שתייה בקיץ : לצרוך ולא לאבד

התייבשות מתרחשת כאשר הגוף מאבד כמות גדולה של נוזלים. כדי למנוע אותה, במיוחד בקיץ, מומלץ לשתות 12 כוסות מים בכל יום. הבעיה היא שרובנו לא אוהב לשתות כל כך הרבה, ודאי שלא מים. איך בכל זאת נצליח לשמור על מאזן נוזלים מתאים לעונה? קבלו את כל הטיפים לשמירה על מאזן נוזלים מתאים לתקופה הרותחת שנפלה עלינו
מאת גלית אלדורטי
| 24/06/2007 |
צפיות: 5,227
כולנו יודעים שחשוב להרבות בשתייה בקיץ, למעשה מומלץ להגיע לפחות ל-12 כוסות שתייה ביום בימות הקיץ החמים. לאוהבי המים אין כל בעיה.

אך מה עושה מי שאינו אוהב לשתות מים? לקראת העונה החמה, להלן מספר טיפים לשמירה על נוזלי הגוף:

1. אפשר לנסות לשפר את טעם המים על ידי הוספת עלי נענע טריים ופלחי לימון.

2. אפשר לשתות תה קר ללא סוכר (רצוי תה צמחים ללא קפאין), או מי סודה (ניתן להוסיף להם תרכיז דיאט).

3. משקאות קלים - אפשר בהחלט לשתות גם משקאות דיאט, מומלץ משקה קל דיאט ולא נקטר דיאט.

4. מיצי הפירות - מקור מעולה לויטמינים ומינרלים (בטה-קרוטן, ויטמין C ואשלגן). על מנת לנצל את מירב היתרונות, כדאי לצרוך אותם מיד לאחר שהמיץ הוכן (אם משאירים אותם חשופים לחמצן הם מאבדים חלק נכבד מהויטמין C).

להתייעצות עם מומחי תזונה לקראת הקיץ:
לפורום תזונה ודיאטה
לפורום תמיכה בדיאטה
לפורום תזונה ודיאטה לילדים
לפורום בישול גורמה בריאותי
לפורום טיפול בהשמנת יתר חולנית
לפורום החיים, 100 ק"ג אחרי

יתרון נוסף של מיצי הפירות הנו שהם משמרים את הפיטוכימיקלים, שהם רכיבים צמחיים שמונעים סוגים מסוימים של סרטן, הפרעות לב והפרעות מוחיות.

כמה כוסות מים אתם שותים בכל יום? לתוצאות הסקר
מהו המשקה האלכוהולי החביב עליכם? אתם קבעתם

יש לזכור שהמיץ מכיל כמות קלוריות ככמות הפירות שהשתמשנו. אם שותים מיץ פירות יש לחשב אותו כמספר מנות הפרי שסחטנו.

החיסרון במיצי פירות הוא שבזמן הסחיטה, הם מאבדים את הסיבים שהפירות מכילים. כמו כן, אנו מפסידים את אפקט השובע והסיפוק שבנגיסה ובלעיסת הפירות.

5. לתשומת ליבכם, לא פעם אנו לוקחים פרי כיוון שאנו חשים מיובשים ומחפשים משהו עסיסי ש"ירטיב את הגרון". זה סימן שאנו צמאים ושתייה תספק את הצורך. אל לנו לאכול במקום לשתות.

6. מניעת התייבשות - בימים החמים, אנשים העושים פעילות גופנית עלולים להתייבש אם הם לא שותים כמות מספקת של מים.

עוד על שתייה, משקאות ותזונה נכונה:
קוקה-קולה, זה טוב לגוף?
סקר השתיה הגדול
תפריט דיאטה לחודשי הקיץ
זהירות, משקאות אנרגיה
עוד כוס יין, פחות קילו

התייבשות מתרחשת כאשר הגוף מאבד כמות גדולה של נוזלים. תחושת הצמא אינה תמיד מונעת את ההתייבשות, היות ובדרך כלל היא מופיעה ו"מודיעה" על חוסר נוזלים כאשר הגוף כבר מתקרב לסכנה. על מנת למנוע התייבשות בימי הקיץ החמים, אנו מציעים:

• לבצע פעילות גופנית מוקדם בבוקר או מאוחר בערב.

• כשעתיים לפני הפעילות כדאי לשתות שתיים או שלוש כוסות מים.

• יש לקחת בקבוק מים ולשתות במהלך ביצוע הפעילות.

• לאחר סיום הפעילות כדאי לשתות שתי כוסות מים (חצי ליטר).

• כדאי ללבוש בגדים קלים ולא סינתטיים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר