10 טיפים לשמירה על הגזרה בחגים

איך נשמור על הגיזרה בחגים? להעדיף עוף על פני כל מנה בשרית אחרת. להימנע ממנה אחרונה, להציע להשתתף בשטיפת הכלים, לשמור על שיגרת אימונים ולתכנן את החזרה לחדר הכושר. איך לעבור את החגים בלי להעלות במשקל? עופר קיס מציג מספר טיפים ועצות שימושיות איך לנצח את החגים
 עופר קיס
| 21/08/2007 |
צפיות: 5,986
תקופת החגים היא התקופה המסוכנת לעלייה במשקל בעיקר עבור אלו המצויים בתהליך תמידי של דיאטה המלווה בכושר גופני.

הארוחות הענקיות, המנות הרבות והצורך במנוחה משגרת היום יום, יובילו בסופו של דבר לפתיחת כפתור נוסף במכנסיים וחרטה עמוקה לאחר מכן על הרחבת מלאי הצמיגים שלכם. אז קבלו מספר טיפים ועצות שימושיות לעבור את תקופת החגים בשלום. ונתחיל עם ארוחות החג:

1. חשוב מאוד לשתות כוס מים גדולה לפני תחילת הארוחה על מנת להפחית את תחושת הרעב.

2. אם כבר מעמיסים את הצלחת, העמיסו ביותר סלט ו/ או ירקות מבושלים- כך, לשאר המטעמים המזיקים יישאר פחות מקום...

3. אל תמליחו את המנות ויהי מה! מלח סופח נוזלים וגורם לתחושה לא נעימה.

4. העדיפו לאכול עוף על פני סוג בשר אחר - שתי מנות עוף לא מזיקות, לעומת זאת, שתי מנות פחמימות בהחלט עלולות לסכן את משקלכם.

רוצים לשמור על הגזרה בחגים (ובכלל)? היעזרו בפורומים שלנו:
פורום פוד קואצ'ינג
פורום כושר גופני
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית

5. סרבו בתוקף לאכילת מנה אחרונה! אל תרגישו אי נעימות מאי אכילתה. ניתן כמובן להתנדב לפני ארוחות החג להתנדב להכין את מנה האחרונה והביאו עימכם סלט פירות....

6. פיתרון נוסף להימנע מאכילת מנה אחרונה - התנדבו לשטוף את הכלים.

פעילויות וכושר בחגים:

7. ישיבה בבית גורמת מצד אחד לזלילת יתר ומצד שני אינה תורמת לשריפת קלוריות ולכן, צאו מהבית. בין ארוחות החג בחרו בפעילות מהנה לכל המשפחה כרכיבה על אופניים או טיול בחיק הטבע. סיבוב גדול בשכונה לפני ארוחת החג יעזור גם כן ל"מלחמה בקלוריות".

8. אם כבר נשארתם בבית, נסו לבצע פעילויות מעבר ל"רביצה" ו"זלילה" - התמסרו בכדור, עלו ורדו במדרגות ולא במעלית, התנדבו להוריד את הזבל ועשו סיבוב סביב הבית.

עוד על שמירה על הגיזרה:
אחרי לידה? קטן עלייך דיאטה
10 טיפים לגיזרה המושלמת
בשנה הזאת נחטב את הגיזרה
5 טיפים לתזונה נכונה בעבודה
עושים כושר, למען הזוגיות

9. לאחר החגים, חשוב לחזור לשגרת הכושר ובמהרה. קבעו סדר יום ונסו להתמיד בפעילות גופנית - ריצה, הליכה, שחייה, אירובי וחדר כושר.

10. הקפידו כי כל אימון כושר כזה יערך לפחות 45 דקות. רצוי לשלב תרגילי חיטוב אותם ניתן לבצע בימים שאינכם עושים פעילות אירובית.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם עופר קיס
מנהל מקצועי של רשת Great Shape, בעל 20 שנות וותק בענף מועדוני הבריאות. סיים תואר ראשון בחינוך גופני בקנדה, תואר שני בארה"ב, והוסמך כמאמן ע"י ה-"National Strength and Conditioning Association".