כושר: יתרונות אימון הכוח

אימוני כוח תורמים לשיפור מסת השרירים, לחיזוקם, לעליה בקצב חילוף החומרים, לחיזוק עצמות, למניעת מחלת הסוכרת ולמיתון השפעות ההזדקנות. כל היתרונות הללו ואתם עדיין לא מתאמנים?!
מאת עמית גרינברג
| 24/12/2007 |
צפיות: 7,945
אנשים מבוגרים שאינם עוסקים באימוני כוח סדירים מאבדים כשניים עד שלושה ק"ג שריר בכל עשור.

רק אימוני כוח תורמים לשיפור מסת השרירים, ואף תורמים לחיזוקם בתקופת גיל הביניים ובשנים שלאחר מכן.

עליה בקצב חילוף החומרים. מחקרים הראו שמבוגרים שהוסיפו באמצעות אימון מסה שרירית לגופם שיפרו באופן בולט את קצב חילוף החומרים.

חשוב להבין שכל ק"ג שריר דורש לתחזוקתו היומית כ-80 קלוריות במצב מנוחה. בשעת מאמץ עולה הניצול האנרגטי של השריר באופן דרמטי וזאת כתוצאה מהדרישות המטבוליות החדשות שנוצרו בזמן המאמץ.

מבוגרים שהצליחו לשנות את הרכב גופם (העלו את מסת השריר וצמצמו את מסת השומן) באמצעות אימון כוח מבוקר צורכים עתה יותר קלוריות במהלך היום, עובדה התורמת להפחית את כמות השומן שהם צברו בגופם במהלך חייהם.

לשאלות בנושא, היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום רפואת ספורט
פורום פילאטיס
פורום יתר לחץ דם
פורום ניתוחי לב

הקשר בין אימון כוח למחלת הסוכרת. במחקר שנערך באוניברסיטת מרילנד נמצא שאימון כוח מבוקר שנמשך לאורך ארבעה חודשים תרם לעליה של 23% בניצול הגלוקוז בדם.

מאחר שחילוף חומרים לקוי של גלוקוז עלול לגרום למחלת הסוכרת יש בממצא החשוב בשורה של ממש למרבית האנשים הנמצאים בקבוצת הסיכון להתפתחותה של מחלת הסוכרת.

הקשר בין אימון הכוח לעליה במסת המינרלים בעצם וחיזוקה. תוכנית מבוקרת והדרגתית של אימוני כוח משפיעה על מסת השריר ועל מסת העצם באופן דומה. אותו גירוי שתורם לעליה בחלבוני השריר(עליה במסה) תורם אף לעליה בתכולת המינרלים בעצם.

במחקר שנערך באוניברסיטת מרילנד, נמצא שאימון כוח מבוקר תרם לעליה משמעותית בתכולת המינרלים של העצם בתום ארבעה חודשים של אימון.

אימוני כוח ממתנים את השפעת הזיקנה. בכל עשור החל מגיל עשרים יש ירידה של 14% בהורמון הגדילה, כיום קיימות מרפאות של אנטי איג'ין אשר מנסות לטפל בהשפעות הזדקנות באמצעות הורמוני גדילה סינתטיים.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני ובריאות:
חורף? עשו אימון גופני בבית
עיצוב ירכיים - עיצות ותרגילים
מדריך: איך לבחור מכון כושר
ריצה: בחוץ או על הליכון?
4 דרכים לשיפור היעילות באימונים

אימונים אירוביים, מתונים עד עצימים, יכולים להעלות את רמות הורמון הגדילה בגוף ב-150%-200% ואילו אימון כוח איכותי יכול להעלות את רמות הורמון הגדילה לפי שלוש ואפילו פי ארבע.

אז למה לבזבז זמן יקר וכסף על תחליפים סינתטיים כאשר אפשר לקבל זאת באופן מבוקר, טבעי ובריא.

לאתר reset

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר