איך להתחיל עם בחורה?

שנה חדשה, התחלות חדשות. אם המילה "התחלה" מפחידה אותך כי היא מזכירה לך דייטים וחיזור ולפעמים נראה לך שעדיף להיות לבד כל החיים מלנסות ולהיכשל שוב, הגיע הזמן לעשות משהו. מלכה זילברמן מסבירה איך השנה הזאת נשתחרר מהפחד ונצליח להתחיל - ולהצליח!
מאת מלכה זילברמן
| 13/09/2007 |
צפיות: 7,664
מרק טוויין הסופר האמריקני הנודע אמר פעם ש"אדם שניסה לתפוס חתול בזנבו, לומד לקח אותו לא ילמד בשום דרך אחרת".

איך זה קשור לראש השנה? אתם בוודאי שואלים, ובכן הפעם אני רוצה לדבר איתכם על נושא החיזור. ובאיזה חג מתאים לדבר על התחלות, אם לא בראש השנה?

איך מפסיקים לחשוב ומתחילים ליהנות ממלאכת החיזור? בתור התחלה, בכדי להפסיק לפחד ממשהו כדאי להתנסות בו. בצבא תמיד אמרו לנו "קשה באימונים - קל בקרב", לכן בואו נתחיל להתאמן, או בואו נתחיל להתחיל.

כשהייתי בת 20, זה היה לפני הרבה שנים, אזרתי אומץ והתחלתי לדבר עם מישהו שמצא חן בעיני. "אני לא פנוי", הוא אמר, ואני נעלבתי נורא. רק שנים לאחר מכן הבנתי מדוע כל כך נפגעתי.

בפסיכולוגיה, הפחד מדחייה או מנטישה שווה לפחד ממוות, ולכן אנו כל כך מפחדים לשמוע את ה"לא" הנוראי הזה.
"אז מה עושים?", כדי להתגבר על הפחד פשוט צריך להתחיל לפתח מודעות עצמית.

עוד על התחלות:
אתרי היכרויות? זה לא בשבילנו
טיפים: ככה תשיגי את האביר
מפשלים בדייט ראשון? קבלו טיפים
"יש לך משהו עצוב בעיניים"
אחותי, תפסיקי עם הסטוצים

במקום להגיד לעצמך :"אתה טיפש", "אתה לא מספיק יפה", "אין לך מה לומר", צריך להתחיל לדבר אל עצמנו אחרת. אם נדמה לכם שקשה למצוא אומץ, כדאי שתדעו שפחדנות זה הרבה יותר מסובך.

לאחר שעברתם את שלב המודעות מגיע שלב האימונים. כיצד מפחיתים את החרדה? אני אתן לכם דוגמא לטכניקה להפחתת חרדה שעוזרת לבעלי חרדת טיסה:

1. ביום הראשון המטופל מגיע לשדה התעופה בלבד ואחר כך חוזר הביתה.

2. למחרת, מגיע המטופל עד לכבש המטוס, וחוזר הביתה.

3. ביום השלישי, המטופל עולה למטוס, יושב בתוכו וחוזר הביתה.

4. ביום השישי המטופל כבר פחות מפחד ומגיע לשלב בו הוא יכול לטוס לכמה דקות. תהליך זה ממשיך ככה עד שהמטופל מצליח להעביר טיסה באורך מלא.

על אותו עיקרון מטפלים גם בחרדת חיזורים. מתחילים בהתבוננות בתהליכי החיזור של אחרים, מתקדמים כל פעם קצת, עד שנפטרים לחלוטין מהפחד. הרי ממה באמת יש לפחד? קטן עליכם. כמו שכבר אמרנו, "קשה באימונים...".

כמה טיפים שיעזרו לכם להחזיק מעמד:

1. עשו חזרות בבית, דברו עם עצמכם או התאמנו מול המראה.

2. גם כשקשה, לא להתיאש.

3. לא להשמיץ את מי שסירב לכם.

4. להמשיך להתאמן למרות כל הקשיים.

בהצלחה !

לאתר של מלכה זילברמן

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר