תזונה בריאה לגיל המעבר

זיעה, דופק מהיר, הזעה בלילה, נדודי שינה, דיכאון, כאבי ראש, אוסטיאופורוזיס. נשמע רע? החדשות הרעות הן שנשים בגיל המעבר חשופות לכל התופעות האלו, ועוד למשך תקופה של שנתיים עד עשר שנים. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות נגד זה, גם בלי לקחת תרופות. סיגל אלפסה נותנת לכן שמונה טיפים להפחתת תופעות גיל המעבר באופן טבעי
מאת סיגל אלפסה
| 10/07/2007 |
צפיות: 9,419
גיל המעבר הינו התקופה בה הגוף עובר ממצב של פוריות למצב של חוסר פוריות, בתקופה זו מפסיקות השחלות בהדרגה לייצר את הורמוני המין הנשיים - אסטרוגן ופרוגסטרון.

התקופה אורכת בין שנתיים לעשר שנים. עוצמת התסמינים משתנה מאישה לאישה ומלווה בשינויים גופניים ושינויים הורמונאליים המשפיעים על איכות חייהן של הנשים.

הסימפטומים האופייניים לגיל המעבר הם גלי חום, הזעות לילה, עייפות, דופק מהיר, עצבנות, דיכאון, נדודי שינה, כאבי ראש, אי שקט וחוסר ריכוז, יובש בנרתיק, עליה בשכיחות דלקות בדרכי השתן, הופעת קמטים בעור הפנים ועליה במשקל.

כמו כן קיימת עלייה בשכיחות מחלות לב ודלדול העצם (אוסטאופרוזיס) בקרב נשים.

רוצה להתכונן לגיל המעבר? התייעצי עם המומחים בפורומים:
כושר גופני
תזונה ודיאטה
ויטמינים ותוספי תזונה

ניתן לטפל בתופעה הן על ידי טיפול תרופתי - נטילת הורמונים והן על ידי טיפול "טבעי" המתבסס על תוספי תזונה ומזון. כיום, בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית ניתן לעבור תקופה זו ביתר קלות.

1. להימנע מחריף. מומלץ להימנע מתבלינים "מחממים" כגון סחוג, פלפל חריף, פלפל שחור, ג'ינג'ר, קינמון, בזיליקום, צ'ילי ושום. בתקופה זו מורגשים גלי חום ואין צורך להוסיף "אש למדורה".

2. חי - שומן. תוספת של חי - שומן (חי שומן גלא) חיוניות לבניית קרומי התאים וייצור הורמונים, הן בעלות השפעה אנטי דלקתית ומקלות על תסמני גיל המעבר. כמו כן, הן מסייעות בשמירה על גמישות ולחות העור. חי שומן נמצא בשמן נר הלילה, שמן פטל שחור (גלנולין), ושמן הבורג'.

3. ויטמין B. להפחתת עצבנות מומלץ להעשיר את התפריט במזונות המכילים ויטמינים מקבוצה B.

ויטמינים מקבוצה B הם בעלי השפעה מרגיעה, חיוניים להפקת אנרגיה, שומרים על תפקוד תקין של מערכת העצבים ומונעים דיכאון, מסייעים לשיפור הריכוז ועוזרים במצבי לחץ. ויטמינים אלו מסיסים במים ולכן אינם מצטברים בגוף.

מקורות עשירים בויטמינים מקבוצה B הם: גבינות, בשר, עוף, ביצים, חיטה מלאה, דגנים, אגוזים, ירקות עליים, שמרים וכבד (יש לזכור שהכבד עשיר בשומן וכולסטרול ולכן לא מומלץ לצרוך ממנו כמויות גדולות).

4. פיטואסטרוגנים. מולקולות טבעיות דמויות אסטרוגן הנמצאות בעיקר במזונות כגון טופו, פולי סויה, חלב סויה, וזרעי פשתן.

5. סידן. מינרל חשוב וחיוני למניעת תופעת דלדול העצם והפחתת הסיכון לאוסטיאופרוזיס. ההמלצה היומית היא לצרוך 1,200 מ"ג סידן ליום ולכן מומלץ לבחור מזונות מעושרים בסידן.

מוצרי חלב הינם המקור הטוב ביותר. מומלץ לבחור חלב מועשר בסידן, גבינות מעושרות בסידן וגבינות צהובות לייט ( 7% ו 9%).

לא מומלץ לצרוך מוצרים המכילים 1% או 0% שומן. במוצרים אלו ספיגת הסידן נמוכה יותר. כמו כן, קקאו מפחית את ספיגת הסידן בגוף ולכן מומלץ להעדיף טעמי וניל או פירות.

עוד על גיל המעבר:
הטיפול ההורמונלי טוב לנשים
סובלות מיובש בנרתיק, ושותקות
8 טיפולים ששינו חיי נשים
אנטי אייג'ינג בצמחי מרפא
מחקר: יעילות בטיפול באוסטיאופורוזיס

6. השמנה. תופעת ההשמנה היא תופעה נפוצה בגיל המעבר. אזור ההשמנה העיקרי הוא הבטן, אך נשים המקפידות על דיאטה הכוללת הפחתה בכמות הקלוריות הנצרכות ופעילות גופנית, יכולות למנוע את תהליך ההשמנה.

7. פעילות גופנית. פעילות גופנית היא חשובה ביותר בשמירה על משקל תקין, עיצוב הגוף ושמירה על מסת עצם. רצוי לעסוק בפעילות בונת עצם כמו הליכה, המסייעת לשחרור מתחים ומניעת מחלות לב.

8. המפתח. זיכרו, תזונה נכונה ופעילות גופנית הינן המפתח לעבור גיל זה בצורה קלה יותר.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 187
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 501
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 535
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 415
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 370
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 763
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 602
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 432
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד