תזונה בריאה לגיל המעבר

זיעה, דופק מהיר, הזעה בלילה, נדודי שינה, דיכאון, כאבי ראש, אוסטיאופורוזיס. נשמע רע? החדשות הרעות הן שנשים בגיל המעבר חשופות לכל התופעות האלו, ועוד למשך תקופה של שנתיים עד עשר שנים. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות נגד זה, גם בלי לקחת תרופות. סיגל אלפסה נותנת לכן שמונה טיפים להפחתת תופעות גיל המעבר באופן טבעי
מאת סיגל אלפסה
| 10/07/2007 |
צפיות: 9,457
גיל המעבר הינו התקופה בה הגוף עובר ממצב של פוריות למצב של חוסר פוריות, בתקופה זו מפסיקות השחלות בהדרגה לייצר את הורמוני המין הנשיים - אסטרוגן ופרוגסטרון.

התקופה אורכת בין שנתיים לעשר שנים. עוצמת התסמינים משתנה מאישה לאישה ומלווה בשינויים גופניים ושינויים הורמונאליים המשפיעים על איכות חייהן של הנשים.

הסימפטומים האופייניים לגיל המעבר הם גלי חום, הזעות לילה, עייפות, דופק מהיר, עצבנות, דיכאון, נדודי שינה, כאבי ראש, אי שקט וחוסר ריכוז, יובש בנרתיק, עליה בשכיחות דלקות בדרכי השתן, הופעת קמטים בעור הפנים ועליה במשקל.

כמו כן קיימת עלייה בשכיחות מחלות לב ודלדול העצם (אוסטאופרוזיס) בקרב נשים.

רוצה להתכונן לגיל המעבר? התייעצי עם המומחים בפורומים:
כושר גופני
תזונה ודיאטה
ויטמינים ותוספי תזונה

ניתן לטפל בתופעה הן על ידי טיפול תרופתי - נטילת הורמונים והן על ידי טיפול "טבעי" המתבסס על תוספי תזונה ומזון. כיום, בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית ניתן לעבור תקופה זו ביתר קלות.

1. להימנע מחריף. מומלץ להימנע מתבלינים "מחממים" כגון סחוג, פלפל חריף, פלפל שחור, ג'ינג'ר, קינמון, בזיליקום, צ'ילי ושום. בתקופה זו מורגשים גלי חום ואין צורך להוסיף "אש למדורה".

2. חי - שומן. תוספת של חי - שומן (חי שומן גלא) חיוניות לבניית קרומי התאים וייצור הורמונים, הן בעלות השפעה אנטי דלקתית ומקלות על תסמני גיל המעבר. כמו כן, הן מסייעות בשמירה על גמישות ולחות העור. חי שומן נמצא בשמן נר הלילה, שמן פטל שחור (גלנולין), ושמן הבורג'.

3. ויטמין B. להפחתת עצבנות מומלץ להעשיר את התפריט במזונות המכילים ויטמינים מקבוצה B.

ויטמינים מקבוצה B הם בעלי השפעה מרגיעה, חיוניים להפקת אנרגיה, שומרים על תפקוד תקין של מערכת העצבים ומונעים דיכאון, מסייעים לשיפור הריכוז ועוזרים במצבי לחץ. ויטמינים אלו מסיסים במים ולכן אינם מצטברים בגוף.

מקורות עשירים בויטמינים מקבוצה B הם: גבינות, בשר, עוף, ביצים, חיטה מלאה, דגנים, אגוזים, ירקות עליים, שמרים וכבד (יש לזכור שהכבד עשיר בשומן וכולסטרול ולכן לא מומלץ לצרוך ממנו כמויות גדולות).

4. פיטואסטרוגנים. מולקולות טבעיות דמויות אסטרוגן הנמצאות בעיקר במזונות כגון טופו, פולי סויה, חלב סויה, וזרעי פשתן.

5. סידן. מינרל חשוב וחיוני למניעת תופעת דלדול העצם והפחתת הסיכון לאוסטיאופרוזיס. ההמלצה היומית היא לצרוך 1,200 מ"ג סידן ליום ולכן מומלץ לבחור מזונות מעושרים בסידן.

מוצרי חלב הינם המקור הטוב ביותר. מומלץ לבחור חלב מועשר בסידן, גבינות מעושרות בסידן וגבינות צהובות לייט ( 7% ו 9%).

לא מומלץ לצרוך מוצרים המכילים 1% או 0% שומן. במוצרים אלו ספיגת הסידן נמוכה יותר. כמו כן, קקאו מפחית את ספיגת הסידן בגוף ולכן מומלץ להעדיף טעמי וניל או פירות.

עוד על גיל המעבר:
הטיפול ההורמונלי טוב לנשים
סובלות מיובש בנרתיק, ושותקות
8 טיפולים ששינו חיי נשים
אנטי אייג'ינג בצמחי מרפא
מחקר: יעילות בטיפול באוסטיאופורוזיס

6. השמנה. תופעת ההשמנה היא תופעה נפוצה בגיל המעבר. אזור ההשמנה העיקרי הוא הבטן, אך נשים המקפידות על דיאטה הכוללת הפחתה בכמות הקלוריות הנצרכות ופעילות גופנית, יכולות למנוע את תהליך ההשמנה.

7. פעילות גופנית. פעילות גופנית היא חשובה ביותר בשמירה על משקל תקין, עיצוב הגוף ושמירה על מסת עצם. רצוי לעסוק בפעילות בונת עצם כמו הליכה, המסייעת לשחרור מתחים ומניעת מחלות לב.

8. המפתח. זיכרו, תזונה נכונה ופעילות גופנית הינן המפתח לעבור גיל זה בצורה קלה יותר.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 138
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 239
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 245
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 270
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 207
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 414
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 237
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 444
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 624
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 1,923
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד