14 טיפים למוכנות להריון

חושבים להביא ילד לעולם? עצרו רגע. הגוף שלנו מזוהם בכימיקלים, אנחנו לחוצים, לא עושים מספיק פעילות גופנית. לפני הכניסה להריון הגבר והאישה צריכים להתכונן פיזית ונפשית ולהגיע מוכנים לרגע ההפרייה. ורד לב נותנת 14 טיפים - פיזיים ונפשיים, כדי להגיע מוכנים להריון
 ורד לב
מאת ורד לב
| 29/06/2007 |
צפיות: 9,763
תהליך הכניסה להריון נשמע ברור, אך הוא אינו בהכרח כזה. כיום ישנן יותר ויותר נשים המתקשות להיכנס להריון, או סובלות מהפלות חוזרות. ישנן סיבות אפשריות רבות לכך:

1. כימיקלים. הגידולים ובעלי החיים שאנו אוכלים עוברים טיפולים הורמונליים ומקבלים אנטיביוטיקות .הדבר משפיע עליהם ועל מוצריהם (ביצים, מוצרי חלב).

חומרים אלו משפיעים עלינו ישירות כשאנו אוכלים אותם. כמו כן, גם השימוש בתרופות משפיע על המערך הגופני וההורמונלי שלנו.

2. גורמים נפשיים. קיימים גורמים נפשיים שונים המשפיעים עלינו כמו לחץ (סטרס) הנובע מקצב החיים המהיר ומשפע האינפורמציה שעלינו לקלוט.

3. מחסור בפעילות גופנית. לרוב פעילות גופנית אינה משולבת כחלק מאורח החיים, דבר הפוגע בגופנו, הזקוק לפעילות יומיומית.

4. גורמים אנרגטיים. יש גורמים אנרגטיים המשפיעים עלינו, גם מהצד הפיזי יותר- מכשירים חשמליים, טלפונים סלולריים, מחשבים ועוד. וגם מהצד הרגשי- רוחני, כשאין עבודה רוחנית וקיימת הנמכת הרטטים האנרגטיים בהם אנו פועלים.

למרות שלעיתים נראה שרק האישה צריכה לעשות את כל העבודה לפני ההריון, אין הדבר נכון, מצבו של הגבר חשוב ביותר גם הוא.נכון שהאם תשא ותזין את התינוק במשך 9 חודשים, אך רגע ההפריה הוא זמן קריטי ביותר. זהו הזמן בו נקבעות הנטיות הגנטיות של העובר. אל זמן זה רצוי להגיע מוכנים גופנית, רגשית ונפשית.

האנרגטיקה של רגע ההפריה חשובה מאד ותקבע את מצבו של הילד מבחינה אנרגטית שתשפיע גם על מצבו הפיזי.

אם יגיעו ההורים לרגע ההפריה כשהם במצב פיזי, רגשי, מנטלי ורוחני מתאים תועבר אנרגיה הזו לילד והוא יוכל ליהנות מחיים רגועים.

אם הפריה תתרחש כשיש רגשות קשים כמו כאב, כעס, מתח, לחץ, שנאה או אלימות, האנרגיה תעבור אל הילד, מה שיכביד עליו במהלך חייו מבחינה אנרגטית ופיזית כאחד.

לכן, רצוי לעשות הכנה לקראת ההיריון. בהכנה אין הכוונה לתכנן בדיוק את זמן ההפריה ואת המזל האסטרולוגי בו ייוולד התינוק, אלא להיכנס לתהליך של התנקות ופיתוח המודעות.

לפורומים בנושא הריון ולידה:
הריון לידה הנקה
דולה - תמיכה בלידה
אולטרה-סאונד במיילדות
לפורום פונדקאות
תמיכה בבעיות פוריות
פוריות ובעיות פיריון

ההכנה תכלול פעולות בתחום הפיזי, הרגשי והרוחני כאחד. כולם קשורים האחד בשני, כך ששינוי התזונה כבר יתחיל שינוי אנרגטי שיוביל הלאה.

1. שיפור התזונה. שיפור התזונה הקיימת והורדת מזונות מזיקים כמו עודף סוכר, מלח, שמנים רוויים, מוצרי קמח לבן ומוצרים מעובדים אחרים.

2. פירות וירקות. יש לאכול הרבה פירות וירקות, רצוי אורגניים, נבטים, אגוזים וזרעים לא קלויים וחמאותיהם.

3. מזונות טריים או מיקרוביוטיקה. רצוי לאכול מזונות טריים, אך אפשר גם לעשות זאת בדרכים אחרות, למשל לפי העקרונות המקרוביוטיים עם אורז מלא, פולי אזוקי, מאש, אצות ים ועוד.

4. הורדת עודפי משקל. כדאי לנסות להיפטר מעודפי משקל. זהו תהליך לא קל, אבל איכשהו הריון הוא "תירוץ" מספיק טוב, שנותן להרבה נשים את ה- push לו היו זקוקות.

5. הפסקת עישון. כדאי ביותר שהגבר והאישה יפסיקו לעשן. אם זה ממש קשה, כדאי לעשות זאת לתקופה מוגדרת בלבד. עישון במהלך ההיריון עלול לפגוע קשות בעובר וזה בפני עצמו "תירוץ" מעולה כדי להפסיק לעשן.

6. הימנעות מאלכוהול. יש להימנע מצריכת אלכוהול, מאחר והוא עלול לגרום לנזקים בעובר.

7. הימנעות מתרופות מיותרות. יש להימנע מנטילת תרופות שלא לצורך, אנטיביוטיקות וכו'.

8. התנקות מגלולות. נשים רבות מגיעות לשלב הכניסה להריון לאחר שנים רבות של נטילת גלולות נגד הריון. גלולות אלה, גם אם לא הוכח באופן רשמי במחקרים, פוגעות במערך ההורמונלי והאנרגטי של הגוף.

כדאי לחכות תקופה מסוימת ולהתנקות מהן לפני שמנסים להיכנס להריון. למרות שהרפואה הקונבנציונלית גורסת כי אין בעיה להיכנס להריון עם הפסקת נטילת הגלולות, ואכן נשים רבות נכנסות מייד להריון, בכל זאת יש לנקות את השפעתן מהגוף בהתאם להסתכלויות האנרגטיות, סיניות ואלו של הרפואה הטבעית.

עוד על תזונה והריון:
10 טיפים: כך תכנסו להריון
חומצה פולית מונעת מומים
הטראנס פוגע לך בפוריות
השמנה גברית ואי פוריות?
רוצה להיות אבא? תישאר בבית

9. פעילות גופנית. רצוי לעשות פעילות אירובית ואנאירובית. כדאי לצאת להליכות על בסיס יומי, רצוי על שפת הים או בטבע. אפשר גם לשחות, או לרכב על אופניים. פעילויות אלו יגבירו את קצב פעילות הלב, מה שיאפשר חמצון טוב יותר של רקמות הגוף ויתרום להתנקות הדם והרקמות.

10. פעילות פיזית רגועה. פעילות רגועה יותר כמו יוגה, טאי- צ'י, צ'י- קונג, פלדנקרייז, מחשבת הגוף ועוד תעזור להפגת מתחים, הגמשת הגוף ועיצובו ולהרגעה.

11. הימנעות מכימיקלים. כדאי להימנע ככל האפשר מחומרים כימיים: לאכול מזונות אורגניים, להשתמש במוצרים קוסמטיים על טבעי עם תמציות צמחים, שמנים אתריים וכו' (מאחר ולא כל השמנים האתריים מתאימים להריון, כדאי להיוועץ בארומטרפיסט מוסמך) ולצמצם מגע עם חומרי ניקיון רעילים.
<@ --- IMG_2 --- @>
12. הימנעות מקופאין. כדאי להימנע מקופאין על כל צורותיו: קפה, תה, שוקולד, קקאו, קולה. הקופאין רעיל לגופנו ועלול להשפיע על העובר בעתיד.

13. חומצה פולית. על האישה לאכול מזונות המכילים חומצה פולית. זהו ויטמין מקבוצת ויטמיני ה- B שיש לו תפקיד חשוב ביצירת תאים חדשים ותאי DNA.

תאים שמתחלקים במהרה, כמו תאי העובר, דורשים הרבה חומצה פולית. מחקרים מצאו כי הוא חיוני בעיקר בשלב הראשוני של ההיריון, בו הוא יכול למנוע התפתחות מומים ומוטציות בעובר, ונזק חמור למערכת העצבים.

מאחר וזהו שלב בו רוב הנשים אינן יודעות שהן בהריון, כדאי להתכונן מראש. רופאים ממליצים על נטילת תוספי חומצה פולית כ- 3 חודשים לפני הכניסה להריון, אך אפשר גם לדאוג לאכול מזונות המכילים חומצה פולית כמו: ירקות עלים ירוקים, אבוקדו, אגוזים, שמרים, מוצרי סויה, כבד, כרובית וירקות ופירות נוספים.

ויטמין זה נוטה להיהרס בחום ובישול ולכן כדאי לאכול את אותם המזונות טריים ככל האפשר.

14. הפגת מתחים. כדאי לבצע, הרפיות, תרגילי נשימה, חופשות, פעילויות פנאי וכל דבר שימנע סטרס. מחקרים שונים הצביעו על קשר בין סטרס ללידה מוקדמת והפלות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר