טיפים: כך תיכנסי לאיזון הורמונלי

נשים רבות נוטות לחוש שינויים במצב הרוח, או נתונות למצבים רגשיים קיצוניים כתוצאה מהמורכבות במערכת ההורמונלית הנשית. כיצד תשמרי על איזון? יצחק טבעוני, נטורופת מומחה, מסביר
מאת יצחק טבעוני
| 23/11/2007 |
צפיות: 20,372
נשים רבות נוטות לחוש שינויים במצב הרוח, או נתונות למצבים רגשיים קיצוניים כתוצאה מהמורכבות במערכת ההורמונלית. לדוגמא: מחזור ומצב מעבר מהריון ללידה הם שינויים הורמונלי.

מעבר ממצב הריון ללידה גורם ל 85% מהנשים להיות בדיכאון מרמה נמוכה ועד לרמה המחייבת אשפוז, וכל זאת עקב שינוי הורמונלי קיצוני (דרסטי) וכמובן גיל המעבר.

מומלץ לאישה להכין עצמה מנטלית רגשית ופיזית לקראת הבאות: לדוגמא: לקראת מחזור, הריון, לידה והמעבר מפריון להפסקת הפריון (גיל מעבר).

לשאלות בנושא, היכנסו לפורומים:
פורום נטורופתיה
פורום רפואה משלימה
פורום רפואת עור משלימה
פורום רפואה משלימה בהריון
פורום רפואה סינית

הרפואה הפונקציונלית שמה דגש רב על איזון המערכת ההורמונלית כמכלול (ולא רק המערכת המינית – סקסואליות)

בזמן מתח וחרדות המערכת טרודה במערכות עיקרים כמו פעילות הלב והנשימה ושמה דגש נמוך למערכות רבות כמו העיכול והעור.

מתח או כל מצב רגשי אחר יראה על העור כקמטים, בצבע ובמרקם העור, בנפיחות בפנים בעיקר מסביב לעיניים, בכתמים מיותרים, ובעיקר העור יקדים להתבלות.

ברפואה הפונקציונלית אנו מפענחים את מקור הבעיה ומכוונים כלים כדי לאזנה. אין זה ראוי לטפל בעור מקומט רק באופן חיצוני, כאשר אנו מבינים שהבעיה, לדוגמה, היא חוסר איזון תפקודי המערכת ההורמונלית הכללית.

נשים ותזונה. תזונה מאוזנת חשובה לכולם אך פרט לנשים. הן תהליכים רבים בחייהן שהבולט ביניהם הוא הריון ושינויים רבים כמו מעבר לפריון ומאוחר יותר הפסקת מצב פריון אצל האישה.

שינויים קיצוניים אלו מחייבים את האישה למודעות גבוהה והתארגנות נכונה כדי לשמור על יציבות ואיזון תפקודיה.

תזונה מאוזנת היא כלי נוסף וחשוב שעל האישה לאמץ כדרך חיים ולהתאימו לשינויים שעוברים עליה.
בהריון איזון התזונה משמעו - חמש ארוחות ביום, כשמכלול כמות החלבונים יגיע עד ל-30% מכל ארוחה.

מגיל 40 מומלץ להגביר את אכילת השומנים החיוניים ולא מעובדים או מטוגנים עד להיקף של 30% מכמות הארוחה. השומנים המומלצים הם: שמן זית, טחינה, אבוקדו ועוד.

כהשלמה תזונתית חיונית לכל אישה בכל גיל מומלץ לצרוך אומגלין המכיל איזון של חומצות שומן חיוניות אשר אינן נמצאות במזון שלנו. (ניתן למצוא בכמוסות דוגמת אומגלין)

נשים וסקס. לפעילות מינית של האישה חשיבות רבה בעיקר באיזון תפקודים הורמונליים ומרידיאנים (שהם קווי אנרגיה לפי הסינים) ואיזון פעילות רגשית.
<@ --- IMG_2 --- @>
על מנת שהסקס יוכל להיות מהנה ותורם לבריאות האישה יש להקפיד להנחות את הגבר להבין מה עושה לאישה סקס מוצלח, ולא רק להתרכז בדאגה לצרכיו של הגבר בלבד.סקס מושלם ומהנה הוא זה המביא את האישה לפריחה נפשית, מנטלית וגופנית.

אישה, קחי לתשומת ליבך שסקס צריך לתרום לך לאיזון חייך ואת זקוקה לו. איזון הורמונלי ורגשי חשוב מאוד להנאה מלאה מחיי המין, והנאה מחיי המין תביא לאיזון הורמונלי ורגשי.

עוד על איזון הורמונלי:
גיל המעבר קשה? נסי ארומותרפיה
רפואה סינית - סוף לאקנה?
תרופות טבעיות והומיאופתיה לחורף
דיאטה, לפי סוג הדם שלנו
הכינו גופכם לחורף

נשים ועייפות. ריבוי מטלות הנשים בחייהן, לצד מעורבות רגשית גבוהה, המלווה את תהליכי החיים, בתוספת תזונה לקויה ושינה לא תקינה יגרמו לנשים לעייפות שלעיתים קרובות מתחילה בעייפות מנטלית המתווספת לזו הפיסית.

עייפות מכל סיבה, פיזית או רגשית, למעשה מרמזת שקיימת ירידה בייצור אנרגיה בתאים. במקרים אלו הזנת העור מבפנים נפגמת ומכאן הנזקים שאנו נראה בעור. מספר עצות חשובות לנשים להימנע מהתופעות שתוארו:

הקפידי על שעות שינה שאת קמה מהן מאוששת ושמחה.
אכלי באופן מאוזן לפחות שלוש ארוחות ליום מהבוקר.
הימנעי מממריצים כמו קפה, קולה, גינזנג ועוד.
בצעי פעולות הרפיה תוך כדי נשימה עמוקה.
בבקר עם הקימה התקלחי עם מים חמים וקרים לסירוגין.

לאתר של יצחק טבעוני

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר