תזונה בריאה לגיל המעבר

זיעה, דופק מהיר, הזעה בלילה, נדודי שינה, דיכאון, כאבי ראש, אוסטיאופורוזיס. נשמע רע? החדשות הרעות הן שנשים בגיל המעבר חשופות לכל התופעות האלו, ועוד למשך תקופה של שנתיים עד עשר שנים. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות נגד זה, גם בלי לקחת תרופות. סיגל אלפסה נותנת לכן שמונה טיפים להפחתת תופעות גיל המעבר באופן טבעי
מאת סיגל אלפסה
| 10/07/2007 |
צפיות: 9,384
גיל המעבר הינו התקופה בה הגוף עובר ממצב של פוריות למצב של חוסר פוריות, בתקופה זו מפסיקות השחלות בהדרגה לייצר את הורמוני המין הנשיים - אסטרוגן ופרוגסטרון.

התקופה אורכת בין שנתיים לעשר שנים. עוצמת התסמינים משתנה מאישה לאישה ומלווה בשינויים גופניים ושינויים הורמונאליים המשפיעים על איכות חייהן של הנשים.

הסימפטומים האופייניים לגיל המעבר הם גלי חום, הזעות לילה, עייפות, דופק מהיר, עצבנות, דיכאון, נדודי שינה, כאבי ראש, אי שקט וחוסר ריכוז, יובש בנרתיק, עליה בשכיחות דלקות בדרכי השתן, הופעת קמטים בעור הפנים ועליה במשקל.

כמו כן קיימת עלייה בשכיחות מחלות לב ודלדול העצם (אוסטאופרוזיס) בקרב נשים.

רוצה להתכונן לגיל המעבר? התייעצי עם המומחים בפורומים:
כושר גופני
תזונה ודיאטה
ויטמינים ותוספי תזונה

ניתן לטפל בתופעה הן על ידי טיפול תרופתי - נטילת הורמונים והן על ידי טיפול "טבעי" המתבסס על תוספי תזונה ומזון. כיום, בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית ניתן לעבור תקופה זו ביתר קלות.

1. להימנע מחריף. מומלץ להימנע מתבלינים "מחממים" כגון סחוג, פלפל חריף, פלפל שחור, ג'ינג'ר, קינמון, בזיליקום, צ'ילי ושום. בתקופה זו מורגשים גלי חום ואין צורך להוסיף "אש למדורה".

2. חי - שומן. תוספת של חי - שומן (חי שומן גלא) חיוניות לבניית קרומי התאים וייצור הורמונים, הן בעלות השפעה אנטי דלקתית ומקלות על תסמני גיל המעבר. כמו כן, הן מסייעות בשמירה על גמישות ולחות העור. חי שומן נמצא בשמן נר הלילה, שמן פטל שחור (גלנולין), ושמן הבורג'.

3. ויטמין B. להפחתת עצבנות מומלץ להעשיר את התפריט במזונות המכילים ויטמינים מקבוצה B.

ויטמינים מקבוצה B הם בעלי השפעה מרגיעה, חיוניים להפקת אנרגיה, שומרים על תפקוד תקין של מערכת העצבים ומונעים דיכאון, מסייעים לשיפור הריכוז ועוזרים במצבי לחץ. ויטמינים אלו מסיסים במים ולכן אינם מצטברים בגוף.

מקורות עשירים בויטמינים מקבוצה B הם: גבינות, בשר, עוף, ביצים, חיטה מלאה, דגנים, אגוזים, ירקות עליים, שמרים וכבד (יש לזכור שהכבד עשיר בשומן וכולסטרול ולכן לא מומלץ לצרוך ממנו כמויות גדולות).

4. פיטואסטרוגנים. מולקולות טבעיות דמויות אסטרוגן הנמצאות בעיקר במזונות כגון טופו, פולי סויה, חלב סויה, וזרעי פשתן.

5. סידן. מינרל חשוב וחיוני למניעת תופעת דלדול העצם והפחתת הסיכון לאוסטיאופרוזיס. ההמלצה היומית היא לצרוך 1,200 מ"ג סידן ליום ולכן מומלץ לבחור מזונות מעושרים בסידן.

מוצרי חלב הינם המקור הטוב ביותר. מומלץ לבחור חלב מועשר בסידן, גבינות מעושרות בסידן וגבינות צהובות לייט ( 7% ו 9%).

לא מומלץ לצרוך מוצרים המכילים 1% או 0% שומן. במוצרים אלו ספיגת הסידן נמוכה יותר. כמו כן, קקאו מפחית את ספיגת הסידן בגוף ולכן מומלץ להעדיף טעמי וניל או פירות.

עוד על גיל המעבר:
הטיפול ההורמונלי טוב לנשים
סובלות מיובש בנרתיק, ושותקות
8 טיפולים ששינו חיי נשים
אנטי אייג'ינג בצמחי מרפא
מחקר: יעילות בטיפול באוסטיאופורוזיס

6. השמנה. תופעת ההשמנה היא תופעה נפוצה בגיל המעבר. אזור ההשמנה העיקרי הוא הבטן, אך נשים המקפידות על דיאטה הכוללת הפחתה בכמות הקלוריות הנצרכות ופעילות גופנית, יכולות למנוע את תהליך ההשמנה.

7. פעילות גופנית. פעילות גופנית היא חשובה ביותר בשמירה על משקל תקין, עיצוב הגוף ושמירה על מסת עצם. רצוי לעסוק בפעילות בונת עצם כמו הליכה, המסייעת לשחרור מתחים ומניעת מחלות לב.

8. המפתח. זיכרו, תזונה נכונה ופעילות גופנית הינן המפתח לעבור גיל זה בצורה קלה יותר.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 361
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 317
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 244
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 503
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 229
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 250
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 726
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 401
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד