10 טיפים לדיאטה לתיקון נזקי החגים

נהניתם בחגים, אבל עכשיו, כשאתם לא מצליחים לסגור את המכנסיים אתם קצת מצטערים? קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם להיראות כמו שנראיתם לפני ארוחות החג
מאת ד"ר סילבינה מצקין-לוי וד"ר שלמה לוי
| 05/10/2007 |
צפיות: 5,143
תקופת החגים מאחורינו, תקופת חופש, מנוחה והרבה אוכל מסביב. איך שלא מסתכלים על זה לא יכולנו להימנע מארוחות חג משפחתיות, אירועים חברתיים סביב אוכל והמון המון קלוריות מיותרות (שאמנם היו טעימות מאוד).

עכשיו הזמן להכנס למשטר. לחזור לשגרה גם בתחום התזונה, לאמץ ולסגל הרגלים חדשים ולהוריד את הקילוגרמים המיותרים שצברנו בתקופת החגים.

אז איך עושים את זה?

קודם כל צריך להחליט שמתחילים עכשיו ולא ומחר! כי עכשיו הזמן לחזור לאכול במידה ולנקוט כמה צעדים בוני אמון בעצמנו. להלן עשרת הכללים להצלחה בטוחה וגם לקצת בגרות בתחום התזונה:

1. מתחילם עכשיו. דחייה למחר רק מעלה את הנזק ונותנת "רשות מדומה" לחסל עוד עוגה או קינוח עשיר בקלוריות (כי מחר דיאטה...).

2. מעלימים את הנשנושים. מוותרים על הנשנושים וה"שטויות" שליד הקפה. יש לנו נטייה כזו להדחיק אותם ולא לספור אותם כקלוריות. רק שהן בעלות משקל ניכר, תרתי משמע.

להתייעצות על תזונה ודיאטה, היכנסו לפורומים שלנו:
פורום תזונה ודיאטה בילדים
פורום פוד קוא'צינג
פורום תזונה ודיאטה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום בישול גורמה בריאותי
פורום טיפול בהשמנת יתר חולנית
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

3. פחות שתייה מתוקה. גם כוס שתייה (יין ו/או מיץ) היא בעלת ערך קלורי לא מבוטל. גם במיץ טבעי יש קרוב ל-200 קלוריות, הוא אולי טבעי, אבל גם מלא קלוריות שמקורן בסוכר.

4. ממרחים מזיקים. נמנעים ממריחת כמויות גדולת של ממרחים מתוקים/שמנים על פרוסת הלחם, גם אם מדובר בלחם קל!

ממרחים כמו גבינת שמנת (30% שומן), חמאה (80% שומן), מיונז (74% שומן), אבוקדו (25%-40% שומן) וחומוס תעשייתי (29% שומן) נחשבים עשירים מאוד בשומן וקלוריות.

5. לא בקיצוניות. אם את או אתה סובלים מהשמנה ניכרת - אל תתחילו בבת אחת בצורה קיצונית. אי אפשר לשמור על משטר דיאטה קיצוני לאורך זמן, ודיאטות קיצוניות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות.

6. סיבים עדיפים. העדיפו מוצרים עשירים בסיבים תזונתיים כמו לחם מקמח מלא, קורנפלקס מחיטה מלאה, קוואקר וקטניות. הסיבים התזונתיים מעלים את קצב חילוף החומרים ואת ההוצאה האנרגטית על עיכול המזון (שריפת קלוריות). בנוסף, הם גם מאזנים את רמת הסוכר ומעניקים תחושת ושובע.

7. שכחו מפיצוחים. הפחיתו את צריכת הפיצוחים והעוגיות המכילות אגוזים ובוטנים - ערכם הקלורי גבוה יחסית בשל תכולת השומן הגבוהה שבפיצוחים.

8. פעילות גופנית. מומלץ לנצל את מזג האוויר הנעים השורר בתקופה זו לטיולים ברגל ופעילות גופנית מחוץ לבית. כבר לא חם מידי בחוץ ועדיין לא מאוד קר. תקופה אידיאלית לפעילות גופנית מחוץ לבית. הליכות ארוכות מאוד מומלצות.

גם בחדרי הכושר מציעים מבצעים לקראת עונת החורף ומומלץ לבדוק ולראות מה מתאים לכל אחד.

עוד על דיאטות:
גם רופאים מתביישים לדבר על השמנה
עודף משקל, כל הגורמים
דיאטה - מתכון לדיכאון
10 טעויות תזונתיות נפוצות
לרדת בגדול? אתם חייבים תמיכה נפשית

9. תעשו שריר. זוכרים שהקיבה היא שריר? וכמו שהצלחנו במשך שנים להרחיב אותו, ניתן גם לכווץ אותו. צריך פשוט להחליט מראש לאכול פחות ולא להגיע למצב של "התפוצצות". עם הזמן, הקיבה תתכווץ ותרגישו את המלאות והשובע גם לאחר אכילה של כמויות קטנות יותר של מזון.

10. אל תרוצו לספר. לא רצים לספר לכל העולם שהתחלתם דיאטה. חכו שיראו את התוצאות וישאלו אתכם איך עשיתם את זה - זה הרבה יותר נעים ומעניק חיזוקים חיוביים להצלחת הדיאטה ושמירתה לאורך זמן.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר