אם את אשה, תתאמני!

הרשי לנו לנפץ לך מיתוס: אימון משקולות ומכשירים לא יגרום לך להראות גברית בהיקף השרירים שלך, להיפך, זה דווקא ישפר את איכות חייך. מדוע כושר הוא כל כך חשוב דווקא לנשים? המידע וההמלצות בכתבה שלפניכן
מאת אודי ויטמן
| 16/12/2007 |
צפיות: 4,710
למה כל כך חשוב לדאוג לכושר גופני באופן קבוע בייחוד לנשים? קבלי מספר המלצות לשינוי אורח חיים.

המתכון לחיים בריאים יותר בשילוב של פעילות גופנית נכונה חשוב במיוחד לנשים, וזאת בעיקר בגלל העומסים הכפולים אותם חוות נשים בימינו.

העומסים הללו נמצאים בכל אספקט של חיי האשה המודרנית - אם זה בבית במסגרת גידול המשפחה, ואם זה במסגרת המטלות והלחץ בסביבת העבודה. ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע מסייע להתמודדות עם מטלות רבות בחיי היומיום.

הקפדה על אימון גופני אצל נשים הינה מהותית ביותר, מכיוון שאחוז השומן בגופן גבוה יותר באופן בסיסי מאשר אחוז השומן בגופם של גברים.

למידע נוסף בנושא היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום פילאטיס
פורום רפואת משפחה
פורום פילאטיס
פורום תזונה ודיאטה

מה נותנת לנו פעילות גופנית מסודרת?

שיווי משקל ותחושת איזון במישור הפיזי ובמישור הנפשי.

הרגשה כללית, פיזית, ואישית, טובה יותר.

מערכת חיסונית חזקה יותר.

שיפור המראה החיצוני.

חיזוק הביטחון העצמי.

בתקופת ההריון, נשים עולות במשקל, משקל שלעתים קשה להיפטר ממנו לגמרי לאחר הלידה, ומהווה מעמסה מיותרת ולא בריאה על גוף האישה.

הלידה עצמה גורמת לריפיון שרירים ולהארכתם, ומחלישה את הגוף. בזמן זה קשה מאוד לחזור למצב גופני של לפני ההריון, ועלולים להיות מצבים של פציעות שונות עקב מאמץ גופני לאחר תקופה ממושכת של הריון או של אי פעילות גופנית סדירה ומתאימה.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
עברת התקף לב? אתה בסיכון
להיכנס לכושר - כך תתחילו
חורף? עשו אימון גופני בבית
אימון גופני מומלץ לחולי דיכאון
וידאו: אימון כושר לכל הגילאים

לעתים, נשים חוששות להתאמן עם משקולות או מכשירים, וזאת בגלל טעות שבבסיסה הפחד שמסת השרירים אצלן תגדל ותתפח למימדים גדולים כמו אצל הגברים.

דבר זה אינו אפשרי, זאת מכיוון שאצל הגברים הגורם העיקרי בגידול השריר הוא כמות האנדרוגנים (הורמונים גבריים) המיוצרים בגוף.

מכיוון שאצל הנשים כמויות האנדרוגנים המופרשים היא כל כך מעטה, הרי שאימון בעזרת משקולות או מכשירים לא יפתח ויגדיל את השרירים של האישה לממדים גבריים.

האימון המומלץ ביותר לנשים הוא אימון "סיבולת שריר", כלומר, התעמלות בעזרת משקוליות או מכשירי כושר שונים, אך עם התנגדות (עומס) קלה יחסית (בין35% ל 50% מהמקסימום), ומספר רב יותר של חזרות (עד 30 חזרות בכל מחזור).

מומלץ מאוד לבצע לפחות שלושה מחזורים לכל קבוצת שריר, ולתת דגש על השרירים המייצבים ועל קבוצות שריר חלשות יותר כדי להביא למצב אידיאלי בו הגוף שואף לאיזון מקסימאלי. אימוני "סיבולת שריר" בצורה מבוקרת ובריאה תבטיח חיזוק וחיטוב של שרירי השלד, שמירה על מסת שרירים וצפיפות עצם טובה לנשים.

לאתר reset המרכז לשינוי אורח חיים

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר