10 טיפים לתזונה בריאה לנשים

צריכה מספקת של מזונות עשירים בפחמימות כגון לחם מלא ופסטה, חיונית במיוחד לנשים לשמירה על ריכוז והעלאת מצב הרוח. אם תתכנני את חלוקת הפחמימות היומית כך שתתאים לתחזוק רמות אופטימליות של אנרגיה במהלך היום יש מצב תצליחי לשמור על אנרגיות גבוהות כל היום. מרב מור-אופיר עם 10 המלצות תזונה לנשים
מאת מרב מור-אופיר
| 17/03/2007 |
צפיות: 6,301
תחושת אנרגיה, חיוניות ובריאות, חיונית לתפקוד אופטימלי של נשים במהלך היום כולו.

תזונה בריאה ומאוזנת היא הבסיס לתחושה המנצחת הזו, המאפשרת לנשים לתפקד ביעילות לאורך יום עמוס במטלות ומסייעת להן להצליח לבצע את כל המשימות המורכבות המוטלות עליהן (קריירה, משפחה, אמהות, זוגיות ועוד).

1. מתי לאכול? הקשיבו ל'שעון של הגוף. הקשיבו לתחושות הרעב של הגוף לאורך יממה. כיתבו לעצמכן מה הן השעות בהן גופכם זקוק לאנרגיה (למשל: 8.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00).

מענה מסודר לצורכי הרעב, שראשיתו בארוחת בוקר שתספק את האנרגיה הדרושה לפעילות היומיום, יסייע לריכוז ולתפקוד אופטימליים וימנע אכילת יתר.

2. מה לאכול? תכננו את חלוקת המזון היומית בהתאם ל'שעון'. בבחירת המאכלים נסו להתאים בין המלצות התזונה לבין מה שהגוף הפרטי שלכם זקוק לו ומשתוקק אליו, מבחינת: סוג האוכל, מרקם, טמפרטורה, טעם.

למשל האם ב-8.00 אתן זקוקות לארוחה קלה של דגני בוקר או לשתייה בלבד? האם ב-14:00 אתן זקוקות לארוחה מלאה חמה או לארוחה קלה המבוססת על ירקות ומאכלים חלבוניים? וכו',

3. מה לאכול? צריכה מספקת של מזונות עשירים בפחמימות כגון לחם מלא, דגנים מלאים עשירים בפחמימות ופסטה, חיונית במיוחד לנשים לשמירה על ריכוז, העלאת מצב הרוח ותחושת אנרגיה מקסימלית.

תכננו את חלוקת הפחמימות היומית כך שתתאים לתחזוק רמות אופטימליות של אנרגיה במהלך היום (בוקר, צהרים וערב).

4. מה לאכול? מבחינת הרכב התזונה וודאו שתפריטכם היומי כולל: דגנים מלאים, ירקות ופירות צבעוניים, אגוזים, זרעים, חלב ומוצריו או חלב סויה, קטניות, מוצרי בשר דלי שומן וביצים.

5. כמה לאכול? הקשיבו לגוף, כמויות המזון צריכות להתבסס על הצרכים הפיזיולוגיים שלו, הקשיבו לתחושות הרעב והשובע ואיכלו על-פי הן.

6. לתחושת שובע מקסימלית כדאי שהתזונה תהיה מגוונת ככל האפשר, ותכיל מאכלים כמו דגני בוקר, ירקות, פירות, קטניות, אגוזים - כולם עשירים בסיבים תזונתיים המגבירים את תחושת השבוע ומסייעים בבקרת התיאבון על-ידי הפחתה בקצב ספיגת הפחמימות.

7. לתפקוד תקין של מערכת העיכול, יסייעו גם כן המאכלים העשירים בסיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים סופחים מים, מרככים את המזון ומזרזים את מעברו במעי. הרגשה טוב מבפנים חיונית לתחושת אנרגיה במהלך היום כולו.

8. שתיית מים בכמות מספקת תתרום גם היא לתפקוד תקין של מערכת העיכול, לתחושת שובע וחיוניות. שתו חליטות צמחים, כמויות מתונות של קפה ובעיקר מים.

9. ויטמינים ומינרלים בכמות מספקת יסייעו גם הם לשמירה על חיוניות ובריאות. מזון המועשר בברזל, חומצה פולית, וויטמינים מקבוצה B חיוני לנשים. מזון המועשר בויטמין D יעזור לשמירת על צפיפות העצם.

10. תיהנו מתזונה המכילה ברובה מאכלים בריאים, תיהנו מהאנרגיות שהיא מספקת לכם לאורך היום כולו.

איך, מה ומתי לאכול? כל התשובות בפורום תזונה ודיאטה
צריכים ויטמינים או תוספי תזונה? מומחי GNC מחכים לכם בפורום
רוצים טיפים לאימון גופני? היכנסו לפורום המומחים שלנו
רוצים לדעת מדוע כל כך הרבה אנשים מכורים לפילאטיס? הכנסו לפורום

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד