תזונה נכונה לחורף בריא

איזון נפשי, גופני ורוחני יחזקו את המערכת החיסונית שלכם ויסייעו לכם לעבור את החורף בלי לחלות. איזון נפשי ורוחני זה קצת גדול עלינו, אבל נשמח לעזור לכם עם החלק של התזונה
מאת זהורית שייחי
| 31/10/2007 |
צפיות: 5,899
לעבור את החורף בשלום, משמעו מערכת חיסון חזקה. מערכת חיסון חזקה מתקבלת כאשר יש איזון נפשי, גופני ורוחני. בכדי להגיע לאיזון יש להתייחס בכבוד לעצמנו ולהזין את גופינו נכון במטרה לחזק ולשפר את תפקודי הגוף.

ובכן מה לעשות ואיך לעבור את החורף בשלום ולשמור על האיזון?

כמה שפחות סוכר. הימנעו או הפחיתו בצריכת מזונות עתירי סוכר פשוט, כמו ממתקים, שתייה מתוקה ומוגזת, מוצרי חלב מתוקים. להמתקה העדיפו דבש, מולסה או תרכיז פירות.

עוד טיפים לסתיו חורף בריאים:
סתיו, בלי דיכאון ובלי השמנה
דיכאון חורף? השמנה? לא השנה!
הכינו גופכם לחורף
סתיו בעיני הרפואה המשלימה
וידאו: הכל על חיסון נגד שפעת

יוגורט במקום חלב. המעיטו בשתיית חלב ושוקו וכן מוצרי חלב שונים, למעט יוגורט. את היוגורט העשירו וחזקו בגרנולה, קווקר עם מעט דבש או קוביות פרי.

פרי הדר זה נהדר. הרבו בצריכת פירות חורף, העשירים בויטמין C כגון גויאבה או פירות הדר. פירות הדר מומלצים במיוחד היות והם עשירים בויטמין C וכן בפלבנואידים הנחוצים לפעילות אופטימלית של הויטמין.

אם יש לכם ילדים, דעו שפירות הדר הם חוויה אמיתית לילדים והם ישמחו מאוד לסחוט מיץ תפוזים או קלמנטינות, שלא לדבר על הכיף שטמון באכילת פומלה עסיסית.

איכלו אוכל חם. השתדלו לאכול ארוחות מזינות וחמימות לאורך היום, למשל דייסת קווקר על בסיס חלב עיזים או סויה לארוחת בוקר, מרק עדשים, מיניסטרונה או מרק עוף לארוחת צהריים או ערב.

הרבו באכילת ירקות. הקפידו על צריכת מרובה של ירקות שונים, מגוונים ובצבעים חזקים מדי יום. הירקות מכילים שלל של מנטרלי רעלים וחשיבותם בתזונה היומית רבה ביותר.

אל תיכנעו לאנטי של חלק מהילדים לירקות, אלא השתדלו להיות יצירתיים בעניין. כך למשל הכינו סלטים מגוונים, בשלו את הירקות בצורות הכנה שונות ולעולם אל תתייאשו : אם לא היום, מחר הם כן יאכלו.

העדיפו דגנים מלאים. העדיפו דגנים מלאים על פני חבריהם המלוטשים. בחרו בלחם מלא, שיבולת שועל קווקר, אורז מלא ופסטות מקמח חיטה מלא על פני מוצרים מקבילים אך לא מלאים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד