחשבון קלוריות
רוצים לדעת מהו המשקל האידיאלי שלכם? היכנסו: מחשבון משקל אידיאלי

בדוכני השווארמה או הפלאפל בחרו בסלטים ללא מיונז, ובקשו את האוכל בצלחת במקום בפיתה ובכך בלבד תחסכו כ-300 קלוריות.

3. שימו לב למה שאתם שותים: משקה מוגז גדול (כ-940 מ"ל) מכיל כ-400 קלוריות, במקומו כדאי לבחור במשקה מוגז דיאט, מים, תה קר לא ממותק, סודה או מים מינרליים.

ותרו גם על משקאות כמו מילקשייק או משקאות אחרים שמכילים גלידה, שעלולים להכיל יותר מ-1,000 קלוריות ואת כל הקצבה היומית המותרת של שומן רווי.

לכתבות נוספות על דיאטה, ג'אנק פוד:
5 סכנות תזונתיות מחיי היום יום
מה אתם אוכלים שם בחוץ?
ולנו יש פלאפל, פלאפל, פלאפל
המהפכה הצרפתית: ג'אנק פוד החוצה
תזונת הריון: ג'אנק פוד יזיק לילד שלך

4. הזמינו מנות קטנות: מסעדות המזון המהיר מציעות מגוון גדלים לכל מנה. בחרו במנה הקטנה ביותר, אם יש כזו.

ותרו על המבורגר עם שתי קציצות, שיכול להכיל יותר מ-1,000 קלוריות ו-70% שומן ובמקומו העדיפו המבורגר בגודל רגיל או כזה שעשוי מעוף, שעשוי להכיל 300-250 קלוריות בלבד.

ותרו גם על מנה גדולה של צ'יפס מטוגן או טבעות בצל ואם אתם ממש מוכרחים הסתפקו במנה הקטנה. השינוי הזה בלבד יכול לחסוך לכם כ-300 קלוריות.

5. הזמינו תוספת בריאה יותר: נצלו את היתרונות בתוספות הבריאותיות שמוצעות לכם. כך למשל במקום צ'יפס בחרו סלט עם רוטב דל שומן או תפוחי אדמה אפויים, או הוסיפו למנה קערת פירות.

6. בחרו בירקות ירוקים: לפתיחה אכלו סלט עם עוף צלוי ורוטב ללא שומן או דל שומן.

היזהרו מסלט עתיר קלוריות כמו כזה שמכיל רוטב שמן, עוף מטוגן בפירורי לחם או כל תוספת מטוגנת אחרת. ותרו על תוספות לסלט כמו גבינה, קרוטונים וצ'יפס.

לאתר דיאטות

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר