ארוחת בוקר זה אורח חיים בריא

ארוחת בוקר חשובה יותר מכפי ששיערתם, מחקר חדש הוכיח את הקשר בין החמצת ארוחת בוקר להשמנה בקרב מתבגרים. מעכשיו, אל תדלגו על ארוחת בוקר
ד``ר אסנת רזיאל
| 053-4877813 | 08/04/2008 |
צפיות: 6,712
עכשיו זה בדוק: לא רק שארוחת הבוקר טובה לבריאותנו, היא גם טובה לנו לשמירה על המשקל.

מחקר חדש, שהתפרסם בגליון מרץ 2008 של העיתון הרפואי Pediatrics, ונערך על ידי חוקרים באוניברסיטת מיניסוטה בארה"ב, מגלה כי לא רק שארוחת הבוקר טובה לבריאותנו, היא גם טובה לגזרה.

אנו חיים בקצב חיים מטורף, עבודה במשך שעות ארוכות ובלתי אפשריות, ילדים ובית לתחזק ועוד ועוד. למעט בסופי שבוע, מי מאיתנו חושב על ארוחת הבוקר כעל משהו שהוא הכרחי?

למי יש זמן לזה בכלל? אנו אומרים לעצמנו, ופשוט נוטים לדלג עליה. ובכן, מסתבר שכדאי לפנות לארוחת הבוקר את הזמן הראוי לה, שכן מדובר בארוחה החשובה ביותר של היום.

למידע נוסף בנושא היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום הפרעות אכילה

החוקרים גילו כי בני נוער שאכלו ארוחת בוקר בצורה סדירה וקבועה הם בעלי סיכויים טובים יותר לשקול פחות ולאכול בריא יותר. לעומתם, צעירים שדילגו על ארוחת הבוקר הם בעלי סיכויים גבוהים יותר ללקות בהשמנת יתר.

המחקר בדק 2,216 מתבגרים ועקב אחר הרגלי ארוחת הבוקר שלהם במשך חמש שנים. התוצאות הראו, כי בני הנוער שנטו לאכול ארוחת בוקר היו רזים יותר מבני הנוער שדילגו על ארוחת הבוקר.

הצעירים שדילגו על ארוחת הבוקר שקלו בממוצע 2.3 קילוגרם יותר מהצעירים שאכלו אותה באופן סדיר.

"מה שמצאנו במחקר היה כי צעירים שאכלו ארוחת בוקר באופן סדיר, מדי יום, היו בעלי אורח חיים בריא יותר", כך אומר ד"ר מארק פריפרייה מעורכי המחקר.

"הצעירים שאכלו ארוחת בוקר היו פעילים יותר ובעלי הרגלי תזונה טובים יותר מעמיתיהם שדילגו עליה וכמו כן, צרכו פחות שומן וכולסטרול ויותר סיבים, ובכלל נטו לשמור על אורח חיים בריא יותר".

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
השמנה: במה שונים הגברים מהנשים?
השמנת ילדים: גם מעט זה הרבה
דיאטה, למה זה לא מצליח לי?
למה הילדים שמנים? בגלל החברה
משטר חכם: לאכול כל 3 שעות

על פי נתוני מחקר אחר, עולה כי 25% מקרב הילדים בארצות הברית נוטים לדלג באופן קבוע על ארוחת הבוקר בעוד בשני העשורים האחרונים, קצב העליה בהשמנת יתר בילדים הוכפל ובמתבגרים הושלש.

המתבגרים חושבים בטעות, כי אם יותרו על ארוחת הבוקר יחסכו קלוריות וירזו, אך בסופו של דבר כפי שמוכיח מחקר זה, התוצאה היא הפוכה. הדילוג על ארוחת הבוקר מביא להשמנה ובמקביל גם לפחות ריכוז בלימודים, פחות אנרגטיות ולאורח חיים לא בריא.

נדמה כי שמענו רבות במהלך חיינו עצות "סבתא" על חשיבות ארוחת הבוקר ולא ממש טרחנו להקשיב. אולי כעת, עם ההוכחה הברורה לקשר הישיר בין החמצתה לבין עליה במשקל, נקשיב מעט יותר...

ואתם? אכלתם היום כבר את ארוחת הבוקר שלכם?

לאתר מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר אסנת רזיאל
מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה
טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת, ניתוחים חוזרים להרזיה