יוגה נשית: כן לנשים בלבד

גם ביוגה, כמו בהרבה דברים אחרים, יש הבדל בין גברים לנשים. למה לכן להכיר יוגה נשית? כי היא מציעה תובנות לנשים, מאפשרת להתמודד עם בעיות, ומסדירה את הפעילות ההורמונלית. יוגה בשירות האישה
מאת לילך מיכאלוביץ
| 28/03/2008 |
צפיות: 10,693
יוגה נשית היא שיטת תרגול המשלבת בין מסורת היוגה לבין הבנת דרך הפעולה הייחודית של הגוף הנשי.

שיטת התרגול מעניקה פרשנות נשית לא רק לתנוחות השונות, אלא גם ובעיקר לתובנות העמוקות שהיוגה יכולה להציע לנשים במעגלי חייהן המשתנים.

היוגה היא תורה בת אלפי שנים, שהתפתחה מתוך קשב עמוק לאדם, לטבע שסביבו, למערכות היחסים שלו עם עצמו ועם סביבתו ולמעשה לחיים עצמם.

המילה יוגה פירושה איחוד. איחוד האדם עם עצמו, עם סביבתו, עם אלוהיו וכדומה. ראשיתה של היוגה אינה בתרגול הפיזי כי אם בתרגול מנטלי, תרגול התודעה.

התרגול הגופני התפתח בשלב מאוחר יותר מתוך אמונה כי התודעה, הנפש, שוכנות בתוך גוף שזקוק לנוחות ויציבות.

פיתוחה והעמקתה לאורך ההיסטוריה נעשו בעיקר על ידי גברים. רוב מתרגלי היוגה היו גברים ולכן הותאם התרגול אליהם.

לשאלות בנושא, היכנסו לפורומים:
פורום יוגה, מדיטציה
פורום רפואה משלימה
פורום רפואה סינית
פורום כושר גופני
פורום כושר קרבי

גם ביוגה, נשים שונות מגברים. שונות: לא טובות פחות, לא מסוגלות פחות, אלא בנויות אחרת ועל כן זקוקות לעבודה ממקום שונה.

למשל, אזור רצפת האגן אצל נשים אוגר מידע משמעותי על חייהן, בגוף ובנפש. יוגה נשית מאפשרת עבודת עומק על אזור רצפת האגן, כך שנשים יכולות להתמודד טוב יותר עם המחזור החודשי, עם בעיות פוריות, עם תופעות כמו מיגרנות חוזרות או עם תנודות המקושרות לגיל המעבר.

ביוגה נשית ניתן את הדעת על ההורמונים הנשיים, ועל השפעתם לאורך השנים, ונתרגל תנוחות ונשימות אשר עוזרות להסדיר את הפעילות ההורמונלית ולאפשר לה לעבוד במיטבה.

ביוגה נשית יש חשיבות למידע כמו: האם את בהריון? האם את סובלת ממתחים קבועים? האם את בטיפולי פריון או אחרי לידה? האם התחילו תופעות המקושרות לגיל המעבר? המידע הוא חלק מהתרגול, ויש התאמה אישית לנשים בהתאם למצבן.

עוד על כושר גופני:
טיפים: לחזור לכושר באושר
אימון כוח או אימון אירובי?
קלוריות שלא נספרות - זה משמין
כושר: הכיני גופך לקיץ
ספורט: בנות משקיעות יותר?

ביוגה נשית נעשית עבודה עם מערכת השרירים המייצבת - קבוצת שרירים עמוקים, אשר מייצבת את שאר התנועות השגרתיות של הגוף, אך ברוב התרגולים היא מוזנחת.

כאשר מאפשרים לשרירים אלה לעבוד היטב, הם תומכים ומייצבים את השלד, כך שתנועות הגוף נעשות באופן נכון יותר. החיזוק מפחית נזקים אפשריים לגוף, כמו כאבי גב, פריצות דיסקים, מתח בחגורת כתפיים, חולשה באברי האגן ועוד ועוד.

לאתר גרייט שייפ

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד