מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות?

חלק גדול מהאנשים שמנסים לרדת במשקל נכנעים לו פשוט בגלל חוסר תשומת לב. מה לעשות? הגיע הזמן להתחיל לחשב את הקלוריות המוכנסות לגופינו - רחל גרנות מסבירה מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות
 רחל גרנות
| 10/11/2009 |
צפיות: 34,282
דירוג: 3.6 מתוך 3 הצבעות
התקבלו 3 דירוגים בציון ממוצע 3.6 מתוך 5
לא אחת אני נתקלת במשתתפי הסדנאות שאותן אני מקיימת אשר משוכנעים שלא אכלו כמעט כל היום.

ובאמת, רבים מהם מדלגים על הארוחות, כמעט ולא אוכלים אוכל אמיתי, אבל מי זוכר את העוגיה שחטף בדרך למשרד, או את האגוזים שלקחנו בלי לשים לב ביום שישי בערב, ומה עם הבורקס שלקחתי בישיבה "כי מתתי מרעב".

אני תמיד אומרת שאני לא חוששת מאוכל, כולנו זוכרים בדרך כלל שאכלנו סנדוויץ' או רבע עוף, אבל שוכחים את הדברים הקטנים שמצטברים להרבה מאוד קלוריות, והם לעתים הסיבה שלא יורדים במשקל.

1,000 קלוריות יכולות להיות המון אוכל או כמעט כלום. כלומר, זו יכולה להיות ארוחה גדולה ומשביעה, יפה לעין וטעימה לחך, או משהו קטן, טעים ולא ממש משביע, ובעיקר מייצר תחושה של "עוד".

1,000 קלוריות יכולות לכלול: סלט גדול, שתי פרוסות לחם רגיל או ארבע פרוסות לחם קל בצירוף גביע גבינת קוטג' 5% (250 גרם), ביצה, שני שיפודי הודו, תפוח אדמה אפוי, תפוח עץ, בננה ושוקולד 'מקופלת'.

עוד על תזונה נכונה:
תזונה נכונה לחורף בריא
תזונה נכונה לילדים - 15 טיפים
עודף משקל, כל הגורמים
אורז מלא או אורז לבן?
הקשר בין תזונה נכונה לתפקוד מיני

לעומת זאת, 1,000 קלוריות יכולות להיות כל אחד מהמאכלים הבאים: שלושה משולשי פיצה, שלושה רבעי גליל פרינגלס, ששה בורקסים קטנים, שש פחיות משקה ממותק, 10 עוגיות שוקולד צ'יפס, 150 גרם פיצוחים.

אז מה עושים? אנחנו חייבים להיות מודעים לכל מה שנכנס לפה. כל דבר נחשב. הדרך הטובה ביותר היא לערוך רישום. נכון, זה לפעמים מעצבן, אבל זה ימנע הרבה מאותן אכילות לא מודעות.

האדם, כמו יצורים אחרים, מסוגל לאגור אנרגיה כדי להשתמש בה בעת הצורך. שלא כמו במכונית, אנו זקוקים לאספקה שוטפת של הדלק הזה לא רק בשעת נסיעה, אלא גם בשעת מנוח.

הגוף מקבל את חומר הדלק מהמזון שאנו אוכלים וממחסני השומן, שבהם הוא משתמש בין הארוחות או בזמן צום ממושך, וכמובן בזמן דיאטה.

כמות האנרגיה במזון נמדדת ביחידת מידה הנקראת קלוריה. קלוריה היא כמות של אנרגיית החום הדרושה כדי להעלות את הטמפרטורה במעלת צלזיוס אחת בגרם אחד מים (בין 15 ל-16 מעלות צלזיוס).

על מנת לא לסבך נקבע כי ערכם הקלורי של המזונות נקבע לפי מרכיביהם העיקריים: פחמימות, שומנים וחלבונים. לדוגמא, מגרם אחד של פחמימה או חלבון הגוף מפיק אנרגיה השווה לארבע קלוריות. מגרם אחד של שומן הגוף מפיק אנרגיה השווה לתשע קלוריות.

הודות למודעות הגוברת לערכם הקלורי של המזונות, כמעט על כל מוצר רשום הערך הקלורי של מרכיביו. לצערי, רוב היצרנים מתייחסים רק ל-100 גרם של המוצר, וזו כמות וירטואלית שאיננה נותנת תמונה מדוייקת לגבי ערכו הקלורי הכולל.

מכיוון שאנחנו אוכלים מנות ולא 100 גרם, הרי זה מתפקידינו לחשב את הערך הקלורי של המנה שאנחנו אוכלים.

מספר הקלוריות נותן לנו מושג על ערכו של המאכל ומלמד אותנו אם הוא "זול", "יקר", ואם כדאי לצרוך אותו. בחישוב בקלוריות לא ניתן לדייק לחלוטין בספירת הקלוריות (וגם אין צורך בכך), לכן עדיף לזכור סכומי קלוריות עגולים, במקום להתאמץ לזכור סכום מגוחך כמו 47.8 קלוריות.

אל תתאמצו לזכור, לשנן ולזכור בעל-פה את הערך הקלורי שיש ב-100 גרם של עשרות אלפי פריטים, מספיק שתזכרו כמה קלוריות יש במנה - הרי אנו אוכלים מנות ולא 100 גרם תפוחי אדמה או 100 גרם עוף.

ספירת קלוריות היא בסך הכל אמצעי לתכנון בקרה ושליטה, אין זו מטרה בפני עצמה, זכרו מה הערך הקלורי של מנה.

טיפ נוסף - מה אפשר לאכול במקום חפיסת שוקולד, אותה חפיסת שוקולד (100 גרם) שכל-כך קל לגמור? ובכן, אותה חפיסה שווה למאכלים הבאים: שש פרוסות לחם רגיל, 12 פרוסות לחם קל, סלט עם חביתה, מעדן, תפוח עץ, גס, שוקולד 'מקופלת', כשהכל ביחד שווה ל-500 קלוריות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 932
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 700
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,590
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,149
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 550
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 629
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 521
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 764
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,144
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 431
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד