למה צריך ארוחת בוקר?

למה בכלל צריך ארוחת בוקר? הרי ישנו כל הלילה ולא עשינו כלום, לא? מסתבר שבלילות אנחנו לא באמת נחים אלא מוציאים הרבה אנרגיה ונוזלים. לימור בן חיים מסבירה מה חשוב לאכול בבוקר
 לימור בן חיים
| 25/06/2007 |
צפיות: 7,900
מסקר שנערך לאחרונה בנושא הרגלי ארוחות הבוקר עלה כי 68% מהישראלים נוהגים להתחיל את היום בשתייה או בארוחת בוקר. חשוב מאד להבין עד כמה ארוחת הבוקר חשובה ותורמת לגופינו.

מה קורה לגוף במהלך הלילה? גוף האדם לא ממש נח בלילות כפי שמקובל לחשוב, והוא מפסיד כ-500 מ"ל נוזלים (כשתי כוסות מים) דרך הנשימה וההזעה, גם אם לא הרגשת התייבשות במהלך שנת הלילה.

מאגרי הפחמימות בשריר ובכבד "ממש גמורים", שכן הם תחזקו במהלך הלילה את הגוף, השרירים התכווצו למרות שלא הייתם בחדר כושר, ובמערכת העיכול עדיין נחה ארוחת הערב הקודם. נשאלת השאלה כיצד סוגרים "חובות" של לילה ומתחילים בוקר טוב? כמובן, בארוחת בוקר.

רוצים לאכול בריא? התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום בישול גורמה בריאותי
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

על מרכיבי ארוחת הבוקר האידיאלית:

1. נוזלים. ארוחת בוקר טובה היא ארוחה שבה מחזירים "חובות של נוזלים לגוף" עם לפחות כוס עד שתי כוסות שתייה.

2. פחמימות. באמצעות ארוחת הבוקר מטעינים מחדש את הגוף בפחמימות לאנרגיה, ורצוי כאלו שספיגתן בגוף תהיה מהירה אך לא מהירה מדי, וזאת כדי לתת לנו מספר שעות של אנרגיה עד הצהרים. הפחמימות חיוניות במיוחד לשמירה על ריכוז, העלאת מצב הרוח ותחושת אנרגיה מקסימלית.

איך אתם אוהבים את הסנדוויץ' שלכם? לתוצאות הסקר

3. מינרלים. מינרלים כמו אשלגן, סידן ומגנזיום חשובים מאד, הם מרעננים לנו את השרירים ומווסתים את לחץ הדם. מיצי הפירות יכולים להיות מקור מעולה לויטמינים ומינרלים (בטה-קרוטן, ויטמין C ואשלגן).

על מנת לנצל את מירב היתרונות, כדאי לצרוך אותם מיד לאחר שהמיץ הוכן (אם משאירים אותם חשופים לחמצן הם מאבדים חלק נכבד מהויטמין C).

4. סיבים. הסיבים חשובים כדי "להעיר" את מערכת העיכול על הבוקר. הסיבים חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול מאחר והם סופחים מים, מרככים את המזון ומזרזים את מעברו במעי.

מה כוללת ארוחת הבוקר? ארוחת בוקר כוללת בדרך כלל קפה, לחם מלא עם גבינה וירקות או יוגורט עם דגני בוקר מלאים. לממהרים, או לאלו שלא אוהבים "להעמיס" על הבוקר, אפשר לגוון בכוס מיץ סחוט - והכל כמעט כלול.

עוד על ארוחת בוקר:
ארוחת בוקר של אלופים. חובה
10 טיפים לתזונה בריאה לנשים
ארוחת בוקר. יותר כוח למוח
אכילת ארוחת בוקר תורמת למדד מסת גוף נמוכה
לנשנש בבוקר ולהישאר רזים

מחקרים מצביעים כי לארוחת הבוקר תפקיד חיוני באספקת הקצובה יומית של ויטמינים ומינרלים. כוס מיץ סחוט תורמת למאזן השתייה החיוני לגוף להתחלת היום ומכילה פחמימות מסוכר הפרי התורמות למדד גליקמי בינוני, כלומר, לקצב מאוזן של כניסת הסוכר לדם, המספק הן אנרגיה מהירה והן כזו שתתמוך אותנו ותגרום לשובע עוד קצת הלאה.

הכותבת היא יועצת לחברת פריגת

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר