7 טיפים לתזונה בריאה לעיניים

כולם יודעים שגזר בריא לעיניים, אך האם ידעתם כי גם ירקות ירוקים, דגי מים עמוקים וויטמינים יכולים לסייע לכם לשמור על חדות הראיה? מאיר רסין ומומחי רשת אופטיקנה מעניקים לכם שבעה טיפים תזונתיים לשמירה על בריאות העינים
מאת מאיר רסין
| 21/02/2007 |
צפיות: 8,907
כולנו יודעים שאכילת גזר טובה לעינים (וההוכחה: אף פעם לא ראינו שפן עם משקפיים), אבל מעבר לגזר יש מאכלים נוספים שיכולים לעשות לעינים שלכם טובה גדולה, כמו גם לשאר הגוף. לפניכם שבעה טיפים תזונתיים לעיניים בריאות:

1. צריכת ויטמינים ונוגדי חמצון. ויטמינים ונוגדי חמצון כמו ויטמין A, בטא קרוטן וויטמיני E ו-C ידועים כמיטיבים עם איכות הראייה.

בטא קרוטן הינו הקרוטנואיד העיקרי המשמש ליצירת ויטמין A, ומעבר לכך זהו רכיב נוגד חמצון המונע נזקי קרינה, פגיעה ברשתית והתפתחות קטרקט. לכן, מומלץ לצרוך גזר, אבץ ולוטאין למען נטרול הרדיקלים החופשיים הפוגעים בראיה ולהטבת איכות הראייה.

2. הפסקת עישון. עישון גורם להיצרות ולעיבוי כלי הדם ומכביד על הראייה ועל כן מומלץ להפסיק לעשן או לחילופין להפחית את היקפי העישון ברמה משמעותית.

3. צריכת פירות וירקות. פירות וירקות ידועים כעשירים ברכיבי תזונה החשובים לשמירה על תאי העין מפני התחמצנות ועל נימי דם נקיים מחסימות.

4. הימנעות מכולסטרול. חשוב להימנע מאכילת מזון המכיל שיעור גבוה של שומן וכולסטרול המוביל לעלייה בר יכוז הכולסטרול LDL בדם. תהליך חמצון הכולסטרול LDL יוצר מולקולות הנוטות להידבק לדופנותיהם של כלי הדם וליצירת חסימות בזרימת הדם היכולה להוביל למחלת העיניים AMD (ניוון מרכז הראיה)

5. צריכת ירקות עליים. צריכה של ירקות עליים בתוספת תוספי מזון וויטמינים מיוחדים נמצאה כקשורה להפחתת ההסתברות למחלת העיניים AMD.

6. אכילת אוכמניות לשיפור ראיית לילה. אכילת אוכמניות עשויה לשפר את איכות הראייה בשעות הלילה. מחקרים מראים כי ביכולתו של הפרי לצמצם את משך הזמן הנדרש לעין להסתגל לחושך או לאור חזק ,לשפר את חדות הראייה ואת זרימת הדם בנימי העין.

פרי האוכמניות מכיל רכיבים בשם אנטוציאנידינים {anthocyanosides} ממשפחת הביופלבונואידים. רכיבים אלה ניחנו ביכולת נוגדת חמצון חזקה.

7. אכילת דגים כנגד יובש בעיניים. מטופלים המתלוננים על יובש בעיניים כתוצאה מעדשות מגע או מדלקות עפעפיים כרוניות לא פעם ישאלו האם יש עוד משהו שניתן לעשות על מנת לטפל בבעיה, מעבר לטיפול בטיפות עיניים או תרופות. מחקרים שונים מראים כי כדאי להמליץ לסובלים מיובש בעיניים לאכול מאכלים רווים בחומצות שומן המצויות לרוב בדגים מסוג סלומון, טונה וסרדינים הנפוצים בארץ.

לאתר רשת "אופטיקנה"

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד