מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות?

חלק גדול מהאנשים שמנסים לרדת במשקל נכנעים לו פשוט בגלל חוסר תשומת לב. מה לעשות? הגיע הזמן להתחיל לחשב את הקלוריות המוכנסות לגופינו - רחל גרנות מסבירה מה אפשר לאכול ב-1,000 קלוריות
 רחל גרנות
| 10/11/2009 |
צפיות: 35,106
דירוג: 3.7 מתוך 4 הצבעות
התקבלו 4 דירוגים בציון ממוצע 3.7 מתוך 5
לא אחת אני נתקלת במשתתפי הסדנאות שאותן אני מקיימת אשר משוכנעים שלא אכלו כמעט כל היום.

ובאמת, רבים מהם מדלגים על הארוחות, כמעט ולא אוכלים אוכל אמיתי, אבל מי זוכר את העוגיה שחטף בדרך למשרד, או את האגוזים שלקחנו בלי לשים לב ביום שישי בערב, ומה עם הבורקס שלקחתי בישיבה "כי מתתי מרעב".

אני תמיד אומרת שאני לא חוששת מאוכל, כולנו זוכרים בדרך כלל שאכלנו סנדוויץ' או רבע עוף, אבל שוכחים את הדברים הקטנים שמצטברים להרבה מאוד קלוריות, והם לעתים הסיבה שלא יורדים במשקל.

1,000 קלוריות יכולות להיות המון אוכל או כמעט כלום. כלומר, זו יכולה להיות ארוחה גדולה ומשביעה, יפה לעין וטעימה לחך, או משהו קטן, טעים ולא ממש משביע, ובעיקר מייצר תחושה של "עוד".

1,000 קלוריות יכולות לכלול: סלט גדול, שתי פרוסות לחם רגיל או ארבע פרוסות לחם קל בצירוף גביע גבינת קוטג' 5% (250 גרם), ביצה, שני שיפודי הודו, תפוח אדמה אפוי, תפוח עץ, בננה ושוקולד 'מקופלת'.

עוד על תזונה נכונה:
תזונה נכונה לחורף בריא
תזונה נכונה לילדים - 15 טיפים
עודף משקל, כל הגורמים
אורז מלא או אורז לבן?
הקשר בין תזונה נכונה לתפקוד מיני

לעומת זאת, 1,000 קלוריות יכולות להיות כל אחד מהמאכלים הבאים: שלושה משולשי פיצה, שלושה רבעי גליל פרינגלס, ששה בורקסים קטנים, שש פחיות משקה ממותק, 10 עוגיות שוקולד צ'יפס, 150 גרם פיצוחים.

אז מה עושים? אנחנו חייבים להיות מודעים לכל מה שנכנס לפה. כל דבר נחשב. הדרך הטובה ביותר היא לערוך רישום. נכון, זה לפעמים מעצבן, אבל זה ימנע הרבה מאותן אכילות לא מודעות.

האדם, כמו יצורים אחרים, מסוגל לאגור אנרגיה כדי להשתמש בה בעת הצורך. שלא כמו במכונית, אנו זקוקים לאספקה שוטפת של הדלק הזה לא רק בשעת נסיעה, אלא גם בשעת מנוח.

הגוף מקבל את חומר הדלק מהמזון שאנו אוכלים וממחסני השומן, שבהם הוא משתמש בין הארוחות או בזמן צום ממושך, וכמובן בזמן דיאטה.

כמות האנרגיה במזון נמדדת ביחידת מידה הנקראת קלוריה. קלוריה היא כמות של אנרגיית החום הדרושה כדי להעלות את הטמפרטורה במעלת צלזיוס אחת בגרם אחד מים (בין 15 ל-16 מעלות צלזיוס).

על מנת לא לסבך נקבע כי ערכם הקלורי של המזונות נקבע לפי מרכיביהם העיקריים: פחמימות, שומנים וחלבונים. לדוגמא, מגרם אחד של פחמימה או חלבון הגוף מפיק אנרגיה השווה לארבע קלוריות. מגרם אחד של שומן הגוף מפיק אנרגיה השווה לתשע קלוריות.

הודות למודעות הגוברת לערכם הקלורי של המזונות, כמעט על כל מוצר רשום הערך הקלורי של מרכיביו. לצערי, רוב היצרנים מתייחסים רק ל-100 גרם של המוצר, וזו כמות וירטואלית שאיננה נותנת תמונה מדוייקת לגבי ערכו הקלורי הכולל.

מכיוון שאנחנו אוכלים מנות ולא 100 גרם, הרי זה מתפקידינו לחשב את הערך הקלורי של המנה שאנחנו אוכלים.

מספר הקלוריות נותן לנו מושג על ערכו של המאכל ומלמד אותנו אם הוא "זול", "יקר", ואם כדאי לצרוך אותו. בחישוב בקלוריות לא ניתן לדייק לחלוטין בספירת הקלוריות (וגם אין צורך בכך), לכן עדיף לזכור סכומי קלוריות עגולים, במקום להתאמץ לזכור סכום מגוחך כמו 47.8 קלוריות.

אל תתאמצו לזכור, לשנן ולזכור בעל-פה את הערך הקלורי שיש ב-100 גרם של עשרות אלפי פריטים, מספיק שתזכרו כמה קלוריות יש במנה - הרי אנו אוכלים מנות ולא 100 גרם תפוחי אדמה או 100 גרם עוף.

ספירת קלוריות היא בסך הכל אמצעי לתכנון בקרה ושליטה, אין זו מטרה בפני עצמה, זכרו מה הערך הקלורי של מנה.

טיפ נוסף - מה אפשר לאכול במקום חפיסת שוקולד, אותה חפיסת שוקולד (100 גרם) שכל-כך קל לגמור? ובכן, אותה חפיסה שווה למאכלים הבאים: שש פרוסות לחם רגיל, 12 פרוסות לחם קל, סלט עם חביתה, מעדן, תפוח עץ, גס, שוקולד 'מקופלת', כשהכל ביחד שווה ל-500 קלוריות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר